Johann Zarco – Mistr světa Moto2

Francouz Johann Zarco získal titul mistra světa v době, kdy do konce sezony zbývá odjet čtyři závody. Jezdec týmu Ajo Motorsport mohl slavit po skončení prvního tréninku na japonskou Grand Prix, protože to druhý jezdec v pořadí, do té chvíle úřadující mistr světa Esteve Rabat oznámil, že kvůli zranění odstupuje z Velké ceny Japonska. Johann Zarco je tak v pořadí šestým světovým šampionem od zavedení kubatury šestistovek v roce 2010.

Dnes pětadvacetiletý Johann Zarco začínal v Itálii jako jezdec kategorie Minibike, kde byl v letech 2005 a 2006 celkově druhý. V roce 2007 jel premiérový ročních Red Bull Rookies Cupu a stal se jeho prvním vítězem s celkem čtyřmi vítězstvími z osmi odjetých závodů. Druhý byl tehdy v Rookies Cupu Lorenzo Savadori, který jen před týdnem vyhrál letošní ročník světového poháru Superstock 1000.

V roce 2009 Zarco absolvuje první sezonu v mistrovství světa, kterou v kategorii do 125ccm spojil na dva roky s týmem WTR San Marino. Premiérovou sezonu 2009 uzavřel dvacátý, rok poté už byl celkově jedenáctý. V roce 2011 pokračuje v nejnižší kubatuře s novým týmem Avant AirAsia Ajo Derbi a to je pro Francouze zatím ta nejlepší sezona v mistrovství světa. Poprvé získal umístění na stupních vítězů ve španělském Jerezu a k tomu pak následně přidal dalších deset pódií včetně prvního vítězství kariéry, jehož dosáhl na okruhu v Motegi. Bitvu o titul mistra světa tehdy prohrál s jezdcem týmu Aspar Nikolasem Terolem.

V roce 2012 pokračuje Johan Zarco už v kategorii Moto2, kde přestoupil k týmu JiR. V sedle stroje MotoBi to francouzský závodník neměl snadné a jeho premiérová sezona znamenala ročník bez umístění na stupních vítězů, ale s desátým místem v celkovém pořadí. V roce 2013 Johan Zarco závodí v barvách Came IodaRacing Project a tentokrát poprvé v Moto2 boduje umístěním na stupních vítězů – třetím místem v Mugellu a Valencii. Rok 2014 a další změna týmu, tentokrát Caterham. Pro Zarca období pádů, ale také umístění na stupních vítězů s čtyřmi třetími místy a celkově šestou pozicí v šampionátu.

V roce 2015 spojil Johann Zarco síly s týmem Ajo Motorsport, pro něhož to byl premiérový ročník v šestistovkách. Tým ale patřil zkušenému finskému manažeru z prostředí nejnižší kubatury Aki Ajovi, takže kvalitní sestava, která Zarcovi dokázala připravit vítězný stroj. Francouz měl k dispozici Kalex a ten mu sedl víc než dobře. Poprvé vyhrál v Argentině, převzal vedení v šampionátu a před sebe již nikoho nepustil, protože následovala série deseti umístění na stupních vítězů včetně dalších pěti prvních míst. Až v Aragonii poprvé na stupních vítězů chyběl, ale jeho náskok už byl obrovský.

Jediným soupeřem Johanna Zarca, jenž by čistě matematicky mohl ještě bojovat o titul, byl Esteve Rabat. Úřadující mistr světa Rabat byl vlastně vůbec první, kdo titul Moto2 obhajoval. Bohužel pro Španěla došlo ke zranění při tréninku a do Motegi přijel po operaci ruky. Po úvodním tréninku šestistovek Rabat oznámil, že z japonské Grand Prix odstupuje.

Byla to japonská Motegi, kde Johann Zarco poprvé vyhrál závod mistrovství světa a je to znovu Motegi, kde tentokrát získává titul mistra světa třídy Moto2. Cesta od prvního závodu až k tomuto triumfu trvala francouzskému jezdci sedm let.

Mistři světa Moto2 - Toni Elías (2010), Stefan Bradl (2011), Marc Márquez (2012), Pol Espargaró (2013), Esteve Rabat (2014), Johann Zarco (2015)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist