PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 1700 Warrior (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Brejlovec
Vloženo 11.5.2014
Aktualizováno 15.1.2018
Zobrazeno 3 843x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 15.01.2018, Uskutečněno: 15.08.2017, Stav tachometru: 43000 km, Zhlédnuto: 275x


Tak se stala událost, kterou si nikdo nepřeje a to větší oprava.
Motorku jsem před dovolenou odvezl do servisu. Mněl jsem už dříve zkontrolovat ventilové vůle, ale vše bylo v pořádku ( jízdně, poslechem a jsou to hydroštely ), tak jsem to nechal. Pak mi volá mechanik, jestli sedím. Vydřené 2 hydroštely a co bylo horšího i domečky ve kterých jsou uložené. Tak jsem se rozhodl, když už to je otevřené, na kopletní výměnu. Pak se čekalo na domečky, sice Partsdepot psal skladem, ale asi v Japonsku. Celkově motorka bylo v opravě asi měsíc a na dovolenou jsem jel autem.
Po opravě se snížily vibrace a pocitově mám za to, že jede líp. Alepoň podle tacho - 210 km/hod. Dříve jsem nebyl schopen maximálku zjistit. Tak to celé vibrovalo, že jsem viděl jen rozmazaný rychloměr .
Pak přišla na řadu debata o příčině závady. A mechanik s " hrůzou " zjistil, že leju olej 20W50 a mohl to udělat příliš hustý olej. Po delší debatě jsem navštívil přímo dealera Yamahy, co by mi doporučil. Prý se mám držet předepsaných hodnot v manuálu 20W40 a nemusím používat Yamalube. Nejde jen o mazání hydroštelů, ale i vaček a dalších kluzných míst a je to vzducháč. . Přímo mi doporučil ELF 20W50. Tak je tam a doufám, že dělám správně.
Tak jsem pátral dál a tady jsem našel popis motoru MT 01. Je podobný nebo i stejný a byl tam popis nadměrného opotřebení hydroštelů. Bylo to popsáno jako špatný průměr, tedy výrobní závada. Blbé, ale možné.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Křesťan (7) napsal 21.01.2018 v 19:08

Jasná páka, jak jsou na morce hydroštely, neni tam žádnej prostor pro koketování s jinak značeným olejem, než určil výrobce.

Brejlovec (4) napsal 18.01.2018 v 08:17

Má. Celá kontrola ( seřízování ) je jen synchronizace dvou výfukových a dvou sacích ventilů.
Samozřejmě je jedno jestli je tam 20W40 nebo 20W50. 20W50 je jen dostupnější. Mechanik mi tam chtěl nalít 10W40, tak jak jsou zvyklí všichni lít do svých motorek.

StiefTomas (0) napsal 15.01.2018 v 21:06

Warior ma hydrostely??? to snad ne jo jinak pokud lejes 20w50 nebo 20w40 je to uplne jedno. Viskozita je stejna. Druhe cislo ti urcuje viskozitu oleje pri vysokych teplotach. 50w se davaji napr na okruhovky. Hustotu znaci prvni cislo. Je to viskozita pri nizkych teplotach.


Nejnovější záznamy v deníku
  • 7. servis - Výměna přední pneu

    Přední guma se už dostala pod 1 mm a tak byl nejvyšší čas na výměnu. Vybral jsem Bridgestone Battlax BT 023 GT, tedy ve verzi pro těžší motorky. Zkusil jsem Hamletovy gumy už i proto, že jako jediný nabízí Claenchem. Zá

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 15.07.2017
    Uskutečněno: 14.07.2017
    Tachometr: 42000km
  • 6. servis Výměna oleje a filtrů

    Na tachometru 39 000 km, tak pravidelná výměna oleje. Po dlouhé vybírání a váhání jsem se nechal přesvědčit o dobrých vlastnostech Mogulu. Filtr klasicky Hiflo a olej Mogul 20W 50. Jak už jsem psal dříve striktně doporuč

    Typ: Údržba
    Vloženo: 04.06.2016
    Uskutečněno: 04.06.2016
    Tachometr: 39000km
  • 5. servis - Přetěsnění vidlic

    Na podzim jsem to už nestihl a přes zimu levá vidlice vytekla asi kompletně. Takže do servisu DR4moto. Mechanik vidlice vyčistil, přetěsnil a nalil nový olej. Vešel se tam skoro litr. Zároveň vyčistil levý brzdič ( desky

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 25.03.2016
    Uskutečněno: 24.03.2016
    Tachometr: 37200km


TOPlist