Claudio Corti

Ital Corti stále platí spíše za „stockového“ jezdce. Naopak v klasickém MS jezdí třetí sezonu bez výraznějších výsledků (vyjma Austrálie 2011). V dramatickém závodě v Jerezu si letos dojel pro solidní umístění v Moto2 (6.místo). Přechod na podvozek Kalex ze Suteru může být dobrou volbou. Corti zůstal u týmu Italtrans a spolu s Japoncem Nakagamim bude útočit na umístění v top ten.

Rodák ze severoitalského města Como. Svou postavou rychle vkročil do supersportů (ačkoliv začínal spíš s trialem než se silnicí) a zakončil druhým místem své premiérové účinkování v italském mistráku. V roce 2005 už se stal překvapivě mistrem Evropy v malých stockách. Z deseti závodů vyhrál v pěti případech a sedmkrát na Yamaze v týmu Trasimeno byl na pódiu. Největší soupeř Tiberio zvítězil čtyřikrát, rivalita mezi nimi vyvrcholila na Lausitzringu, kde došlo ke vzájemnému kontaktu a pádu.
Mezitím nadále spolupracoval s týmem Tienne v Itálii. Vystupoval také chvíli v tv reality show spolu s dalšími závodníky ve stockách (Canepa, Antonelli ad.). Z R6 přesedlal na R1 napřesrok do týmu Yamaha Italia (oficiální satelit a smlouva s Lorenzinim). Pro poměrný nedostatek závodů si mnohokrát vyzkoušel i italský šampionát, kde válčil s Lucou Scassa. V satelitním týmu zůstal tři roky a získal šest vítězství, ale bohužel to na titul nestačilo ani jednou. Nejblíže mu byl v roce 2007, kdy bojoval s Canepovou Ducati. Italů zde bylo tradičně neskutečné množství a mnozí šli stejnou cestou: Pirro, Baiocco, Badovini ad.
V roce 2009 přesedlal do ambiciózního týmu Alstare Suzuki. Nestačil jen na suverénního Belgičana Simeona. Zavedením nové třídy Moto2 se Cortimu naskytla šance snáze se dostat do klasického MS. Přijal nabídku Forward Racing a na podvozku Suter absolvoval kompletní sezónu. V pátém podniku na Silverstone zajel pole-position, ale v závodě upadl. Kolega z týmu Cluzel slavil právě zde své jediné vítězství v kariéře. Většinou ale nastavení pro závody nevycházelo podle představ. Corti se domluvil s Italtransem pro rok 2011.
Výkony nebyly vůbec ideální, výjimku představoval Phillip Island, kde dojel čtvrtý těsně za Marquezem. Přechod ke Kalexu se vyplatil hned ve druhém závodě letošní sezóny, kde s kolegou Nakagamim obsadili slušné startovní pozice, v závodě pak s malou ztrátou zaznamenali dobré výsledky. Corti dojel těsně šestý za Japoncem.


Datum a místo narození: 25. 06. 1987
Místo narození: Como (Itálie)
Výška: 173 cm
Váha: 72 kg

Kariéra v číslech:

2005 – mistrovství Evropy Superstock 600 - 1.místo, Yamaha
2006 – mistrovství Evropy Superstock 1000 - 2.místo, Yamaha
2007 – mistrovství Evropy Superstock 1000 - 2.místo, Yamaha
2008 – mistrovství Evropy Superstock 1000 - 11.místo, Yamaha
2009 – mistrovství Evropy Superstock 1000 - 2.místo, Suzuki
2010 – mistrovství světa Moto2 - 25.místo (20 bodů), Suter
2011 – mistrovství světa Moto2 - 25.místo (23 bodů), Suter
2012 – mistrovství světa Moto2 - 10.místo (10 bodů), Kalex

Fotogalerie 2011

Fotogalerie 2010

Fotogalerie 2009

Fotogalerie 2008

Fotogalerie 2007

Fotogalerie 2006

Fotogalerie 2005




TOPlist