WSBK Katar – Rea sezonu uzavřel vítězstvím, Davies je vicemistrem světa

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 12:50

Mistrovství světa Superbike se přesunulo k řešení rozdílů v výkonu, které v posledních sezónách dominovaly Kawasaki a Ducati. Výbor Superbike, pravidlo pro seriál WorldSBK, dnes oznámila řadu opatření, která zajistí větší paritu mezi týmy a továrnami. Opatření, která vstoupí v platnost v roce 2018, viz revizní limity nahrazující hmotnostní sankce a omezovače vzduchu jako mechanismus vyrovnávání výkonnosti a systém koncesních bodů založený na výkonu, který umožňuje aktualizaci motorů během sezóny. Změny spadají do tří hlavních kategorií: systém vyvažování výkonnosti, systém koncesních bodů a cenové omezení řady odpružení, podvozku a částí motoru souvisejících s výkonem. Systém vyvažování výkonnosti a systém koncesních bodů jsou zaměřeny na vytvoření větší parity mezi různými výrobci, zatímco omezení cen některých částí je zaměřeno jak na omezení nákladů, tak na zajištění toho, aby všechny týmy měly přístup ke stejným dílům. Vyrovnávání výkonu pomocí limitů otáček Největší změnou - a pravděpodobně nejefektivnější - je přijetí limitu otáček jako mechanismu vyvažování výkonnosti. Současný systém používá omezovače vzduchu umístěné v tělese škrtící klapky jako způsob omezení výkonu. To bylo původně opatření zaměřené na zpomalení Ducatis, zvláště poté, co byla maximální kapacita pro dvojčata zvýšena na 1200 ccm. Při použití omezovačů vzduchu došlo k dvěma problémům. Prvním je to, že účinky byly spíše omezené: továrny se více zdokonalovaly při stlačení většího výkonu z motoru i přes omezovače a bylo zde omezení, jak velké nebo malé omezovače by mohly být. Větší otázka spočívá v tom, že se zabývala pouze rozdíly v výkonu mezi dvojčaty a čtyřmi válci, takže nedořešil rozdíl mezi různými výrobci čtyřválcových kol. Byla zaměřena na to, aby obsahoval Ducati. Problémem je, že Kawasaki předčil výkon Ducati a neexistuje způsob, jak pomoci Hondu, Aprilii, Yamaha, BMW nebo Suzuki dohonit. Přepnutí na limity rev. Rev limity dávají FIM a Dorně více přímou kontrolu výkonu různých výrobců. Tím, že umožní některým výrobcům více otáček a dalších otáček, mohou ovlivnit špičkový výkon a točivý moment každé jednotlivé značky. To jim umožní například snížit otáčky pro Kawasaki, jestliže Jonathan Rea a Tom Sykes stále vyhrávají vše, nechat otáčky nedotčené pro Yamahu, zatímco Alex Lowes a Michael van der Mark jsou blízko k tomu, že jsou konkurenceschopní jako jediné jiné motocykly na pódium jiné než Kawasakis a Ducatis, zatímco vzrůstá otáčky pro Aprilia a Hondu, aby jim pomohla zvýšit konkurenceschopnost. Systém bude používat algoritmus k výpočtu relativní výkonnosti. Tento algoritmus musí být zcela definován, ale kombinuje řadu faktorů, včetně časů kol, nejvyšších rychlostí, počtu jezdců na konkrétním kole, výsledků, kolečkách vedených atd., Aby bylo dosaženo relativního hodnocení. Pokud by se určitý výrobce vydal vysoko, potom budou organizátoři sérií schopni snížit maximální limit otáček pro výrobce o 250 otáček za minutu. Pokud hodnocení výkonu vyjde na nízké úrovni, mohou zvýšit limit otáček o 250 otáček za minutu. Výpočty budou provedeny každé tři kola a mohou být také provedeny na konci sezóny pro následující rok. Navrhované rev limity jsou uvedeny níže: WSBK Počáteční rev-limitBrandProposedAprilia14700BMW14700Ducati12400Honda14300Kawasaki14100MV Agusta14700Suzuki14700Yamaha14700 Revize limity budou uloženy pomocí ECU pro každé kolo a sledovány povinným FIM schváleným dataloggerem na každém kole. Překročení je povoleno pro downshifts, protože jejich výkonnostní výhody jsou zanedbatelné. Existují samozřejmě omezení ohledně toho, co lze provést s rev limity. Ačkoli teoreticky by Dorna a FIM mohly zvýšit limity otáček tak vysoko, jak chtějí, neznamená to, že dotyčné motocykly jsou skutečně schopné otáčet se těmito rychlostmi. Společnost Yamaha například omezila svůj motor na nižší než navrhovaný limit rev v nových předpisech, aby zajistila spolehlivost. Samozřejmě, skutečným cílem limitů rev není tolik zvýšení hranic pro méně výkonné výrobce, neboť snižování omezení pro výrobce, kteří v současné době převažují. Je nepravděpodobné, že by limity revoluce Yamahy byly například zvýšeny, ale je téměř jisté, že limity otáček pro Ducati a Kawasaki budou sníženy, pokud jejich ustání nad šampionátem pokračuje. Snižování limitu Kawasaki a Ducati rev by mělo také pomoci soukromým týmům úspěšných výrobců. V současné době soukromý Kawasakis neotáčí nikde jinde tak vysoko jako továrně podporované KRT motocykly Rea a Sykes. Snižování limitu Kawasaki rev bude snižovat výkonnost továrního týmu, ale nebude to nutně ovlivňovat soukromé týmy běžící na stejném kole. Koncesní body a koncesní části Druhá vidlice v tomto dvou-p

