Nagl a Husqvarna po vítězném Kataru

Husqvarna má na svém kontě 15 motokrosových titulů mistra světa, ale ten poslední zatím pro tradiční značku získal Ital Alessio Chiodi před 15 roky, když vyhrál šampionát stopětadvacítek v roce 1999. Naváže na staré úspěchy husky Max Nagl, který minulý víkend překvapivě vyhrál noční katarskou Grand Prix?

Kdysi slavná švédská továrna Husqvarna, která dnes patří KTM, se s plnou parádou vrátila do seriálu MS MX vloni a Francouz Romain Febvre hned dokázal vyhrát jednu Grand Prix ve třídě MX2. Uplynulý víkend v Kataru se to podařilo zopakovat ve vyšší kubatuře MXGP Němci Maxu Naglovi, který navíc jel úplně první podnik mistrovství světa na husce od zimního přestupu od Hondy. Nagl je členem stáje Red Bull IceOne Husqvarna, která se o provoz továrního týmu Husqvarna stará. Bývalý exmistr světa Max Nagl už v minulosti vyhrál šest Grand Prix, a to na motocyklech značky KTM a Honda. Bezprostředně po svém double v Kataru řekl: „Tak tohle jsem opravdu nečekal! Nebyl na mě vyvíjený žádný velký tlak, protože všichni očekávali, že budou vpředu spolu bojovat o vítězství Antonio Cairoli a Ryan Villopoto. To mi hodně usnadnilo práci. I já jsem čekal, že budou oba na podiu, ale není tam ani jeden. Je to skvělý pocit jak pro mne, tak pro celý tým.“
Později se pro magazín MXLarge Max Nagl rozpovídal víc. 

Je to pro Tebe opravdu tak velké překvapení?

Ano, protože jsem v posledních týdnech musel řešit spoustu problémů. Nemohl jsem trénovat, měl jsem poraněné žebro, což mi ztížilo přípravu. Ale věděl jsem, že tady v Kataru budou mimořádně důležité starty, a ty se mi vydařily. Měl jsem také k dispozici silnou motorku a v neposlední řadě se mi jelo opravdu velmi dobře.

Popiš nám, prosím tě, obě katarské jízdy!

Na této trati je velmi složité předjíždění, takže holeshot mi hodně pomohl. Na konci první jízdy jsem ale udělal dvě velké chyby a obě jsem málem odnesl pádem. Tím jsem hodně ztratil a Clement Desalle mne dost stáhnul. Ve druhé jízdě jsem se pokusil udělat si náskok, ale trať byla složitá a už hodně rozbitá, několikrát mne to vyneslo ven nebo mne začalo předjíždět zadní kolo. Dostal jsem strach, abych nepřišel o vítězství, trochu jsem tedy zpomalil a jezdil až do cíle vyrovnaná kola.


Co si myslíš, že rozhodlo, v čem si byl lepší než ostatní? 

Opravdu jsem tady neskutečně dřel. I vloni jsem měl několik podobných chvilek, kdy se mi dařilo vyhrávat jízdy. Tady jsem měl ale výhodu v tom, že když jsem se jednou dostal do čela a byl jsem tam sám, podařilo se mi perfektně najít optimální stopu. To mi pomohlo hodně.

Jaká je tvoje nová motorka Husqvarna, můžeš nám říct, co se ti na ni líbí? 

Husqvarna je hodně podobná KTM, je také velmi výkonná a jsem dost překvapený, jak dobře na této motorce funguje pérování.

Bylo to pro tebe jednodušší, když se všichni novináři zaměřili na Cairoliho a Villopota, nebo i na Paulina a Desalla? 

Je to pravda, všechna média mluvila o těch dvou klucích a se mnou nepromluvil nikdo. Vždycky jsem říkal, že činy hovoří hlasitěji než slova. Necítil jsem na bedrech žádný tlak, a to bylo super. Máme tady v mistrovství světa vážně hodně jezdců, kteří mohou vyhrát, a všichni uděláme vše, co bude v našich silách. 
  

Informace o redaktorovi

Petr Šour - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist