Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Dnes se na Motorlandu Aragon (WSBK) ZASE ukázalo,kde hledat
"to pravý závodění".
Superbajky,BOHUŽEL,začínají skomírat málem jako MotoGP800 -
v obou závodech 20 jezdců na startu a 15 v cíli...
V Superstock1000 třídě(žeby to bylo tím,že to NENÍ MS?)byla
radost sledovat, jak se"mydlilo"málem celý startovní pole
a tak ani nevadilo,že startovalo 25 jezdců.Ono jich snad všech 25 taky dojelo do cíle...
Toto jsou "bajky pro celý chlapy"! Bez"všech těch CONTROLů",
který by,když to jen trochu přeženu, za chvíli mohly nahra-
dit piloty a stroje by mohly být RC rovnou z boxů...
Kdo (taky) viděl, určitě mě dá za pravdu !(??)
Ivan: Dvoutakty mají svoje kouzlo a závodní trati to sedělo. Na silnici je ale pro drtivou většinu motoristů přijatelnější chování a obsluha 4taktu. Dokud někdo nevymyslí 2t, který svojí jednoduchostí obsluhy, spotřebou a emisemi nesrovná 4takt, bude po olejničkách...to dolévání oleje taky není nic moc zábavného...
Hóódně mě potěšilo,že "se i dneska ví",co byly a jsou dvou-
taktní motocykly - jak vyplývá z předchozích komentářů.
Dám teda ´k lepšímu´to,co jsme se dozvěděli při našem výroč-
ním srazu(české pobočky brits. SuzukiOwnersClubu)od ing Ja-
roše,brněnského vývojáře a ladiče proudění plynů ve spalova-
cích(nejen DVOUtaktních!)motorech a výrobce motorových brzd.
Bylo to v době,kdy(dle mého!)neblaze proslulá Dorna začla
likvidovat ´dvoutaktní´MS 500ccm a zavádět ty své prototypy čtyřtaktů 990ccm.
Od p.ing.Jaroše jsme se při besedě dozvěděli m.j.i to,že by-
la původně plánována přechodná doba(1-2sezony),kdy by jezdi-
ly ve společné třídě dvoutakty (600ccm!)a čtyřtakty 990ccm.
Firma ing.Jaroše už měla připraven válec 150ccm(namísto
původního 125ccm pro ´půllitry´,který vyvíjel pro řadu týmů
tehdejšího MS).
Velice mě těšilo a těší dodnes,že pan ing.Jaroš je"stejnej"
fanda DVOUtaktů jako já, jen na "trochu vyšší úrovni"...(-:
Řekl nám totiž tehdy:
už se těším,až DVOUTAKTNÍ 4V-ŠESTISTOVKY "nařežou" těm PĚTI-
VÁLCůM 990ccm od Hondy...,
což předtím praktikoval na 2T/4V Hondě 500 Daijiro Kato
a taky ho´fabrika´z tohoto DVOUtaktu honem´sundala´! Bohu-
žel, nedlouho poté(už na 4T/5V 990)tragicky havaroval na Su-
zuce při GP Japonska.
Důvody,že se DVOUtakty přestaly vyrábět,nejsou "emise" - ty
by i dvoutakty(pochopitelně s nějakou ztrátou výkonu)splni-
lý´levou zadní´s použitím "vší té elektroniky,včetně vstři-
ku paliva" i pro čtyřtakty dnes běžné.
Jenže vzhledem ke své jednoduchosti konstrukce motoru by by-
ly nesrovnatelně levnější než s motory 4T/4V. No ato si žád-
ný výrobce přece"nemůže dovolit"...
Hansr - On by možná na tisícovky 4T stačil objem 600 - 650 2T, ale asi už o 2 takty velkých objemů nebude zájem! I továrny mají zájem vyrábět 4 takty a navíc ty nesmyslé žvanění pseudoekologů o exhalacích... Je to škoda, nic lepšího než 2T není, je při stejném objemu asi o 35-40 % výkonnější, lehčí a jednodušší!
Mamba: Tak na tom se neshodneme, protože ve Wikipedii píší toto: Motocykl je dvoukolový dopravní prostředek poháněný spalovacím nebo elektrickým motorem. Kola jsou umístěna za sebou a pohonná jednotka (motor a převodovka) mezi nimi. Řidič sedí na motocyklu obkročmo a směr řídí řidítky.
...apropo´ už jsi viděl někoho z jezdců, že řídí v MGP směr stroje řídítky?
Navíc kola musejí být za sebou, což také není pravda.
O tom sezení obkročmo...vždyť z toho visej jak opice z liány.
Díky Derny a mambo54 za "lekci" ((-:
Rozhodně nemíním se pouštět do nějakých "dětských"přetahova-
ček, kdo z nás toho ví víc a kdo míň .
Takže DVĚ SEZONY V MOTO2/s dodávanými(!)motory 600ccm = DOSTATEČNÁ PRůPRAVA pro MotoGP1000(!???)ccm PRO 2012 !???
No uvidíme a PODEBATUJEME AŽ PO(!)PRVNÍM ZÁVODĚ v r.2012 .
" 30, 24,..." = jen další ´hra´ Dorny .
V průběhu letošní sezony a zimní přestávky se ještě, aspoň
podle mého, budeme divit ...
pity ja jsem jeden y tech ktery rikal ze jich bude 20 a ty jsi rikal 24 a vice.Zatim to vypada ze jsi mel zase jednou pravdu ,ale jeste neni vsem dnum konec
Tak samozřejmě že se to zredukovalo. Na co by se akceptovali týmy, které přijdou s nadějným nováčkem, a motocyklem, který dostane na kolo přinejmenším 10 sec, a ve 3/4 závodu se začne plést špici pod rukama.
I tak si myslím, že CRT týmy budou jezdit o něco hůře, než současná Eliasova Honda.
Ale na druhou stranu je zase faktem, že v minulosti dlouhodobě dominovala jedna značka, a to brutálně. Celý zbytek peletonu byl rozsypaný po celé trati...takže old school times revival?
Tohle mne zaujalo u Pacienta a myslím, že se to sem hodí:
Alex Hoffman: “Úsudek dne je, že CRT týmy jsou špatný nápad. Myslel jsem, že je moje Aprilia RSV-4 rychlá, dokud jsem se na trati nesetkal s Ducati GP12 na rovině! Je tááááák rychlá.“ Podle to jsem zjistil, tak Alex dnes zajel na okruhu nejlepší čas 1:51,9 na měkkých gumách. Minulý rok jezdili nejrychlejší jezdci MotoGP časy okolo 1:50,500 v závodu a 1:48,8 byl nejrychlejší čas Daniho Pedrosy v kvalifikaci.
Dnes se na Motorlandu Aragon (WSBK) ZASE ukázalo,kde hledat
"to pravý závodění".
Superbajky,BOHUŽEL,začínají skomírat málem jako MotoGP800 -
v obou závodech 20 jezdců na startu a 15 v cíli...
V Superstock1000 třídě(žeby to bylo tím,že to NENÍ MS?)byla
radost sledovat, jak se"mydlilo"málem celý startovní pole
a tak ani nevadilo,že startovalo 25 jezdců.Ono jich snad všech 25 taky dojelo do cíle...
Toto jsou "bajky pro celý chlapy"! Bez"všech těch CONTROLů",
který by,když to jen trochu přeženu, za chvíli mohly nahra-
dit piloty a stroje by mohly být RC rovnou z boxů...
Kdo (taky) viděl, určitě mě dá za pravdu !(??)
Marex: "vypadáto,že chápeš "celoživotního DVOUtaktního
magora" (-: Další o mně(v případě zájmu!) na
www.walk77.com a www.suzukiownersclub.cz ...
