PROFIL MOTORKY

ČZ 250/475 (1967)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ROURA
Vloženo 19.2.2013
Aktualizováno 1.2.2022
Zobrazeno 8 640x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Instalace kladky řetězu

Vloženo: 27.01.2014, Uskutečněno: 27.01.2014, Stav tachometru: 1200 km, Zhlédnuto: 48x


Snad to bude mít nějaký kladný vliv na životnost řetězu a jeho štelování.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
ROURA (0) napsal 29.01.2014 v 12:26

To by pak ale bylo těsně u rozety a zároveň i hodně nízko a to bych riskoval že to o něco urvu.
Uvidíme co to bude vyvádět až bude motorka v dením provozu.

fidlimydli (321) napsal 29.01.2014 v 11:29

Zkrátka namontovat to opačně, tzn. kolečkem dozadu směrem od držáku. To spadení řetězu jsem měl namysli, kdyby se Ti ulomil ten napínák a řetěz by bez něj měl obrovský prověs.

ROURA (0) napsal 28.01.2014 v 23:20

Jak myslíš po směru jízdy? Teď to tak je. Řetěz by spadnout neměl jelikož je to silonové kolečko docela tlusté. Chce to km a km abych viděl co to dělá nebo nedělá za neplechy.

fidlimydli (321) napsal 28.01.2014 v 23:11

Jsem rád, že to tak bereš, za to rozhodně Mám ještě návrh. Když už to tam chceš mít, zkus to namontovat po směru jízdy, nezvedat to tak a klasicky přišponovat řetěz. Pak to bude plnit onu funkci vodítka. Pokud by se to tak, jak to máš teď ulomilo, spadne Ti řetěz, přední kolečko Ti ho nasouká mezi kartr a pokud jsi byl celý rok hodný, tak kartr ani nepraskne.

ROURA (0) napsal 28.01.2014 v 22:20

taky jsem se bál aby se mi to při ubrání plynu na nižší kvalt nepovolovalo. Zatím to ale drží. Kdybych to měl povolené a vymyslel k tomu nějakou pružinu asi určitě by to mělo účinek, jaký je od toho požadován, ale to už bych musel zase vařit nejakej háček na pružinu ke kyvce a asi by to na těch 6 šroubcích dlouho nevydrželo. Je tam zkrátka omezená možnost cokoliv vymýšlet. Můžu to ještě popustit níž aby to ten řetěz jistilo opravdu jen v té nejvíc prověšené hranici, ale zatím to nechám takto a uvidíme co to bude dělat. Našponované to mám opravdu s citem abych příliš nenamáhal ten napínák a ani řetěz.
Každopádně jsem rád za vaše rady a připomínky. Aspoň mám pořád co vymýšlet =D

fidlimydli (321) napsal 28.01.2014 v 22:09

Napsal jsi to naprosto správně. Některé motorky mají silonové kolečko jako vodítko řetězu. Souhlasím, ale ani jedna jako šponovák. Vodítka jsou přímo u rozety , respektují přímou linku mezi koly a nezasahují do průvěsu řetězu. Používá se to u dlouhozdvihových crossů, aby při nutném velkém průvěsu nespadl řetěz. Dnes jsou už kladky nahrazovány kluznými klecemi. Máš jediné štěstí, že je to slabý dvoutakt a brzdný účinek motoru téměř žádný. Dát to na moderní čtyřtakt, uletí to při prvním ubrání plynu.
Uvažuj logicky. Při propružení z minima na maximum se bez napínáku vzdálenost soukolí prodlouží třeba o 2cm, které musíš pokrýt průvěsem. Rozdíl s napínákem je v tom, že musíš pokrýt stejné 3 cm stejným průvěsem, takže se nic nezmění, jen je tam navíc bazmek, který zavazí řetězu v přímé lince v tahu při ubrání plynu.

ROURA (0) napsal 28.01.2014 v 21:43

průvěs to má pořád stejnej, jen na menším úseku Odzkoušený to je a zatím dobrý. Viděl jsem na x motorkách že mají silonové kolečko jako vodítko řetězu. Já jsem ho nainstaloval za rozetu kvůli tomu, že mívám řetěz raději volnější, ale nechtěl jsem abych ho měl tolik prověšenej dolů. Nikde jinde totiž není možnost něco podobného nainstalovat aniž bych zasáhl do konstrukce motorky.

rosary (0) napsal 28.01.2014 v 20:00

Vyzkoušíš, uvidíš

moucan (6) napsal 28.01.2014 v 07:45

Jenže na řetězu musíš mít určitej průvěs, nezapomeň že ten se mění při tom jak ti pracuje kyvka ale ty jsi to dal napevno takže při nejlepšim ti brzo ulítne někde ten "napínák", při nejhoršim ti rupne celej řetěz a budeš tlačit domů a nebo se vymeleš. Aby to bylo aspoň trochu logický a funkční tak by to muselo mít jak píše Vladaobi nějakou pružinu.

karlos-transalp (4) napsal 27.01.2014 v 23:14

Viděl jsi na nějaké terénní mašině takovej bazmek?

ROURA (0) napsal 27.01.2014 v 22:28

udělal jsem ho volnej jako předtím, akorát má prostě takovéhle jištění. Neměl by se víc vytahávat když tu rozetu obepíná z větší části přeci.

vladaobi (1) napsal 27.01.2014 v 18:44

Kdybysto udělal na péro aby to mělo vuli a řetěs to dopínalo tak to ochopím ale tohle ti ho akorát vytahá jak kšandy a nebo praskne.

ROURA (0) napsal 27.01.2014 v 15:20

Je to obyčejnej řetěz čz, možná i ta čínská kopije.. Řetěz střídá bláto vodu bláto vodu sníh bláto vodu prach.. Ale mažu ho velice často.

karlos-transalp (4) napsal 27.01.2014 v 15:10

Po1litru km řetěz v háji,to máš mašinu sakra překonovanou!Kladka je tam o ničem,bo máš zdvih kyvky 230 mm?

ROURA (0) napsal 27.01.2014 v 13:32

Originál tam je jen takový jistící vinglík. Tohle se mi zdá aspoň jako věc která mi usnadní napínání řetězu.
Nic lepšího tam na originál kyvnou vidlici neudělám.
Pravda, řetězu to si moc nepomůže, ten už je po 1000 km v terénu docela v háji ale třeba rozetě to trochu prospěje.

sirr (55) napsal 27.01.2014 v 13:18

Ty řešíš životnost řetězu když to máš v takovýmhle hnoji???

moucan (6) napsal 27.01.2014 v 11:28

To máš tu kladku "natvrdo" v jedný poloze? Myslim že to moc dobroty nenadělá.


Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist