renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Peugeot V Clic (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník blekfild
Vloženo 22.3.2013
Aktualizováno 25.4.2014
Zobrazeno 4 392x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Nejlevnější skůtr od Peugeotu, většina dílů v nízké kvalitě. Veliká kompatibilita s jinými výrobci.

Více fotografii

Motorka koupena od Svoboda - Ochotný prodejce jen svého času málo zkušený s touhle čínskou značkou.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yuki Rex 50: potíže uživatelů s náhradními díly a servisy

První dojmy - Lehce ovladatelný maličký dopravní prostředek, nesmí se příliš naklopit v zatáčkách. Na levé straně brnknete o asfalt okem bočního stojanu a na pravé přímo patkou stojanu hlavního. Tohle mě o výmol shodilo ze stroje. Skvělá věc je odkládací box pod řídítky. Vejdou se tam třeba rukavice, mapa, foťák nebo láhev s pitím. Háček na pověšení helmy, nebo kabele má dobré využití.

Motorku bych doporučil pro - Pro kutily, nadšence do číny, číňany a vietnamce. S výškou nad 180cm už spíše ne!

Doplňky na motorce - nosič, kufr, jiný variátor, spojkové pružiny, spojkový zvon (původní malinko šmajdal), regulátor napětí, zadní disk s 5 paprsky, tlumič, sytič (pravý čínský), indukční cívka Racing (ta jen tak na zkoušku)

Recenze

V-Clic měl být levné vozidlo od kvalitního značkového prodejce. Tedy spoléhal jsem na kvalitu a dlouhou životnost dílů. O iluze mě připravil hned velký TP na nějž jsem si musel déle počkat. V kolonce výrobce bylo vše jasné. Francouzský je snad jen karburátor.

- Po prvních 100km mě čekalo první překvapení. Po celém motorovém bloku tekl olej a vrtulí chlazení byl i rozmetám. Po třech reklamacích prodejce uznal závadu a byl namontován motor jiný.Ten těsní doposud perfektně.

- Kotoučová brzda mírně šmatle. Nepodařilo se mi ji vyreklamovat. Údajně si to samo sedne, čož po 7800km stále není pravda.

- Tedy musím pochválit účinost brždění na výbornou ovšem má to háček. Měkké pružiny v teleskopech jdou při prudkém brždění na darazy a zapojí se přídavné brždění pneumatikou o plastový díl skůtru.

- Blatník předního kola skvěle slouží za sucha. Při jízdě na mokré vozovce se pak voda rozstřikuje i nahoru k elektronice kde je regulátor napětí, klakson, odpor a konektory.

- Jednoho krásného dne zhaslo světlo, vypnul motor a již se nedařilo nastartovat. Naštěstí jen banální oprava. Po sundání předního krytu bylo vše jasné. Konektor na kabelech byl částečně rozpnutý. Doporučuji zafixovat utahpáskou a zkontrolovat, zda nedochází k namáhání kabelů při řízení.

- Druhým rokem odešel gelový akumulátor, byl k mému překvapení uznán za vadný a vyměněn za nový údržbový. Fungoval opět něco málo přes rok. Dobíjecí napětí vykazovalo vyšší hodnoty čož mě dovedlo k nákupu regulátoru tuningového a nového raději údržbového akumulátoru.

- Rok třetí byl asi nejhorší. Skůtr za studena špatně startoval. V servise žádná rada. Nakonec vyřešeno novým el. sytičem. Poté se na zadní pneumatice strácel nepravidelně vzorek, což mě přivedlo na výměnu tlumiče. Sice tlumil, ale v horním upínacím oku se rozdrolil gumový silemblok. V servise na závadu nepřišli. Tlumič jsem nahradil kvalitnějším, stavitelným a vhodnějším typem.

- K odblokování CDI stačilo přestřihnout zelený drátek u konektoru krabičky CDI. Odstraněním restrikce z variátoru (talířek se třemi šroubky na zadní straně) došlo k rychlému opotřebení řemene a vyštěrchání válečků. Variátor měl vyběhanou dráhu na omezené rychlosti a tak jsem jej nahradil novým (originál má pružný rozjezd, ale poté jde dost do otáček). Variátor sportovní např. Boatian R má lepší průběh do rychlosti a snížil i spotřebu paliva. Problém rychlého opotřebení válečků nakonec vyřešila výměna zadního disku. Originál totiž házel jak na výšku tak i do stran a způsoboval vyšší vybrace na celém motoru. Válečky variátoru by měli mít 5g, ale osvědčily se i dražší 5,2g typu D.