V úplné zkratce: 1964-74 Jawy 250Panel+360enduro,
1976-2006 Suzuki T350R/1972, 1984- Suzuki GT750/1976(Kafáč
od 1996), 2008 Suzuki RG500Gamma/1986 (dosud jsem"přežil"!).
Ivan: Dvoutakty mají svoje kouzlo a závodní trati to sedělo. Na silnici je ale pro drtivou většinu motoristů přijatelnější chování a obsluha 4taktu. Dokud někdo nevymyslí 2t, který svojí jednoduchostí obsluhy, spotřebou a emisemi nesrovná 4takt, bude po olejničkách...to dolévání oleje taky není nic moc zábavného...
Hóódně mě potěšilo,že "se i dneska ví",co byly a jsou dvou-
taktní motocykly - jak vyplývá z předchozích komentářů.
Dám teda ´k lepšímu´to,co jsme se dozvěděli při našem výroč-
ním srazu(české pobočky brits. SuzukiOwnersClubu)od ing Ja-
roše,brněnského vývojáře a ladiče proudění plynů ve spalova-
cích(nejen DVOUtaktních!)motorech a výrobce motorových brzd.
Bylo to v době,kdy(dle mého!)neblaze proslulá Dorna začla
likvidovat ´dvoutaktní´MS 500ccm a zavádět ty své prototypy čtyřtaktů 990ccm.
Od p.ing.Jaroše jsme se při besedě dozvěděli m.j.i to,že by-
la původně plánována přechodná doba(1-2sezony),kdy by jezdi-
ly ve společné třídě dvoutakty (600ccm!)a čtyřtakty 990ccm.
Firma ing.Jaroše už měla připraven válec 150ccm(namísto
původního 125ccm pro ´půllitry´,který vyvíjel pro řadu týmů
tehdejšího MS).
Velice mě těšilo a těší dodnes,že pan ing.Jaroš je"stejnej"
fanda DVOUtaktů jako já, jen na "trochu vyšší úrovni"...(-:
Řekl nám totiž tehdy:
už se těším,až DVOUTAKTNÍ 4V-ŠESTISTOVKY "nařežou" těm PĚTI-
VÁLCůM 990ccm od Hondy...,
což předtím praktikoval na 2T/4V Hondě 500 Daijiro Kato
a taky ho´fabrika´z tohoto DVOUtaktu honem´sundala´! Bohu-
žel, nedlouho poté(už na 4T/5V 990)tragicky havaroval na Su-
zuce při GP Japonska.
Důvody,že se DVOUtakty přestaly vyrábět,nejsou "emise" - ty
by i dvoutakty(pochopitelně s nějakou ztrátou výkonu)splni-
lý´levou zadní´s použitím "vší té elektroniky,včetně vstři-
ku paliva" i pro čtyřtakty dnes běžné.
Jenže vzhledem ke své jednoduchosti konstrukce motoru by by-
ly nesrovnatelně levnější než s motory 4T/4V. No ato si žád-
ný výrobce přece"nemůže dovolit"...
Díky adminovi, že vyčistil toto fórum od špíny.
Hansr - On by možná na tisícovky 4T stačil objem 600 - 650 2T, ale asi už o 2 takty velkých objemů nebude zájem! I továrny mají zájem vyrábět 4 takty a navíc ty nesmyslé žvanění pseudoekologů o exhalacích... Je to škoda, nic lepšího než 2T není, je při stejném objemu asi o 35-40 % výkonnější, lehčí a jednodušší!
Diskutující nesmí ve svých příspěvcích vulgárně napadat, zesměšňovat či ponižovat jiné osoby. Diskuze musí být vedena k tématu článku.
Administrátor diskuzí je oprávněn v případě porušení pravidel diskuse smazat příspěvek, v rámci něhož se prohřešek objevuje.
Superblbec.mike -
Marex- Nesmíš věřit všemu, co v té Wyklopédyij napíšou.
