Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
radekk: Ale oni podporujou finančně týmy. Pravda, že od roku 2012 to bude výhoda jenom pro CRT, ale myslím, že to je dobře aby se mohli trochu srovnat rozdíly
HONDA RS 125R: cca 450 000,--
Honda RS 250R: cca 1.200 000,--
Honda RS 500R: cca 3.500 000,-- (tADY si teda nejsem úplně jistej, možná to bylo míň)
vše v korunách.. kde se sakra vzali ty astronomický sumy? prej 4T - zlevňujeme závody.. hmm a už jenom šasí stojí takovou dardu? asi si něco slepim doma v kůlně.. trubka rulezzz
SPV: tak já vůbec nevidím problém v objemech, ale máš pravdu, že sériové motory jsou blbost. Maaj to bejt prototypy, ale zase by se mělo myslet trochu ekonomicky a aby to bylo divácky atraktivní
Frki: Ale tak když si budu chtít koupit kapotu a budu se chtít řídit nějakým šampionátem, tak kouknu na SBK nebo roadracing, protože to se podobá tomu co dostanu a n na MotoGP, kde vím, že sem bez šance se na tom povozit.
To Zouby: Máš pravdu, problém je v továrnách! Ty zatím nejsou ochotny vyrábět pouze motory, nýbrž chtějí dodávat celé motocykly. Pokud by se podařilo "donutit" továrny, aby si týmy mohly sami zvoli libovolné šasí a do toho zabudovat a koupit třeba nový litrový motor od Hondy, tak by bylo vyhráno. Dříve taky jezdily třeba v půlitrech motocykly Harris-Yamaha, nebo ROC-Yamaha či Paddgett-Yamaha...
Celé to CRT mi zavání úmělou stagnací evoluce značkových strojů.
Původní myšlenka závodů jako takových byla pro srovnání továren, aby viděly, kde je konkurence popředu a kde mají zamakat, aby jejich výrobek byl pro zákazníky (diváky) zajímavější a jasnější volbou při koupi, takový jistý druh reklamy.
Celkově z toho mám pocit nemastný a neslaný...prostě uvidím, nevypadá to jako ani průser, ale ani jako krok kupředu.
Závody jsou jednou závody, je to nákladná záležitost, ale v dobách minulých sloužily především k vývoji a otestování nových řešení a propagaci značky. Tato řešení jsou samozřejmě nákladná a některá se osvědčila (proti konkurenci) a jiná nikoliv. A o tom to podle mě je. Složité, soustavné a (kontraproduktivní) omezování podivnými (sekundárními) pravidly jsou podle mne hřebíčkem do rakve celému smyslu závodů MS...
Divácky nejatraktivnější třídy jsou zrušeny (rozuměj 125 a 250ccm) a z MotoGP, na které se ještě tak tak lze dívat nahradit nějakým hokusem pokusem, no nevím... Připomíná mi to dobu, kdy jezdily dohromady dvoutaktní 500 a čtyřtaktní litry. Taky ten souboj mezi těmito stroji stál za velké ho...
