renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva Elefant 750 (1996)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Anti
Vloženo 30.9.2012
Aktualizováno 29.6.2015
Zobrazeno 4 509x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 12.08.2013, Uskutečněno: 12.08.2013, Zhlédnuto: 25x


Tak skoro po roce mohu konstatovat že je téměř hotovo.Včera jsem namontoval poslední chybějící součást-kryt motoru.V tomto článku shrnu co všechno se dělo.
Od začátku jsem věděl do čeho jdu.Práce započali několik dní po koupi.Motorku jsem rozebral na prvočinitele.Rám byl v pořádku,takže dostal jen nový lak.Poté započalo přidávání jednotlivých komponent.To jsem měl ulehčené faktem,že k motorce byla ještě jedna neúplná na náhradní díly.Jediné co jsem se rozhodl řešit nákupem,byl motor.Shodou okolností se v inzerátech objevil jeden z Ducati Monster 900.Inzerující byl z Vysočiny,tudíž nedaleko.Nakonec jsem si neodvezl jen motor,ale i kompletní elektroinstalaci a vstřikování.Bylo jasno,bude to stříkačka.Motor bylo potřeba upravit v oblasti úchytu kyvné vidlice a poté jsem jej nainstaloval do rámu.Byl to moc hezký pohled který kazil fakt,že motor byl po havárii a následně kapánek očesán.Chybějící startér jsem měl,ventily a spojku už ne.Nakonec pomohla náhoda.Nafotil jsem původní a nahradní motor a nabídl jej k prodeji s možností výměny za chybějící komponenty.Ozval velmi seriozní kluk,který nejen že mi nabídl chybějící díly,ale nakonec mi vypomáhal celou dobu a jemuž vděčím za spoustu věcí.
Po motoru přišlo na řadu tlumení a kola,aby se stroj "postavil na vlastní kola".Mezitím jsem zahájil hledání těch komponent,který mi nemohl dodat můj nový známý.Spásou byla Ebay,kde jsem sehnal čidlo teploty vzduchu a snímač otáček motoru za zhruba poloviční cenu než od překupníků odsud.
Poté přišel na řadu velký oříšek.Čekalo mě zakomponování elektrické instalace vstřikování do stávající.Záchranou byl opět internet,kde jsem narazil na kompletní elektrické schema dárce motoru.Proces byl náročný,nicméně se podařilo.
Poté,kdy už byl stroj osazen komponenty nezbytnými pro provoz,proběhla úspěšná zkouška agregátu,což mi udělalo velkou radost.Test proběhl samozřejmě s novými řemeny,olejem,filtrem a seřízenými ventilovými vůlemi.
Další výzva bylo napojení vstřikovacích jednotek na původní airbox určený pro karburátor.Nakonec jsem to vyřešil pomocí hadic z LIAZ a kvalitního lepidla.
Pak už nezbývalo nic jiného než kompletace a absolvování spousty krátkých vyjížděk při kterých se "vychytávali muchy".
Když už byl stroj v provozuschopném stavu,rozhodl jsem se pro nový lak plastů.Mezitím přišlo nové plexi.Rozhodl jsem se i pro výměnu přístrojovky.Aktuálním adeptem byla přístrojovka KOSO RX1.Na německém Ebay jsem jednu našel,akorát mi uniklo v aukci obsažené slovíčko "anlich",tak jsem nakonec vydražil jen čínskou repliku.Na druhou stranu,vypadá podobně a funguje taky za třetinovou cenu.
Pak už následovala téměř nutnost-výměna výfuku za upravenou seriovku z šestky kawy.Výměna moc pomohla především "spodku"."Vršek" neřeším,nepoužívám jej.
Poslední výzvou byla oprava zmíněného krytu motoru.Tu za mě nakonec vyřešil můj tchán,který jej postoupil moc šikovnému chlápkovi.
To je v kostce popsaný postup prací,který ještě možná doplním.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Tuareg-Tengai (1) napsal 26.01.2014 v 11:38

jo E-BAY je bezva taky jsem tam sehnal bezva věci jinak seš borec sis mosel dát fušku ta motka je tedka skoro jako nová


Nejnovější záznamy v deníku
  • Zima 2014/15-seznam úprav

    Vezmu to zkratkovitě,předchozí povídání v knižním stylu mi po půl hodině ťukání do klávesnice z neznámých příčin zmizlo.Takže: Rám-Nový nástřik na "čistý hliník". Kompletní kontrola a namazání přepákování. Nové ložisk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.02.2015
    Uskutečněno: 23.02.2015
    Komentářů: 2x


TOPlist