Kawasaki Versys 1000 (2014)

Vlastník -Lapchik-
Vloženo 10.4.2015
Aktualizováno 8.3.2023

Vloženo: 25.07.2015, Uskutečněno: 25.07.2015, Stav tachometru: 6500 km, Zhlédnuto: 11x

Při dnešní vyjížďce mě potkal defekt, poprvé za 8 let, a to hned dvojnásobný...nějakej železnej bordel na silnici.

Jelikož jsem měl v plánu pouhých 450km a namířeno do Německa a na Šumavu, neměl jsem sebou žádné opravné prostředky, antipich ani knoty, jenom svačinu. Garmin mi ukázal nejbližší pumpu asi 2 km, kam jsem s utíkající gumou skutečně dojel, ovšem byla v areálu JZD a fungovala jen samoobslužně a pochopitelně bez obchodu. Dalších 5km se na již zcela prázdném kole jet nedalo. Co teď? Svépomoc nemožná z důvodu lajdáctví, od domova daleko... Nezbývá než zabezpečit moto a zkusit štěstí s autostopem k nejbližší civilizované pumpě. Obvolal jsem pomocí telef. čísel v navi asi 8 benzinek v okolí 10 km, zda mají potřebnou opravnou sadu, ale bezúspěšně. Jen jedna paní mi nabídla jakési barevné samolepící pásky
Tu se ale ukázala jednota a síla kolektivu, jmenovitě Versys klubu ČR! Jeden skromný chlapec ( nechce být jmenován, protože se plachej ), o němž vím, že je též členem a bydlí poblíž mých potíží, ochotně zvednul telefon, vyslechl mě a již za neuvěřitelných 15 minut parkuje svůj vůz s novou soupravou knotů a KOMPRESOREM- neuvěřitelné!!! ) vedle mé nepojízdné moto. Krátká zdravice, hurá do práce, vybrousit díru, nasadit knot na dratev, namazat lepidlo, ještě stihnu dojet kam mám namířeno - a v tom - nadšení střídá další bezmoc - neotevřené lepidlo je zcela vyschlé. I když knot je jakžtakž lepkavý, nasucho ho tam dávat nechci... Tu můj spasitel přechází do další akce - startuje vůz a odjíždí směr velkoměsto s cílem přivézt lepidlo, alespoň cyklistické. Připomínám, že jsme na vesnici a navíc ještě v sobotu odpoledne. Ani ne za půl hodiny je zpět - i s hezkou černou tubičkou. Namazání a aplikace knotu je dílem vteřin. Přichází na řadu druhá díra. Zdá se, že plášť není proražen zcela, ovšem pro jistotu se rozhoduji rašplí díru projet zkrz a zalepit stejným způsobem. Lepší dobrá oprava než špatný pocit. Beru do ruky dratev, chci nasadit další knot a zjišťuji, že při aplikaci prvního knotu nářadí původem zřejmě odkudsi z východu nevydrželo a rozlomilo se na dva kusy. Z toho jeden zůstal uvnitř pneu, druhý pro aplikaci dalšího knotu naprosto nepoužitelný... Při trapném pokusu se šroubovákem došlo samozřejmě jen ke krvavému poranění haxny... Naprostá frustrace.
Ovšem jsme v areálu JZD. U auta se tam motá jakýsi Drápalík - kombajnér. Na můj dotaz, zda náhodou nemá něco jako tohle ( ukazuju mu zlomenej vehement ) pokládá na zem sud od piva, odchází do buňky s nápisem Bufet a přináší profi dratev na opravu pneu. Jen utrousí "hlavně mi s tim neodjeď!"
" Bez obav, šéfe" odvětím už za poklusu směrem k motorce. Dokončení opravy je dílem okamžiku. Nabitý kompresor dodá potřebný tlak, ještě zaříznout zbytky knotů, vrátit půjčené nářadí a můžu nakonec prohlásit - byly to docela příjemné 2 hodiny Vlastně ani nevadilo, že mezitím přišla krátká bouře, kdy vodorovně padaly hovna s hákama , takže mě neuchránila od zmoknutí ani rozměrná střecha benzinky.
Můj nezištný anonymní zachránce dokonce odmítá finanční náhradu za projetý benzín, promrhaný čas a peněžní náklady na opravnou sadičku, byť vyschlou.