Bosso: Tak v podstatě si mi odpověděl dřív než sem to odeslal :D, ale myslel sem to tak, že by se cena zas nastavila tak aby to mělo smysl Pokud ale ještě znáš něco proč to co sem napsal je blbost, tak dík, že mě vrátíš do reality , ale zatím si za tím stojím, jen by se to muselo daleko blíž specifikovat a propočítat tak aby se to finančně aji technologicky vyvážilo
Já si myslím, že CRT by opravdu mohla být budoucnost, ale muselo by se to směřovat ještě trochu jiným směrem než nyní. Například Honda by vyvinula motor, který by byl omezen cenou aby byl přijatelný i pro další týmy a šasí by vyráběl Suter, TR,atd. Neříkám, že by si Honda nemohla vyvinout oboje, ale už by byla omezena cenou motoru, takže by zde nebyla taková převaha továren. Stále by to teda byli prototypy se vším všudy, měl by šanci na vítězství každý motocykl a nebylo by to ani tak finančně nákladné. Pravda je, že by se pozastavil trochu pokrok, ale už i tak jsou dnešní superbikeové motocykly tak rychlé, že na normální silnici jen tak někdo nevyužije celkový potencionál motorky
CRT - neboli týmy Claiming Rules Team - tento výraz pochází z amerického automobilového šampionátu "NASCAR". Týmy si dle původního nápadu mohly po závodě zakoupit od soupeře motor za určitou cenu. Řádově se hovořilo o 20-40 ticíců Euro, ta cena se různě uvažovala. Zásadní myšlenka ale byla, že motory nebudou drahé a tím, že si je může soupeř koupit, tak tam nikdo nezabuduje nějakou továrnu. Ovšem zjistilo se, že to není života schopné, neboť třeba litrový motor Honda od tuningové firmy Ten Kate stojí okolo 80 000. Takže zabuduješ za 80, a pak Ti to někdo koupí za 40. Blbost že?
No když se mu to nebude líbit tak to jezdit nemusí ne.Nikdo ho přeci nutit nemuže.Věřím že mu současný stav vyhovuje když má jasně nejlepší motku v celém poli.Ve chvíli kdy bude na roštu 30 téměř vyrovnaných bajků se jeho šance na titul podstatně sníží.A vo tom to je.
radekk- Než něco plácneš jen tak od boku, tak si zjisti, jak to opravdu je. Nebo ti jde jen o to, plivnout jedovatou slinu?
radekk: Ale oni podporujou finančně týmy. Pravda, že od roku 2012 to bude výhoda jenom pro CRT, ale myslím, že to je dobře aby se mohli trochu srovnat rozdíly
Kdyby Dorna část peněz z výpalného za pořádání závodů dala týmům,tak je plné startovní pole na prototypech a nemusí se vymýšlet slepence CRT
barvy.vaky: tak sumy se moc nezměnili, jen se změnila měna na Eura :D
pamatuju si katalog hondy z roku 97..
HONDA RS 125R: cca 450 000,--
Honda RS 250R: cca 1.200 000,--
Honda RS 500R: cca 3.500 000,-- (tADY si teda nejsem úplně jistej, možná to bylo míň)
vše v korunách.. kde se sakra vzali ty astronomický sumy? prej 4T - zlevňujeme závody.. hmm a už jenom šasí stojí takovou dardu? asi si něco slepim doma v kůlně.. trubka rulezzz
SPV: tak já vůbec nevidím problém v objemech, ale máš pravdu, že sériové motory jsou blbost. Maaj to bejt prototypy, ale zase by se mělo myslet trochu ekonomicky a aby to bylo divácky atraktivní
Frki: Ale tak když si budu chtít koupit kapotu a budu se chtít řídit nějakým šampionátem, tak kouknu na SBK nebo roadracing, protože to se podobá tomu co dostanu a n na MotoGP, kde vím, že sem bez šance se na tom povozit.
Ono to není jenom v ceně, protože už v r.2001 stál PRONÁJEM tovární 250 1,5 mil Marek, za 250 !!!
Jaký má smyl mít dvě mistrovství se shodnými objemy 600 a 1000 a se stejnými motory?
Do F1 snad dávají sériové motory???
blbost hlavně je aby jeden motor vyšel na 80 tisíc éček
To Zouby: Máš pravdu, problém je v továrnách! Ty zatím nejsou ochotny vyrábět pouze motory, nýbrž chtějí dodávat celé motocykly. Pokud by se podařilo "donutit" továrny, aby si týmy mohly sami zvoli libovolné šasí a do toho zabudovat a koupit třeba nový litrový motor od Hondy, tak by bylo vyhráno. Dříve taky jezdily třeba v půlitrech motocykly Harris-Yamaha, nebo ROC-Yamaha či Paddgett-Yamaha...
Celé to CRT mi zavání úmělou stagnací evoluce značkových strojů.