 

Alespon neco...

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 12:45

Jinak hazim sem preklad z prekladace...
Neco vam to da a da se tusit( podle meho co jsem vycetl a pochopil ze souvislosti )totalni hnus ze strany vedeni souteze!!!
S timhle at si vytrou p...l a mile rad si pockam na radny clanek ohledne zmen v cestine.
Hajzlove !

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 11:57

Ivan:jj sdilim tvuj nazor

IvanDvoutakťák (5116) napsal 05.11.2017 v 11:36+1

Blacku, snad nikdo nedokáže (na základě spolehlivých informací) porovnat
náklady továrních(!) týmů v MotoGP1000 a ve WSBK.
Dá se jen předpokládat, že jsou, když vezmeme v úvahu špičku WSBK, tedy
Kawasaki a GP - Yamahu a Hondu, HODNĚ rozdílné.
Proč by tedy Kawa, která se vypracovala na téměř bezkonkurenční úroveň,
měla jít do jiného seriálu, kde by, nejmíň zpočátku, určitě špičkou nebyla a to
ani s tím obrovským navýšením nákladů, potřebným pro konkurenceschopnost
v MotoGP1000. Jen by tak splnila Dorně její "sen", mít v MotoGP1000 celou
čtyřku japonských výrobců ...
Stačí se podívat, kolik týmů (jezdců!) má v současnosti na to, aby WSBK jezdily
a kolik dojíždí závody ! Bez Kawasaki ve WSBK nebude líp, ani kdyby tam přibyla
Suzuki a dovoluju si pochybovat, že právě tento výrobce bude mít dostatek financí
na oba seriály.
Kawasaki je (pro nás!) jen těžko představitelný průmyslový gigant (se Suzuki
naprosto nesrovnatelný !), který se "odjakživa" netají tím, že výroba motocyklů
je pro něj pouze velice nákladným hobby ...
Tak PROČ by měl opouštět dominantní postavení ve WSBK, tolik obchodně
pro výrobu sériových motocyklů důležité ?
Nezapomeňme ani na to, že i Kawasaki dokáže Dorna "život ve WSBK" znechutit
dalším a dalším generováním "od zeleného stolu" stále složitějších technických
regulí, ve snaze "vyrovnat" pole těch současných (23?) jezdců .
Takže tolik , když pominu "teorii spiknutí" , že Dorna vlastně seriál
WSBK nechce, aby ta "španělská" MotoGP1000 byla už konečně to na světě
pro diváky jediné NEJ - ...

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 11:32

https://motomatters.com/news/2017/10/26/new_worldsbk_rules_for_2018_will_rev.html

Hold jen anglicky v cz zatim bez prekladu ci zmince o zmenach pro rok 2018,nic nenalezeno