- Další závady jsou jen banální. Rozpadající se obal na náhonu tachometru - bovden a simering pod mechanismem náhonu. A pak taková maličkost. Ukostření akumulátoru ke starteru, prostě ten silný kabel vedoucí dozadu nad ventilátor ztratil kontakt vlivem narezavění plechového dílu. Po očištění, namazání a utažení opět skvěle startuje. Mimo jiné se rozpadl gumový díl odfuk z ventilového víka. Hutný zvuk po menší ráně upozornil na tuto maličkost, jenž tam má být. Také gumový díl na stojanu se snadno ztratí. Podlepení silikonem tomu lehce zabrání, v opačném případě klepe stojan pravou částí někde o výfuk. O spínači u bočního stojanu bych příliš nehovořil. Propojit drátky a jezdit.

- Podvozek je nízký, nevhodný na dlažbu čí jiné náročné terény. Rozjezdy po výměně unavených pružinek spojky (použil jsem čínské červené +1500ot./min) má velice uspokojivé a výkon motoru také odpovídá požadavkům. Karburátor nemá jehlu s více zářezy, takže ladění výkonu bez výměny karburátoru odpadá. Při šetrném zacházení je spotřeba skutečně pod 2,4l/100km při cestovní rychlosti 55km/h. Nejprudší kopce srazí ryclost na 35km/h a z kopce není problém 76km/h. V mém případě je zatížení 95Kg.

- Pneumatiky zančky Kenda po 5 letech zteřely. Po najetí 7900km sice zbývalo ještě trochu vzorku, ale v zadní pneu se vytvořily 4 boule na běhounu o průměru 5cm a výšce 1cm. Vyměněno za Michelin SM100.

- Oproti jiným typům číny má vcelku kvalitní přední halogenový světlomet. Stačilo trochu pozvednout a světlo parádní. Žárovku by nebyl problém vyměnit na cestách. Z případné výměny žárovek blinkrů či v zadním světle mám slabou nevolnost. Musí se demontovat mnoho plastových dílů.. K tomu výrobce návod neposkytl. Lakované plastové díly počase nepatrně zkřehly, takže jakákoli neodborná manipulace způsobí upadnutí jistících zácvaků mezi nimi. Nadruhou stranu za jízdy nic nevrže, přemýšlíte jenom nad tím, kam natáhnout nohy a kocháte se krajinou.

- rok 2013 přinesl novou úpravu sytiče. Elektronický, nespolehlivý jsem demontoval a nahradil jej táhlem s páčkou na manuální ovládání. Po vymezení vůle na lanku a zabudování páčky do bočního plastu je po problémech s krátkou životností dílu. Buď je plně otevřen, nebo uzavřen. Po rozjezdu si hold člověk musí vzpomenout a táhlo zamáčknout. Od dubna není nutno používat. Jen co se trochu zahřeje vzduch, už to chytá jak samo.

- Do prostoru pod sedlem se moderní přilby obvykle nevejdou. Po dokoupení nosiče a kufru (zatížitelnost jen 2Kg) je úložný prostor velice dobře využitelný. Se spolujezdcem netestováno. Na dlouhé trasy jedině s dlouhými přestávkami.

- Díky nízké váze a lehkosti ovládání, se tento moderní skůtr stal mým nejoblíbenějším vozidlem. Jezdím za každého počasí. Díky nízké výšce nevadí ani silnější vítr a za deště alespoň boty zůstanou v suchu.

- Za čínský skůtr to bylo dost peněz. Kupte si raději 2T osvědčenou kvalitu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pajabaja
pajabaja napsal 22.03.13 v 23:56 10b.

Hezky napsáno, ale jinak pro Peugeot snad deset Po výměně snad všech dílů byl z něj úplně jiný stroj...

Více komentářů



TOPlist