Původní myšlenka závodů jako takových byla pro srovnání továren, aby viděly, kde je konkurence popředu a kde mají zamakat, aby jejich výrobek byl pro zákazníky (diváky) zajímavější a jasnější volbou při koupi, takový jistý druh reklamy.
Celkově z toho mám pocit nemastný a neslaný...prostě uvidím, nevypadá to jako ani průser, ale ani jako krok kupředu.
Závody jsou jednou závody, je to nákladná záležitost, ale v dobách minulých sloužily především k vývoji a otestování nových řešení a propagaci značky. Tato řešení jsou samozřejmě nákladná a některá se osvědčila (proti konkurenci) a jiná nikoliv. A o tom to podle mě je. Složité, soustavné a (kontraproduktivní) omezování podivnými (sekundárními) pravidly jsou podle mne hřebíčkem do rakve celému smyslu závodů MS...
Divácky nejatraktivnější třídy jsou zrušeny (rozuměj 125 a 250ccm) a z MotoGP, na které se ještě tak tak lze dívat nahradit nějakým hokusem pokusem, no nevím... Připomíná mi to dobu, kdy jezdily dohromady dvoutaktní 500 a čtyřtaktní litry. Taky ten souboj mezi těmito stroji stál za velké ho...
unavix: s tím Stonerem si vedle. páč stejnej názor na to má Preziosi(Ducati).
Bosso: Tak v podstatě si mi odpověděl dřív než sem to odeslal :D, ale myslel sem to tak, že by se cena zas nastavila tak aby to mělo smysl Pokud ale ještě znáš něco proč to co sem napsal je blbost, tak dík, že mě vrátíš do reality , ale zatím si za tím stojím, jen by se to muselo daleko blíž specifikovat a propočítat tak aby se to finančně aji technologicky vyvážilo
Já si myslím, že CRT by opravdu mohla být budoucnost, ale muselo by se to směřovat ještě trochu jiným směrem než nyní. Například Honda by vyvinula motor, který by byl omezen cenou aby byl přijatelný i pro další týmy a šasí by vyráběl Suter, TR,atd. Neříkám, že by si Honda nemohla vyvinout oboje, ale už by byla omezena cenou motoru, takže by zde nebyla taková převaha továren. Stále by to teda byli prototypy se vším všudy, měl by šanci na vítězství každý motocykl a nebylo by to ani tak finančně nákladné. Pravda je, že by se pozastavil trochu pokrok, ale už i tak jsou dnešní superbikeové motocykly tak rychlé, že na normální silnici jen tak někdo nevyužije celkový potencionál motorky
CRT - neboli týmy Claiming Rules Team - tento výraz pochází z amerického automobilového šampionátu "NASCAR". Týmy si dle původního nápadu mohly po závodě zakoupit od soupeře motor za určitou cenu. Řádově se hovořilo o 20-40 ticíců Euro, ta cena se různě uvažovala. Zásadní myšlenka ale byla, že motory nebudou drahé a tím, že si je může soupeř koupit, tak tam nikdo nezabuduje nějakou továrnu. Ovšem zjistilo se, že to není života schopné, neboť třeba litrový motor Honda od tuningové firmy Ten Kate stojí okolo 80 000. Takže zabuduješ za 80, a pak Ti to někdo koupí za 40. Blbost že?
No když se mu to nebude líbit tak to jezdit nemusí ne.Nikdo ho přeci nutit nemuže.Věřím že mu současný stav vyhovuje když má jasně nejlepší motku v celém poli.Ve chvíli kdy bude na roštu 30 téměř vyrovnaných bajků se jeho šance na titul podstatně sníží.A vo tom to je.
joo ať nechaj jen prototypy a pojede 6 motorek celkem, to budou závody :)
Stoner to řekl dobře,ale nemyslím si, že rám bude v MGP někdy sériový. Jde se opačnou cestou.
Hoši, co v překladu znamená Claiming Rule ? Jinak i já mam smýšený pocity z nové kategorie Moto1, ale jsem na ní zvědavej .