PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono 1000R (2004)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník KTMarek
Vloženo 29.1.2015
Aktualizováno 29.1.2015
Zobrazeno 1 205x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Chtěl jsem vyzkoušet něco jiného jako doplněk endura a musím říci, že tato motorka mě velice bavila. I když už stará vrána, je to nedoceněný stroj s vynikajícími uživatelskými vlastnostmi.

Více fotografii

První dojmy - První dojem byl - pane jo, tohle je ale silné kakao... nevěděl jsem, jestli jsem si nevzal velké sousto ale nakonec jsem byl nadšený.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří se se s ježděním moc nepářou ale nechtějí v tom mít hodně peněz.

Doplňky na motorce - Výfuk z Tuona V4R 2012 bez katu a doma za hodinu svařený nosič pro upevnění textilního válce s bagáží.

Recenze

No co k tomuto motocyklu, který jsem si zvolil pro sezonu 2013, říci. Dvouválcový motor Rotax je energický tahoun i když docela rozežraný. To je také vlastně jediná výtka, kterou jsem k tomuto stroji měl. Ještě jsem zapomněl říci, že i když věkem bych měl mít rozum, líbí se mi hlučné motorky. Já vím, je to dětinské, ale alespoň o mě všichni věděli. No prostě když jsme to přivezli, na první pohled měl Tuňák příšerný origo výfuk (jak roura od kamen). No a tak jsem pohledal a koupil výfuk z Tuňáka 2012 (čtyřválec do V). vyfiknul jsem tu část s katalyzátorem, namontoval a hned věděl, že je to prostě ono, to byl kulomet, no lahoda. Pořád jsem si říkal, že ta velká spotřeba je způsobená tímto mým zásahem. Když jsem se kontroloval, jezdil jsem tak za 10 - 11l/100. Ale až poté, co jsem tuhle problematiku prohnal tady fórem a zkušenější mi poradili, že jsou na řídící jednotce dva potenciometry jsem zjistil, že se v tom někdo vrtal a jsou oba špatně nastavené. Mají být oba na "dvanáctou". Přenastavil jsem je a hle, spotřeba klesla kolem 8 l/100 s origo i neorigo výfukem. Jezdil jsem prakticky všechny druhy jízdy, přesuny po dálnici, klidná jízda obcemi dle předpisů, rychlá jízda v místech, kde jsme si mysleli, že nás nikdo nezměří a poměrně razantní jízda s akcelerací a prudkým bržděním v každé zatáčce na těch proslavených horských cestách v Alpách přes všemožná passa se závoděním mezi sebou (max speed 210km/hod, průměrná rychlost jedné etapy 101km/hod). No a výsledek je spotřeba 8,1 l/100km. Poruchy jsem neměl žádné.
Takže závěrem k Tuňákovi, drsný naked j charakterem a mocným srdcem a i když vzhledově je takový jaksi svérázný, supersportovní geny po RSV Mile mu pořád dávají veký potenciál pro lidi, kteří chtějí za malý peníz hodně adrenalinu. Skvělý motor, perfektní podvozek, velice povedený antihop v sérii a ten nezapomenutelný zvuk mi bude už navždy chybět a vzpomínám na něj se slzou v oku.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
srsen600
srsen600 napsal 30.01.15 v 08:55

Taky na Tuono RSV 1000 rád vzpomínám najeto sice jen 10000km za 4sezony, ale pecka...Jen to potřebuje pěkný silnice...

tooma
tooma napsal 29.01.15 v 21:44 10b.

Více komentářů



TOPlist