Zajimavy stroj České výroby, který se na našem trhu nikdy neprodával.
Výška jezdce: 186 cm
První dojmy - Hledal jsem ji nějaký čas na polských inzercích. Chtěl jesm ji v co možná nejoriginálnějším stavu a to se celkem povedlo. Jedná se o 6V model. Motorka potřebuje ještě trochu péče, aby začala fungovat tak jak má a byla s ní trochu retro zábava.
Recenze
Tahle ČZ vznikla vlastně jako z nouze ctnost. Tehdy naši rudí bratři z SSSR učinili v Jawě objednávku na tolik 350/634, že bylo hned jasné, že Jawa není kapacitně schopná tolik motocyklů dodat. ČZ tehdy přispěchala na pomoc, zesílila šasi svojí tehdejší 175 a začala do něj montovat motory Jawa 634. To vše začalo na konci 70's. Nakonec se ukázalo, že tahle ČZ je asi o 20kg lehčí než "originál" a tudíž podává se stejným motorem lepší jízdní výkony. Z nouze tak vznikl lepší motocykl, než jeho předloha.
Paradoxem ovšem je, že se tato ČZ nikdy neprodávala na Českém trhu. Všechny byly určeny na export. Ta moje má štítek napsaný v azbuce a podle informací, které jsem četl na nějakém fóru, je zřejmě velký problém dostat tenhle typ na normální bílé značky, protože u nás nebyl nikdy schválen k provozu.
Moje zatím zůstane zaregistrovaná pěkně na polských číslech a až se budeme vracet do rodné hroudy, tak se uvidí
Jinak je to normální stará Jawa-ČZ se všemi svými bolístkami. Zatím jsem promazal a utáhl hlavu řízení a nalil olej do předních tlumičů. Bylo třeba udělat důkladné vyčištění celé motorky, revize elektriky, revize karburátoru, seřízení brzd, výměna oleje v motoru a výměna spojky.
Trochu jsem se s ní projel a už se objevili první problémy s převodovkou. Takže půlení a výměna prasklé vidličky řazení...
Jooo, holt přede mnou ne měla holka lehkej život...
Velká kráska jasných 10 b.
Velká kráska jasných 10 b.
je to jeste "sestivoltovka". Dvanactivoltovka ma dva budiky a svetlejsi cerveny lak
Krásná "dvanáctivoltovka"