Tým New2 Projekt na chorvatském okruhu, Carda zajel výborně i přes bolestivé zranění

Tým s třemi jezdci New2 Projekt se před druhým závodem Alpe Adria na okruhu v Grobníku rozhodl, že vyjede dřív, aby s jezdci mohl ještě testovat motorky. První dva dny v září měli jezdci testování, pak následoval den volna a čtvrtého už zahájili přípravu na víkend AA.

V pátečních trénincích zajel Balin Kovács (Yamaha R1) čas 1'26,949 sekundy, tedy nejrychlejší čas v trénincích. Michal Búlik i Patrik Carda jezdili velmi rychlé časy a to kolem 1'30:xxx sekundy. Všem třem jezdcům se dařilo a tým byl velmi spokojený.

Ve druhém tréninku měl Patrik „crash“ a jelikož měl bolesti v noze, musel zajet na rentgen, kde bylo Patrikovi řečeno, že má zlomeniny nártních kůstek. Patrika to psychicky moc mrzelo, protože se mu testech i trénincích dařilo. Ten den večer se ještě rozhodl, že druhý den startuje „kvaldu“ i závod. V druhém tréninku, také upadl Balint, kterému se nic nestalo, jenom motorka byla rozbitá. Tu se podařilo opravit, aby mohl jet ještě třetí tréninkovou jízdu.

V sobotu ráno byla kvalifikace a odpoledne závod. Patrik i Michal na strojích Yamaha R6 zajeli kvaldu dobře. Michalovi se podařilo zajet na druhé místo a před ním byl pouze Jiří Mrkývka. Patrika noha velmi bolela a v kvaldě zajel pouze čtyři kola a sjel do boxu. I tak si ale vyjel deváté místo do závodu. Balint v celé kvaldě neměl volné kolo a zajel si pro šesté místo.

V sobotním závodě STK600 tedy startoval čtrnáctiletý Michal Búlík a šestnáctiletý Patrik Carda. Michal držel celý závod svoji druhou pozici a Patrik se po pár kolech probojoval na čtvrté místo, které si udržel až do cíle. Patrik tedy v sobotu dojel na druhém místě v MČR a čtvrtý byl v sérii Alpe Adria. Michal v posledním kole a v poslední zatáčce zabojoval o první místo, Jirku předjel a závod vyhrál s nejrychlejším kolem 1'29,950 sekundy.

Sobotní závod SBK startoval společně s STK1000 a Bálint vyrazil šestý. Po pár kolech jel na třetí pozici a cílem projel druhý. Sobotní závody se všem jezdcům velmi povedli a celý tým včetně jezdců byl nadmíru spokojený.

Nedělní warm-up Patrik Carda nejel kvůli bolesti nohy, ale do závodu chtěl nastoupit. V kategorii STK startoval Michal z prvního místa a Patrik čtvrtý. Závod byl napínavý až do konce. Michal si vedoucí pozici během závodu střídali s druhým Mrkývkou. V posledním kole vedl Jirka, ale Michal ke konci závodu opět Jirku předjel a závod vyhrál. Patrikovi se start povedl, dostal se během závodu na třetí místo, ale pro bolest nohy se mu hůře řadilo a vyjel si opět krásné čtvrté místo v Alpe Adrii, druhý byl v rámci MČR.

Kategorie SBK startovala opět společně s STK1000 a Bálint do závodu vyrazil šestý. Užbrzy po startu jel na druhé pozici a usiloval o převzetí vedení. To se mu také podařilo, Balint jel první, když ale po chybě vyjel mimo trať a propadl se na šesté místo. Závod nakonec dokončil třetí.

Celý tým jezdcům děkuje za jejich odhodlání, dřinu, bojovnost a Patrikovi přejeme brzké uzdravení.

Balint Kovács: „Myslím si, že jsme během uplynulého víkendu udělali velký krok vpřed. Úžasný výkon ve všech trénincích. Drobná taktická chyba v kvalifikaci a bylo z toho šesté místo na startu. V prvním závodu jsem měl dobré tempo, ale nebylo snadné předjíždět. Ve druhém klání jsem předjíždění zlepšil a po dvou kolech už závod vedl. Bohužel jsem udělal chybu, klesl na šesté místo a závod dokončil třetí. Děkuji týmu, odvedli parádní práci.“

Michal Búlik: „Chcel by som poďakovat týmu New2 Project. Motorka ktorú pre mňa pripravili mi sadla a bez problemov som sa na ňu dokázal adaptovať. Prakticky od prvých treningov sme s mojím kolegom Patrikom patrili k najrychajším na trati. Po výmene pneu v kvalifikácii som nsi nedokázal na trati nájisť priestor na rýchle kolo, ale druhý den nejrychlejší čas ma potěšil. V prvom preteku som sam od začiatku držal za vedúcím jazdcom a v poslednom kole som to skúsil a podarilo sa mi zvíťazit. Druhý závod byl o taktike. Držal som sa za vedúcím Mrkývkom a v poslednom kole zase uspešně zaútočil. Dve víťazstvá v prvých dvoch pretekoch sú pre mňa jako sen a veľmi si to vážím. Veľky podeil na tomto výsledku majú všetci členovia New2 project týmu, protože mi poskytli maximálnu starostlivosť a perfektné zazemie v boxoch“

Patrik Carda: „Tento závodní víkend byl pro mě jednou z největších zkoušek mého závodního života. Celé testování jsem s týmovým kolegou Michalem jezdili spolu nejrychlejší časy a dařilo se nám oběma. Navzájem jsme si na trati pomáhali s chybami a kde se dá posunout hranice brzdění. Když jsem v pátek v tréninku spadl, zlomil si tři prsty na noze a nártní kůstky, stalo se to v okamžiku co jsem zajel svoje nejrychlejší kolo, takže jsem myslel, že pro mě celý závodní víkend skončil. S týmem jsme se v pátek večer rozhodli, že to nevzdáme a budeme i přes veškeré bolesti a nepříjemnosti bojovat. V samotných závodech to bylo velmi náročné, ale nevzdal jsem to a podařilo se mi získat dvě pódia a tyto poháry pro mne mají obrovskou hodnotu. Díky týmu za to, že mi v tomto těžkém rozhodnutí byl oporou ať bych se rozhodl jakkoliv.“

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.