Mamba: Tak na tom se neshodneme, protože ve Wikipedii píší toto: Motocykl je dvoukolový dopravní prostředek poháněný spalovacím nebo elektrickým motorem. Kola jsou umístěna za sebou a pohonná jednotka (motor a převodovka) mezi nimi. Řidič sedí na motocyklu obkročmo a směr řídí řidítky.
...apropo´ už jsi viděl někoho z jezdců, že řídí v MGP směr stroje řídítky?
Navíc kola musejí být za sebou, což také není pravda.
O tom sezení obkročmo...vždyť z toho visej jak opice z liány.
hansr: Proč omezovat objem? Já bych to otevřel,ať každý jede, na čem chce.
vrátil bych 2takty co třeba 700-2takt oproti 1000cc 4taktu a trakci vypnout -at ukažou co vnich je
Díky Derny a mambo54 za "lekci" ((-:
Rozhodně nemíním se pouštět do nějakých "dětských"přetahova-
ček, kdo z nás toho ví víc a kdo míň .
Takže DVĚ SEZONY V MOTO2/s dodávanými(!)motory 600ccm = DOSTATEČNÁ PRůPRAVA pro MotoGP1000(!???)ccm PRO 2012 !???
No uvidíme a PODEBATUJEME AŽ PO(!)PRVNÍM ZÁVODĚ v r.2012 .
" 30, 24,..." = jen další ´hra´ Dorny .
V průběhu letošní sezony a zimní přestávky se ještě, aspoň
podle mého, budeme divit ...
Bude to zase o ničem!
pity ja jsem jeden y tech ktery rikal ze jich bude 20 a ty jsi rikal 24 a vice.Zatim to vypada ze jsi mel zase jednou pravdu ,ale jeste neni vsem dnum konec
Tak samozřejmě že se to zredukovalo. Na co by se akceptovali týmy, které přijdou s nadějným nováčkem, a motocyklem, který dostane na kolo přinejmenším 10 sec, a ve 3/4 závodu se začne plést špici pod rukama.
I tak si myslím, že CRT týmy budou jezdit o něco hůře, než současná Eliasova Honda.
Ale na druhou stranu je zase faktem, že v minulosti dlouhodobě dominovala jedna značka, a to brutálně. Celý zbytek peletonu byl rozsypaný po celé trati...takže old school times revival?
Však taky že hlásilo, to ale neznamená, že všichni prošli do užšího výběru
Nedávno se zde psalo, že se jich hlásí 38
Budem rádi, když jich zůstane 20
Mama-RM, na to zadny pravidlo neni. Jen nechcou vic jezdcu. Na co taky...24 je az az.
Nechápu proč je tam maximální strop 24ks, je to debilní pravidlo!
Marex- zatím to ještě není zcela jisté, ale vypadá to, že na motocyklech.
Tohle mne zaujalo u Pacienta a myslím, že se to sem hodí:
Alex Hoffman: “Úsudek dne je, že CRT týmy jsou špatný nápad. Myslel jsem, že je moje Aprilia RSV-4 rychlá, dokud jsem se na trati nesetkal s Ducati GP12 na rovině! Je tááááák rychlá.“ Podle to jsem zjistil, tak Alex dnes zajel na okruhu nejlepší čas 1:51,9 na měkkých gumách. Minulý rok jezdili nejrychlejší jezdci MotoGP časy okolo 1:50,500 v závodu a 1:48,8 byl nejrychlejší čas Daniho Pedrosy v kvalifikaci.
Už se ví, na čem jednotlivé týmy pojedou?
Derny - Tak s tím jsi přišel pozdě! Už tady byla jiné podání zkratky AKRO!
AK-RO = Abrahamův Kritik - Rejpal Odjakživa
mamba54 20:38 dlouho jsem se tak nezasmal
Akro, ty taky kroužíš se svými názory stále dokola a taky jsme si zvykli.
To bude zase kroužení!
Derny- byls rychlejší.
Ivan Doutakťák- Tak ony ty "obskurní týmy" o kterých jsi TY (nikoliv nikdo) neslyšel, už totiž jezdí v Moto2.