PROFIL MOTORKY

Babetta 210 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kalimerro
Vloženo 22.3.2013
Aktualizováno 22.3.2013
Zobrazeno 2 138x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Oprava přední vidlice (vnější pružiny)

Vloženo: 22.03.2013, Uskutečněno: 01.03.2013, Zhlédnuto: 473x


GO:
Demontáž:
- Demontuj blatník, náhon tachometru, lanko přední brzdy, přední kolo, přední světlo, klakson, tachometr, řídítka, popřípadě další součást, které jsou upevněny na vidlici.
- Demontuj vidlici z krku řízení (pozor na kuličky v krku řízení!).
- Povolením dvou šroubů na spodní desce brýlí oddělíme pouzdra (vnější části) vidlice od závěsu vidlice (vnitřní část).
- Rukou demontuj pružiny (klasický závit) od spodního i horního záchytu pružiny (černé plastové díly s drážkou na pružinu).
- Na každé trubce závěsu vidlice demontuj dvě pouzdra (spodní a horní). Spodní pouzdro lze jednoduše vykroutiti například kombinačkami. Horní pouzdro je zapuštěné do trubky a lze jej vymlátit například vhodnou kulatinou. Pouzdro se odstraňuje směrem z vrchu dolů.
- Na spodním záchytu pružiny je upevněn také kluzák. Demontáž kluzáku se provádí vytlučením závlačky ve spodní čísti záchytu. Kluzák se vysune a z plastového těla záchytu pružiny vytluč dorazy – dva gumové kroužky.
Montáž:
- Všechny třecí části vidlice by měly být hladké, bez koroze a pořádně namazané vhodným mazacím tukem (vazelínou). Zejména kluzák bývá nedokonalou údržbou rezavý s množstvím výstupků či prohlubní. Toto spraví smirkový papír (šmirgl).
- Kluzák se upevní v záchytu pružiny závlačkou (pozor na správnou polohu vůči hornímu záchytu!). Na kluzák nasuň oba dorazy.
- Každá trubka závěsu musí být osazena dvěma kluznými pouzdry. Vzhledem k nepřesnosti ve výrobě, kdy jsou nově zakoupená kluzná pouzdra (průměr vnitřku 17mm – D17) cca o půl milimetru menší na vnitřním průměru a o cca půl milimetru širší na vnějším průměru, je potřeba tyto patřičně upravit. Vnější průměr lze opatrně zbrousit na kotoučové brusce, vnitřní průměr vrtákem 17mm. Vnitřní průměr každého kluzného pouzdra upravuj až po zapuštění pouzdra do trubky záchytu, jelikož zapuštěním do trubky se vnitřní průměr ještě trochu zmenší!
- Namazáním kluzných pouzder, kluzáků a trubek závěsu vazelínou, nasazením pružin na záchyty a přišroubováním k závěsu dokonči kompletaci vidlice. Kluzáky musí v kluzných pouzdrech klouzat bez zadrhávání či vůlí.
- Dokonči montáž zbývajících částí.

Údržba:
- Údržba vidlice spočívá prakticky jen ve vizuální kontrole, kontrole dotažení šroubů, kontrole vůlí, ale především namazáním kluzných částí vhodným mazacím tukem či vazelínou.
- Mazání kluzných částí se provádí po demontáží předního kola a dále sejmutím záchytů pružiny ze závěsu vidlice povolením dvou šroubů na spodní desce brýlí. Tímto se obnaží kluzná pouzdra a kluzák vidlice. Není-li kluzák hladký tak je potřeba jej vyhladit (obrousit smirkem). Řádně namaž kluzák, kluzné pouzdra (i ty horní!) a trubky závěsu.
- Slož zpět a zkontroluj hladký chod vidlice.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist