Takže dovolená za námi, Fazer opět zvládnul pořádnou porci, a to 9900km za 17 dní, přesto že jsme si maličko ustlali na pískové cestě v Lytvě, proklínali slanou mlhu a vichřici na Nordkappu a počínaje Lofotami jeli kolem 3tis. km v dešti, to zvládl až s obdivem a zaslouží úctu.
Při odstrojení od veškerého cestovního vybavení, a kontroly motocyklu, jsem začal opět přemýšlet co by se dalo zlepšit. Metzelery vydrželi přes 18000km což je super ale jelikož máme i sportovní choutky, nebyli úplně dostačující při opravdu tvrdším stylu jízdy. Měl jsem štěstí že mi zrovna vyšli v Motocyklu nové testy pneu v cestovně sportovní kategorii :) Vítězové z toho vyšli dva, Michelin Pilot Road 4 hlavně díky chování za mokra a kilometrovému nájezdu. Při sportovním stylu jízdy ovšem působí vláčněji, v této kategorii ale suvereně vítězí Continental Road Attack 2 EVO a to s chválou až do nebe
Další věcí která už mě vrtala hlavou delší dobu bylo jak to udělat aby byl živější a táhl více od spodu. Po konzultaci s klukama jsme se rozhodli změnit pastorek. Po spočítání všech hodnot se budou měnit jsem se rozhodl o zmenšení o jeden zub (15).
Výsledek? Neuvěřitelné oživení, přiostření a faktor zábavy stoupl na 10 z 10. Papírově to zvednulo výkon na zadním kole o 6% maximálka měla klesnout cca o 15km/h, otáčky při stejných rychlostech měla být o cca 600 vyšší.
Skutečnost potvrdila jen zvýšení otáček. Sílu získal neuvěřitelnou, pocitově se chová jako 750, táhne už od 5tis., i na 6tku se sbírá bez prodlevy a ve vyšších rychlostech? Kde dříve docházel dech (220km/h), teď jede dál. i do mírnějšího kopce je schopný slušně zrychlovat do 230km/h ale už jsme kolem 13tis/ot.
na rovince jde přes 240, ale to už chybí maličko ke 14000ot. Ovládání plynu je pocitově ostřejší a zátah díky posílení celého pásma otáček jemnější
A pneumatiky, při placení jsem si poslechl že jsem asi jedinej kdo je objednal, patří totiž mezi nejdražší v dané kategorii. Ale díky pečení v suchých formách je nemusíte ojíždět a hned při odjezdu ze servisu za deště mě překvapuje grip :) o to více když následující den (zataženo 18°C) vyrážím na Plasy a opět vychutnávám tamní serpentýny. Ovládání se zlepšilo o dost, řízení je snadnější jako by jsme ubrali 20kg na váze. Co mě ovšem dovádí k bláznivému pocitu štěstí je stabilita a přesnost řízení v celém spektru náklonu. Zatáčky můžu projíždět až o 15km/h rychleji než na Metzelerech Z8 a přesto mám dokonalou kontrolu nad tím kam jedu a mužu jezdit na kolínko i když vidím v zatáčce štěrk protože jsem schopný navést Fazera do mezery mezi kameny. A to zcela vážně, i přes podzimní počasí je od pneumatik cítit neuvěřitelná jistota. Ale o tom více až budu dělat recenzi na pneumatiky.
Další změny... ...nová rozeta a zlatý řetěz od D.I.D. už spíše jen pro oko
-
prvních 150km a už skoro na hraně pneu, to není špatný výkon
-
pneumatika má zdrsněný povrch díky čemuž získává maximální g
-
-
nové boty :)
-
Nový řetěz a rozeta
-
-
-
-
první vyjížďka s novými úpravami
-
nice and slow... ...nebo naopak? :D
-
doporučuji :)
super popis
Tak dneska proměřeno tachometrová oproti skutečné 15km/h zrychlení na rovině (tachometrové) do 240 super, do 250 je to ještě živé, 256 je na rovince max, z kopce 262 maximálka (13850ot. min.) GPS- 225/235/241/247. Vychází to i podle výpočtu.
Jinak pneu neuvěřitelně živé stabilita v náklonech zatím nejlepší z odježděných pneu ale ztrácí na stabilitě v přímém směru, nic hrozného spíš maličká nervózita