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 11:25

Motok.:jj vidim to stejne a i jako kamikadze...
No schvalne zkusim najit zmeny pro 018 a bude to jasny ,jak to s tou kawou mysleji Eurohujeri
Ono jak nekdo plave v tehle dobe proti proudu je nejjednodusim a nejlevnejsim resenim ho potopit v ramci demokracie a systemu

motokawasaki (153) napsal 05.11.2017 v 11:09

Black: O testování komponent jde rozhodně, plno věcí pro sériovky se vyvíjí ve spolupráci s jezdci SBK. Proto asi dorně neprošlo to zavedení jednotné elektroniky. BMW rovnou avizovala, že se na to vyprdnou úplně, mají elektroniku siemens a tu taky potřebují testovat. Jezdci Kawasaki testovali výfuky při přechodu na EURU4, pomáhali při sestavování převodové skříně pro ZX-10R apod.
To, že je nyní situace taková, že je Rejs nepřekonatelnej, zvyšuje tlak na přestup do moto GP, ale spíš přijdou na to, že bude jednodušší dostat Reu do MGP, než tam dotlačit Kawu

Rosička (982) napsal 05.11.2017 v 11:05

Když jsme u těch teorií, dovolím si ještě jednu: a co BMW? Tam jsou asi jen ty na průzkum dráhy ale do závodů ???

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 09:53

Bsa:urcite kvuli Marcovi takto kawa premysli ani teoreticky bych nevidel jako moznost
To asi ne covece.
Jinak ja tusim,ze to bude opravdu kvuli cene respektive testovani komponent ci techn.vyvoje sportovnich komponent,kdy wsbk jim na testovani a vyvoj postacuje a je levnejsi..je to videt,ze dle modelu a novinek uvadenych na trh, jim to asi funguje
Sice pro nas divaky blbe,pro kawu dobre...uz je to nekolik let,kdy si to muzou smysluplne vyhodnotit a tedy vedi ,co delaji.
Naopak u me maji z jisteho uhlu pohledu sympatie,ze tam nelezou a je mozne,ze v kawe vedi proc se neucastnit a premysli nad sebou a budoucnosti firmy.
Firma asi jede dobre ,tak proc by tam lezli?
Treba jim ty bajky, tak zneprijemnej,ze se to papalasum preci jen povede je tam dostat.
Ono to bude asi kurna slozite a provazane vsechno se vsim...

BSA (338) napsal 05.11.2017 v 09:43

čistě teoreticky - dokud Marc kraluje v motogp, tak se kawa řídí tímto heslem:

Radši budu prvním na vesnici než druhým v Římě (c) Caesar

technasia (1950) napsal 05.11.2017 v 09:38

příšťí rok i se Suzuki

Kamikadze-Ace (3449) napsal 05.11.2017 v 08:42+1

"trocha teorie" na téma Kawasaki do MGP :) bylo by hezké sledovat zelený tým v MGP, přeci jen už to je delší dobu co Kawa v MGP závodila, poslední rok pod názvem Hayate Kawasaki a jezdil ji Macio#33

srovnání Misano kvalda: best lap Jonatán Rejč - 1:33,662 tak tento čas by ho výsledkově postavil na P12 v MGP místo našeho Karla ale je to jen teorie na základě výsledků

potenciál kawy postavit MGP bike tu je ovšem základem bude ochota vedení jít do MGP a hlavně finance ... jestli jim to přinese výsledky v podobě vývoje nebo jednoduše kawě stačí WSBK...toť otázka

blackblues (1515) napsal 05.11.2017 v 06:45

Rosicka:zrovna v patek jsem se neco snazil vygooglit,napadla me stejna myslenka.
Mozna se snazi castecne i zmenou pravidel v jistym slova smyslu (nevim s cim presne prijdou,co je naplni zmen) kawu k tomu donutit...nebo uz o to nestojej?
Suzina se vratila ,Ktm tam take nove je,takze s otaznikem...?

Rosička (982) napsal 04.11.2017 v 22:23+1

Dnes Ondrovi chybělo malilinko pod ty "2" co si přál, taky měl rychlejší čas než včera, tak snad je rád
Zdalipak Dorna stále tlačí na Kawasaki ke vstupu do MotoGP? Před časem se továrna vymlouvala na finance, že už tak je hodně stojí první 2 jezdci ve WSBK. Bylo by to fajn kdyby tam Kawasaki vstoupila.

JollyJoker (1004) napsal 04.11.2017 v 22:23

2.závod celkem slabší. Rea nuda,ale zaslouženě,Chaz klika jak prase,Jordi a Tom smůla...

Máma-RM (349) napsal 04.11.2017 v 22:22

ogg: nechápu jak můžeš srovnávat tyhle lidi... statisticky možná ale lidsky je to nesmysl. ondra jezdí na hnoji. to Abaja neměl takovej hnůj. a kdysi měl kuba96 velmi slusnej materiál...

zzzmrzlinar (471) napsal 04.11.2017 v 22:22

vite nekdo co bude Ondra Jezek delat pristi rok?

Ogg (387) napsal 04.11.2017 v 21:04

Pořadí českých jezdců ve Wé eS Bé Ká od nejúspěšnějšího za posledních 10 let.

1. SMRŽ Jakub !!! - suverenně nejlepší český superbiker
2. Abraham Karel
3. Ježek Ondřej

odborník (71) napsal 04.11.2017 v 20:55

Chtěl bych se omluvit Ondrovi ,když jsem na začátku šampionátu psal , že do konce nevydrží .

IvanDvoutakťák (5116) napsal 04.11.2017 v 20:52

Komentátor přenosu včera i dnes zmiňoval ojedinělost a vstřícnost pro
diváky, jaké přináší umístění Parc Fermé i stupňů vítězů tak, že je přístupné
pro diváky.
Zapoměl však na přirovnání k umístění stupňů vítězů na AMD Brno, kde sice
přístupné divákům není, ALE ASPOŇ nejsou stupně vítězů umístěny "kdesi
vysoko" v prvním, či druhém patře nad plochou boxů, jako na většině okruhů,
na kterých se WSBK a MotoGP jezdí .

IvanDvoutakťák (5116) napsal 04.11.2017 v 20:40+2

Ondra i v Race2 dva body - prostě nepadá a Grillini - Kawa
tentokrát "držela" ...
Lucas (Mahias) - titul ve správných rukou !
No a o tom, že třetí titul WSBK taky, o tom není pochyb !

Nemohu si odpustit "poznámku", že při dnešním vyhlašování vítězů (WSBK-Race2)
byla hymna Velké Británie zkrácena urážlivýn způsobem (zaznělo vlastně jen
několik prvních taktů !) a záběr na tři britské vlajky jezdců stojících na pódiu chyběl
v live-přenosu úplně Asi byl pro Dornu a "její TV" příliš politicky nekorektní,
když "nám" ta V.B. vystupuje z EU ...

Fidouš. (374) napsal 04.11.2017 v 20:15

Jonatán pojal celou sezonu ve velkém stylu a nenechal nikoho na pochybách, kdo přepíše rekordy v SBK. A že ty rekordy odolávají dlouho.
15 let kraloval Colin Edwards s legendární 2V Hondou VTR SP2 v počtu bodů za sezonu, až letos ho překonal Jonatán.
V počtu vítězství zatím vede fenomenální Carl Foggarty, ale toho rychle /pravděpodobně/ v další sezoně překoná Jonatán. Jde jen o /myslím/ 6 vítězství.
V počtu titulů vede taky Carl, má 4, tak uvidíme, jak si s tím Jonatán poradí. Zatím vyrovnal v počtu titulů Troye Baylisse.

Tom Sykes, můj oblíbenec, už bohužel nikdy žádný titul zřejmě nedá. V poslední době pomalu vadne a i když je to on, kdo nastartoval novodobou úspěšnou historii Kawasaki v SBK, konkurence je nemilosrdná.

Jonatán s Kawasaki je nepřemožitelný stejně, jako ve své době Carl s Ducati.

VIZI (1428) napsal 04.11.2017 v 20:09

komentáře a fanoušci, chtěl jsem dodat...

VIZI (1428) napsal 04.11.2017 v 20:04

moc pěkný závod, škoda, že tady ty komentáře nejsou..

blackblues (1515) napsal 04.11.2017 v 19:46

Celkem rozhodlý závod potažmo šampionát hned na začátku.
Sykesovi hold něco nejde ,tak jakodříve a jak kdyby uvadal celkově či jeho technici,těžko říct.
Chaz s přehledem a se štěstím,velký úspěch pro duknu
Rejče ani nekomentuju,to nemá význam

Kamikadze-Ace (3449) napsal 04.11.2017 v 19:38

Ježura na bodech za mě spokojenost a jak k těm bodům přišel se historie neptá

Chuďas899 (314) napsal 04.11.2017 v 19:09

DAVIES MOOOOOOCNE!!!

Kamikadze-Ace (3449) napsal 04.11.2017 v 19:09+1

Tvl Chaz co ustál teda motorka s elektronikou... to muselo na koulích bolet ...

unavix (595) napsal 04.11.2017 v 19:09

Sykes out. Savadori out. To je divočina. Když Ježek nepadne tak budou body.

Mr.Kaktus (1345) napsal 04.11.2017 v 19:08

Tak Chaz vicemistr.




TOPlist