Do závodu seriálu IDM startuje Matěj Smrž druhý

Český motocyklový jezdec Matěj Smrž jede v německém Schleizer Dreieck další podnik mezinárodního mistrovství Německa silničních motocyklů, kde bojuje o ty nejvyšší pozice v barvách týmu Yamaha Motor Deutschland by Monster Energy.

Kvalifikace (1)

V úvodu se Matěj rozjíždí pomaleji, ale hned po pár minutách jde na druhé místo. Ihned po rychlém kole přichází zastávka v boxech. Kvalifikace ubíhá, ale Mates stále drží druhou příčku. K poslednímu útoku vyráží náš jezdec zhruba třináct minut před koncem. Na pořadí se toho už ale moc nemění a Matěj zůstává po první kvalifikaci druhý.

Kvalifikace (2)

Matěj se na dráhu dostává až po pár minutách, ale zato hned zajíždí prozatím nejrychlejší čas druhé kvalifikace. V další várce rychlých kol se časy snižují a našeho pilota přeskakuje Reiterberger. Časy jsou ale stále zhruba sekundu za dopolední kvalifikací číslo 1. Po těchto dvou kolech jede Mates do boxů. Po návratu na trať Matěj hned tahá a vrací se na první místo této kvalifikace. Na své maximu z chladnějšího rána mu schází pouze dvě desetiny. Na pořadí je pak další zastávka v boxech.

Zpátky na trati se jihočeský závodník ocitá čtvrt hodiny před koncem. Naskakují zajímavé časy na kolo, ale ke zlepšení nedochází. Osm minut před koncem je pak Matěj znovu u svých mechaniků, ale zastávka je krátká a poslední minuty druhé kvalifikace využije náš jezdec k boji o pole position. Matěj nakonec druhou kvalifikaci vyhrál a ze všech jezdců na špici se nejvíce přiblížil svému maximu z dopoledne. To znamená, že jízda ve velkém vedru našemu jezdci evidentně zásadní problémy nedělá, což se zítra určitě bude hodit, stejně jako start ze druhého místa!

Matěj Smrž po sobotním programu superbikové IDM uvedl: „Druhé místo na startu není špatné, ale věřil jsem si na pole position. Dopoledne, kdy se prakticky rozhodovalo o postavení na startu, jsme měli lehčí problém s elektronikou a nemohl jsem přeřazovat ve vysokých otáčkách. I tak jsem zajel druhý kvalifikační čas. Snažili jsme se problém vyřešit už dopoledne, ale nepodařilo se to. Alespoň jsme přesně věděli v čem závada spočívá.“

„Odpoledne už jsme neměli kvalifikační pneumatiky, tudíž bylo prakticky nemožné překonat kvalifikační čas Raitiho na BMW. I tak se nám podařilo nastavit motorku velmi dobře a druhou odpolední kvalifikaci jsem jezdil nejrychleji a to na jedné pneumatice pro závod (odjeto 20kol, ale závod je jen 18). Zítra chci dokončit oba závody na pódiovém umístění a dál tak bojovat o možný titul IDM. Stačí nemít smůlu ... a může všechno klaponout! ;-)"

Startovní rošt.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist