Ital Leonardo Barberis ovládl chebskou Rival Trophy

Kapitoly článku

Ve spoustě motoristických disciplín bývá návštěva depa stejně zajímavá jako dění na trati a stejně tak neopakovatelná atmosféra parkoviště závodních strojů je pro mnohé účastníky stejně lákavá jako samotné závodění. Nejinak tomu je i v seriálu Rival Trophy, a tak se v téhle kapitole spolu podíváme do jejího zákulisí. Startovní pole sice není z pohledu pestrosti typů motorek tak pestré, jako je tomu například při roadracingových závodech, ale podoba a vyrovnanost využívané techniky zajišťuje velmi vyrovnané podmínky na trati, kde pak rozhodují hlavně schopnosti jednotlivých jezdců. Technické řády Rival Trophy umožňují využívat v podstatě dvě kategorie motocyklů a to pitbikové motárdy s koly o velikosti dvanáct palců a také silniční stroje třídy Mini GP s koly deseti či dvanáctipalcovými.

S motocykly obou těchto koncepcí dorazil do Chebu tovární tým PBS Factory a bylo vidět, že Italové k této disciplíně přistupují s velmi profesionálním přístupem, protože přítomný byl i vývojář, majitel závodního týmu i firmy PBS a také celá plejáda techniků, kteří spolu se závodníky, jež zároveň fungují jako testovací jezdci, průběžně konzultovali i ty nejmenší detaily vedoucí k ideálnímu nastavení jak stávajících závodních speciálů, tak následnému vývoji připravovaných produkčních strojů.

Svoje zastoupení měla samozřejmě i tuzemská stáj PBS Motorsport, poskytující jednak technickou podporu pro závodníky využívající stroje PBS (často však jejich služeb využívají i majitelé motocyklů jiných značek), ale stejně tak nabízí i pronájem svých pitbiků pro případné zájemce o svezení ať už během volných jízd, stejně tak i při ostrých závodech. Jejich služeb využívá například i vedoucí jezdec kategorie Pitbike FAST Václav Kahl, stejně jako Martin Hakl, prostřednictvím jehož reportů se seznamujete s děním v tomto seriálu a také Slovák Mirek Adamčík, který stejně jako jeho týmoví kolegové závodí ve třídě „rychlíků“.

V depu jsou samozřejmě k vidění i další týmy, ať už z jiných motocyklových seriálů, kdy jejich jezdci využívají tyto závody jako svoji přípravu na svoji hlavní disciplínu, ale nejčastěji jsou zastoupeny týmy tvořené na „přátelské“ bázi. Mezi seskupení založené partou kamarádů patří například tým LCR. Nejedná se o však o „farmu“ Lucia Cecchinella, protože zkratka totožná s týmem seriálu MotoGP zde znamená Low Cost Racing. Tohle seskupení se skládá z party motorkářů „z ulice“ kteří se namísto bláznění v provozu rozhodli přebytky adrenalinu raději vyplavit v bezpečí uzavřených tratí. Právě tahle grupa, jejím duchovním otcem je Honza KIZ Bareš, se nejenom prostřednictvím tzv. Open Piv Line stará o skvělou zábavu během pozdně odpoledních, večerních a brzkých ranních hodin, ale podílí se i na hromadě tréninkových akcí jak pro pitbikery, tak i další motorkáře.

Tým s názvem nesoucím se ve velmi podobném duchu je i Sociál Racing Powered by Vaněk Výroba Sáněk a stejně jako LCR jej tvoří dva kamarádi a to Vojta Vaněk, jenž závodní prostředí poznával dosud spíš z pasivní pozice, protože dlouhá léta komentuje závody v Hořicích, kde naopak velmi aktivní a úspěšný druhý jezdec David Polák.

Velmi početné jsou také „rodinné“ týmy a i když ve většině motoristických disciplín otcové většinou fungují coby mechanici či rádci svých potomků, tak zde jsou často k vidění generační souboje přímo na trati. Nejčastěji je samozřejmě k vidění koncept otec & syn (David st. a ml. Henclovi, Zdeněk st. a ml. Klimešovi, Luboš st. a ml. Jelínkovi, Dan a Marek Kadaníkovi či Martin a Matěj Haklovi), ale v týmu No Sponzor Team je to dokonce rodinná trojice, tvořená Jaruškou „Yarunou“ Kubištovou, jejím synem Davidem a partnerem Tomášem Polívkou. Zatímco David s Tomášem spolu urputně bojují ve třídě Pitbike PRO, Jaruška prohání svoje soupeře v kubatuře Pitbike FAST, po nepříjemném zranění z předsezónní přípravy se už pomalu dostává do svojí loňské formy a v píseckém závodě už vystoupila na stupně vítězů.

Rodinné či přátelské vztahy spolu se schématem těchto závodů, kdy jsou jezdci do jednotlivých kategorií rozděleni podle svojí výkonnosti a startují na strojích totožné specifikace, umožňují například i využití jednoho stroje pro více jezdců, případně jednoho stoje připraveného na suché podmínky, a druhého pro mokrou trať. Téhle možnosti v Chebu během obou dnů využívali například Pavel Machala spolu s Veronikou Častulíkovou. Ta sice v depu působí hodně nenápadně, ale jakmile sedne na mašinu, tak většinu svých soupeřů nechává hravě za sebou a je v současnosti nejrychlejší ženou v tomhle seriálu.

Atmosféru depa závodních strojů sice trošku přiblíží fotografie, dění na trati si můžete prohlédnout ze záznamu na internetové televizi TVCOM.cz, ale nejlepší je přesvědčit se o dění v Rival Trophy osobně, tak neváhejte a dorazte druhou zářijovou neděli do Vysokého Mýta!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist