renocar_duben



Recenze Dainese Manis na motorce Honda VFR 800
Nalezeno 1 záznamů


Informace

Vloženo: 01.05.2016 23:27
Na motorce: Honda VFR 800
Vložil uživatel: Bad
Koupeno od: firma:Prestige moto (Praha 6-Řepy)
Zkušenosti s prodejcem: Spokojenost veliká. Volal sem na prodejnu kvůli velikosti, objednal a druhej den mi ho GLS kolem 11té přivezla. Bohužel objednaná velikost byla moc velká - mam 170cm a to je na rozhraní velikosti 55 a 59. Po telefonátu na prodejnu mi prodavačka dala menší velikost stranou, abych si ji mohl dojet vyzkoušet a vyměnit.

Po zkušenostech z Vrbovky, pro které mě nanapadá slušnější eufemismus než "vlažný" sem měl konečně pocit, že o mě má prodejce Dainese zájem.

Paní / slečna Veverková z Prestige Moto si zaslouží veřejně pochválit :)
Info

Následující hodnocení vychází z předchozího dlouhodobého (cca 60tis km) používání páteřáku Knox Ricochet 6 model 2005/2006.

Po prvním nasazení mě překvapila délka páteřáku. Zasahuje totiž víc do spodní části zad a chrání i poslední obratle těsně nad kostrčí - což je rozhodně dobře. Ale je na to potřeba myslet zejména pokud máte bundu zapínací s kalhotama, protože páteřák musí dovnitř kalhot. Pokud tedy máte gatě úplně fest, nemusí se vám tam vejít, je totiž asi 1cm vysokej.

První pocit byl, že je rozhodně pevnější než Knox, kterej sem na zádech vůbec necejtil. Je to dáno konstrukcí z tvrdého nárazu odolného plastu a 3 vrstev pěnového materiálu, který rozptyluje a tlumí případný náraz a taky tím, že se jedná o LVL2 páteřák proti LVL1 Knoxe. Není to ale nic nepříjemného a po usednutí za řidítka o něm ani nevim.

Zpevní vám oblast trupu (podle toho jak moc si utáhnete suchý zipy), ale neomezuje pohyb v žádném směru. Zalehnutí na nádrž, jízda ve vzpřímené poloze i otáčení do stran (třeba při couvání nebo ohlížení se za sebe) probíhá bez ztráty květinky. Všech 6 plátů páteřáku Dainese je propojeno po obou stranách tuhou gumovou páskou, díky které se jednotlivé pláty můžou hýbat aniž by se hýbal vlastní páteřák na vašich zádech, ale hlavně se díky nim vrátí do původní polohy. Páteřák dovoluje i ohyb vzad, takže nečekejte na zádech ocelovou traverzu - v porovnání s Ricochetem je na tom v tomto ohledu Dainese Manis trochu lépe (drží víc), ale jestli hledáte něco fest pevnýho, zkuste kouknout na Knox Metasys II.

Z vnitřní strany jsou skrz vrstvy tuhého pěnového materiálu desítky malých dírek, které přivádí za jízdy vzduch na záda a efektivně tak chladí. A fakt to funguje - při 15stupních to na dálnici větralo tak, že mi byla na zádech skoro až zima i přes Moirovou mikinu (páteřák byl pod koženou bundou). Takže co se větrání týče, za mě palec nahoru - tohle se fakt povedlo.

Během těch 1000km, které jsem s novým páteřákem zatím odjezdil, jsem narazil i na několik nedostatků - tady jsou:

Boční pásy, kterými si to ukurtujete k pasu jsou připevněné k tělu páteřáku suchým zipem a švy v těchto místech jsou dost tvrdé a zasloužily by větší pozornost výrobce, při jízdě to občas škrábalo do zad - jak otravné to bude z dlouhodobého užívání teprve zjistím.

Kšandy přes ramena jsou z flexibliního materiálu a jejich délka je daná velikostí S/M/L/XL (ovlivnuje i délku suchého zipu kolem pasu). Problém je, že nejsou individuálně nastavitelné - chybí tam redukční přezka.

Mezi kšandama je spona na sepnutí přes prsa. Z jedné strany je uchycena do zesílené části, druhá strana je pouze všita do té kšandy bez výztuhy. Třeba to dlouhodobě fungovat bude, ale u páteřáku za 4500 by tohle mohlo bejt vyřešené lépe, symetricky, bezpečněji.

PS: Kvalitu materiálů nedokážu ohodnotit, takže dávám 1 bod, snad to někoho trkne jestli to dočte až sem :)
PPS: Ty kategorie pro hodnocení se pro páteřák moc nehodí

EDIT 5.5.2016
Výše zminované hrubé švy a čouhající plastové drátky se ukázaly při delší jízdě natolik otravné, že jsem byl nucen páteřák poslat zpět. Byly cejtit i přes Moirovou mikinu, na které zanechaly stopy. Vzít si ho na slabé termoprádlo, tak bych ho měl na bocích za chvíli rozedřené. Bohužel...třeba to byl jen můj vadnej kus, ale za tu cenu jsem zklamanej. Výstupní kontrola a cit pro detail by měl být u takový značky samozřejmost
Tím kleslo i hodnocení kvality zpracování ze 7 na 3 body a celkové hodnocení z 2 na 3. Nechci ho úplně zatracovat, krom výše zmíněného byl vcajku.

Plusy

Větrání
Bezpečnost (LVL 2)
Značka

Mínusy

Cena a vzhledem k ní následující:
- hrubé švy v místě spoje páteřáku se suchým zipem pásu
- kšandy bez nastavitelné délky
- přezka přes prsa je vyztužena jen na jedné kšandě

Fotky


Hodnocení

Kvalita zpracování ?
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Komfort ?
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Kvalita a výdrž materiálů ?
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Pohodlí na motorce ?
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
  • 1
Celková známka ? 3

Informace o zboží

Výrobce Dainese

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist