Důležitým krokem ke správné funkčnosti dvoutaktního motoru motocyklu je jeho včasná a správná dekarbonizace. Z mé strany to vyplynulo i z nutnosti, jelikož jsem Matyldu začal projíždět častěji a projevili se netěsnosti pod hlavou a válcem. Také vzhled orezlého válce a zašlé hlavy byla na vyčištěné motorce jako pěst na oko.
Hlavu jsem nechal chemicky vyčistit, válec bez zjevných rýh - pouze jsem začistil kanálky. Je zde důležité zmínit, že po proměření válce bylo zjištěno, že má stále základní výbrus! Válec opískován a nastříkán. Pístní kroužky byly již na horní přípustné mezi, tudíž nebylo o čem uvažovat - nové.
Nicméně zakarbonování pístu i válce bylo k mému údivu minimální,(jak uvidíte na foto), takže žádnou velkou práci to nedalo. Pouze vyčištění drážek na pístu pro pístní kroužky je vždy tak trochu prcačka, ale to patří k poctivé dekarbonizaci, která se jistě odmění
Vůle na klice nezjištěna, jen na pístním čepu a to minimální, což vůbec neřeším, jelikož při jízdě není žádný nechtěný zvuk slyšet. Takže radost!
Jen při rozhodování jaké těsnění dát pod hlavu jsem měl chvilku dilema. Nakonec zvítězil rozum a cit pro tuto starou krasavici a nasadil jsem klingeritové. Není přeci jen třeba na tento originální a ještě nerozebraný motor nasazovat nízké, pro větší kompresi. Mám ji přeci jen na kochání a není mým cílem z ní dostávat co největší výkon, ale spolehlivost...
No a když jsme to vše poskládali zpět do kupy (říkám my, žena moje báječná, držela statečně válec, než jsem nasunul píst s kroužky ), tak vypadá Matylda opravdu skvěle, tak nějak svěžím dojmem
Mám z toho opravdu dobrý pocit...a teď už hurá ji projet a lépe nafotit!!!
-
-
Zašlá...
-
-
Spalovací prostor, perfektní
-
-
I takhle může vypadat těsnění pod hlavou...
-
Ven šel pěkně
-
Zakarbonování není extrémní
-
Chemicky
-
vyčištěno
-
-
-
-
Nachystané vyčištěné, jdem na to!
-
-
-
-
-
-
když už se takový stroj čistí tak jen vlastním sádlem , mám jednu podobnou patinovku jen v tuctové červené a nechávám ji žít vlastním životem i bez chemie