Je to Jawa 250 z 53. roku a nyní prochází celkovou renovací s důrazem na detail. Už jsme ve finální fázi a to přímo u linkování a legislativní mašinérii
První dojmy - ento stroj můžeme rozdělit do tří fází, podle toho jaké úpravy se na něm za dobu výroby uskutečnily. Jen chci upozornit, že rozdílné díly ze starších péráků se mohli objevit u novějších strojů, podle toho, co měli při montáži k dispozici. Péráky může rozdělit do tří typů a to: „FJ“, „Zbrojovka“ a „Komunista“. První pérák který sjel z výrobní linky byl stejně jako předválečné Jawy, pod označením FJ, podle zakladatele značky Jawa, Františka Janečka. Podle toho označení „efjéčko“. Vyráběl se 1946 – 1948. Další typ byl Zbrojovka a to z důvodu příchodu komunistů, kteří Jawu připojily pod Zbrojovku Brno i když se Jawy vyráběly stále v Praze Nuslích a ne v Brně. Tento typ se vyráběl 1948 – 1949. A poslední typ byl Komunista který se vyráběl 1450 -54.
Recenze
Moto před
Motor po rozpůlení a generálce (klika,ložiska,kroužky...)
ento stroj můžeme rozdělit do tří fází, podle toho jaké úpravy se na něm za dobu výroby uskutečnily. Jen chci upozornit, že rozdílné díly ze starších péráků se mohli objevit u novějších strojů, podle toho, co měli při montáži k dispozici. Péráky může rozdělit do tří typů a to: „FJ“, „Zbrojovka“ a „Komunista“. První pérák který sjel z výrobní linky byl stejně jako předválečné Jawy, pod označením FJ, podle zakladatele značky Jawa, Františka Janečka. Podle toho označení „efjéčko“. Vyráběl se 1946 – 1948. Další typ byl Zbrojovka a to z důvodu příchodu komunistů, kteří Jawu připojily pod Zbrojovku Brno i když se Jawy vyráběly stále v Praze Nuslích a ne v Brně. Tento typ se vyráběl 1948 – 1949. A poslední typ byl Komunista který se vyráběl 1450 -54.
Přeju at se renovace povede a práce ti jde od ruky zase bude další zachraněná jawa fakt super
dobře to děláš!!! Ale já taky nésu béčko akorát mám poněkud mladší milenky a tudíž větší dostupnost dílů.Sidekar mě asi sežere na něj je všecko hrozně drahý.
PĚKNÝ KUS!