Krásný malý nezničitelný veterán, zakladatel rodu Pionýrů.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/555 Pionýr: Mladší, nemá takový šmrnc a není to první pionýr.
Jawa Stadion S22: Není to ono-šlapátka. A není nezničitelný jako 555.
První dojmy - První jízda byla u prodejce v Šumperku, motorka byla takový polotovar neměla sedlo,křivé řídítka... Ale ten zvuk!
Motorku bych doporučil pro - Pro všechny.
Doplňky na motorce - Ne
Recenze
Tuto motorku jsem si vybral, protože už dlouho jsem zvažoval o koupi maloobjemového veterána. V té době jsem neměl řidičák, jinak bych si koupil něco většího. Když jsem našel v internetovém bazaru motorku, která byla "jen" asi 100 km od mého domu a ve stavu +/- a po renovaci v roce kolem 1990, nemohl jsem si ho nechat ujít. Když jsme přijeli k prodejci, tak jsem neměl zkušenosti se žádným z pionýrů akorát s 21, která byla velikostně průměrná pro dnešní dobu 50ccm motorek, ale ten pařez byl tak velký, asi jako pařez :) . Opravdu malá motorka (váha asi 55 kg) , zíral jsem ale, jak je krásná a originální (žádné úpravy z nové doby). Párkrát jsem si ji prohlédl a vyjel na zkušební jízdu. Motorka jak už jsem říkal byla ve stavu +/- , ale i tak se na ní dalo jet po pár minutách jsme koupili a jeli domů. Doma jsem koupil chybějící maličkosti a sedlo cca. 2000,- Kč, narovnal řídítka,vyměnil žárovky a přitáhnul, nebo doplnil chybějící šroubky. Motorka jede pěkně normální jízda na takto starý stroj kolem 45 km/h dá samozřejmě více ale byl by to hřích přetáčet ten motor, startuje na první šlápnutí, nízká spotřeba, kvalty nevypadávají atd...
Motorka SUPER
Jawa Pařez a SPZ je SUK
Paráda.. 10b
Díky
Já myslím že to máš parádní
Zelená je originál, dále se vyráběli normal. červené, sv. modré a slonová kost.