Jelikož někdo už skončil jezdit na podzim a další třeba někdy v prosinci,tak já jezdil co to šlo a počasí dovolilo,najednou je tu Únor a já si uvědomil že nějak nemám čas a je třeba dělat servis a vyměnit opotřebované díly za nové.BIG se kompletně odstrojil a co šlo nebo muselo-šlo dolů Takže jako 1. byl motor normálně klasika:kontrola a seřízení ventilů,kontrola rozvodového řetězu,dopnutí vyvažováku,vyčištění a odkalení karbců+správné nastavení bohatosti atd.,výměna oleje(už roky jezdím na MOTUL 10w40 ),výměna svíček.Při té příležitosti hned výměna předních brzd.desek (SBK) k tomu i lepší nová brzdovka,zjistilo se že prachovky na třmenu to mají za sebou,takže dokoupení opravné sady a vyčištění+rozhýbání válečků.Tímto se pozvolna přešlo k zadní části BIGa a rovnou na centrální tlumič.Sundat šel ale ven z utrob se mu moc nechtělo,čeká jej očista a výměna nové PRUŽINY místo té mrtvé a staré Když se no to dívám rozdíl je vidět hned a to 3cm,to pak bude znát na výšce sedla Čeká mě ješte dost věcí,ale už mám vše po kupě,tak jen motovat a mít na vše tolik potřebný čas
- Sobota dopoledne,asi tak hodinka a půl v dílně a tlumič je rázem zas jako nový,ten teda ožil chlapec
POKRAČUJU v dalších věcech.Při demontáži dalších dílů jsem stále nacházel další a další věci na co je třeba "hodit oko".Jako například rozebrat a vyčistit celé přepáčko,vše důkladně rozhýbat a promazat,jako pomocník opět přišel vhod můj věrný přítel ve spreji pan WD-40,hned po něm kvalitní vazelina a nějaké ty drobnosti aby to zas fungovalo a nemuselo se do toho čumět každý rok.Nebylo třeba něco měnit tak jen zas vše složit.No a když bylo uvnitř rámu tolik místa,tož když to ještě nemělo jezdit - tak proč to vše nevyčistit,aspoň jednou za hooodně dlouhý čas a že toho bylo.Na podsedlové části a rámu jsem nechal cca v čase asi 3.dny a výsledek,téměř "jako nový",samo že do prvního deště,nebo kaluže a bláta.
ZADNÍ KOLO a hřídelka a zase to co k tomu patří,opět očistit,kontrola ložisek-promazaní-co šlo a dále přišla na řadu paní ŘETĚZOVKA od D.I.D. 520 VX2 ve ZLATĚ.Možná by se hodila modrá ale té je na BIGu už i tak dost.Joj to je najednou parády už jen na pohled.Zadní brzdový třmen taky vyčištěn,nová brzdovka,desky(BENDIX) toho zvládnou ještě dost - tak zůstaly.
PŘEDNÍ TLUMIČE už taky potřebovaly udělat,takže dolů z mašiny,olej(humus) ven,rozebrat-sranda když máte ty správné a vhodné klíče co jsou potřeba ale člověk si musí umět pomoct a vše pak jde,vyčistit-důkladně a to 3x,pouzdra ještě určitě něco snesou a nechal jsem je tam,ale asi po sezoně koupím celou sadu a udělá se to pořádně,proč né když už vím co a jak a není to náročné,jen na čas.Pak při skládání opatrně a nic neponičit,vše před montáží jsem mázl pořádně olejem(tlumičovým),nová gufera a dovnitř přišel i nový olej a na zkoušku hned 15w,progresivní pružiny a k nim taky na zkoušku 12cm rozpěrky,uvidíme jak to bude chodit.No a přední brzda už byla udělaná,tak pro letošek budu zkoušet novou pření pneu oproti VYNIKAJÍCÍMU TKC-80 to bude MITAS E-10..
Zdar! Mohu se zeptat, kde jsi kupoval novou pružinu centrálu, případně, jestli nevíš o někom, kdo dělá repas centrálního tlumiče (Ostravsko) a za kolik? Dík.
prosímtě ty prachovky do třmenů jsi před instalacím něčím patlal? někde na to dávaj tu červenou vazelínu na gumičky ale nevím to jistě... a jakou značku ty opravny sady máš? ja to ted řeším ale jen ty vrchni gumičky, ten vnitřek je v pohodě, takze asi objednám OEM suzuki, protoze na to DRko sou ruzny rozměry a nikde se to neshoduje..
Tak to vypadá,že ses do Bigouše pustil hezky.Aspoň budeš mít v nové sezóně klid.Jen tak dál
Ty vole, ty máš péro
Pěkně!!To jsi toho zvládnul docela dost za tu chvilku :). Ta pružina v té modré vypadá dost dobře!