Takže nakonec jedinou stinnou stránkou celého příběhu je, že onoho nejmenovaného hrdinu, co povídám, SUPERHRDINU! nezastihnul doma Žižkin, kerý si k němu jel z dalekého severu vyzvednout svá trika s potiskem dnes již notoricky známého motorkářského seskupení - Kawasaki Versys Club Czech Rep!
Ještě jednou moc děkuji!

Následná cesta už pak vedla rovnou domů, neboť jsem nehodlal riskovat další problémy a zároveň se vzdalovat od bydliště. Jen jsem si cestou dal na uklidněnou nadívaný bůček s knedlíkem

Emper (-2) napsal 16.10.2015 v 10:35

Jj smolík se o čas přihodí...já to řešil Ultrasealem..tak se ta šťáva co se leje dovnitř pneu jmenuje. Takže pokud jsem píchnul, tak o tom nevím ... při výměně nových gum si za to řekli asi 6kilo .. je to dost..málo..nějak jsem si řek, že před cestou do Itálie by se to mohlo hodit...tož tak.

Krejza (1) napsal 26.07.2015 v 21:54

Lyžař (17) napsal 26.07.2015 v 09:00

Knoty sice tahám s sebou pod sedlem stále, ale mám obavu, že kvalita té dratve bude dost podobná...2 díry už by asi také nedala Na litru musíš mít místa - tam je všechno větší - to bys mohl stále vozit pořádnou sadu na opravu včetně kompresoru
Tak mě napadá, že by nebylo od věci opravdu tušit kde kdo bydlí včetně kontaktů, abychom si mohli takto pomoc jako superhrdina14 tobě Když už jsou mezi námi takoví nezodpovědní jedinci, kteří nemají ani základní vybavení

jirka-mz (23) napsal 25.07.2015 v 23:53

něco podobnýho jsem chytl do zadního kola asi před měsícem jel jsem naštěstí ještě s kamošem, a tak cca 70km od domova se motorka začala chovat divně... a co to nebylo, zadní kolo napůl prázdný a bylo v něm zapíchlý kus železa. Naštěstí benzínka nebyla daleko, měli tam jen 2 antipichy, vzal jsem Sheron a jeli jsme to zalepit. V návodu bylo psáno: "v dešti, v noci, na dálnici" a jelikož nic z toho nebylo, tak zřejmě proto se aplikace zrovna nerovnala úspěchu, ale domů jsme s foukáním na každý benzínce dojeli celkem v klidu, vždycky to ušlo na nějakejch 1,5 a pak se to už drželo. A vzal jsem si z toho ponaučení a hned druhej den jsem si při lepení v pneuservisu koupil sadu knotů s bombičkama

sten14 (0) napsal 25.07.2015 v 23:10

• Vyjížďka 17.11.2018

Malé videjko z podzimní vyjídky na Křivoklát, kam jsme nakonec nedojeli... :-D https://www.youtube.com/watch?v=WtydM8BFveg

Vloženo: 18.11.2018
    Uskutečněno: 18.11.2018
  • Dovolená 2018 - Anglie - Skotsko

Po loňském půstu jsme si museli letos dovolenou užít trochu víc a tak jsme bez větších příprav vyrazili rovnou přes kanál, když už ta předpověď počasí vypadala víc než nadějně ;-) A docela to vyšlo, pršelo vlastně jen j

Typ: Dovolená
    Vloženo: 17.08.2018
    Uskutečněno: 17.08.2018
  • Kromlau D

Pohodovej rodinnej výlet na dva dny, kdy taky jednou všechno vyšlo na jedničku ;-) počasí, ubytování, panorámata. Můžu doporučit Zámecký dvůr Černousy i třeba jen na oběd, skutečný zážitek (y) (y)