renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ostatní 50ccm (1954)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jawarmaniak
Vloženo 5.4.2012
Aktualizováno 29.9.2013
Zobrazeno 3 404x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Zündapp Combimot KM48. Tenhle stroj motorizoval poválečné Německo.

Výška jezdce: 670 cm

Recenze

Jedná se o pomocný bicyklový motor, který se vyráběl od roku 1951. Je to jednoválcový vzduchem chlazený bezrychlostní dvoutaktní motor o zdvihovém objemu 48 ccm. Vrtání 38mm, zdvih 42mm. Výkon 1,2 Koně při 3800 ot/min. Hliníkový válec s chromovanou plochou válce. Osazovaný originálně karburátorem Bing. Zapalování obstarává setrvačníkové magneto 6V/16,5W.

Hmotnost celé výstroje včetně nádrže, rozety a ovládání plynu byla pouhých 6,3 kg. Primární převod ozubenými koly, sekundární přes vícelamelovou spojku buď klínovým řemenem nebo válečkovým řetězem. Maximální rychlost cca 20-25 km/h při spotřebě 1,2 l/100 km. Vyráběl se celkem ve třech modifikacích podle uchycení motoru na rám.


Prvním modelem byl motor montovaný nad přední kolo. Motorek poháněl pření kolo klínovým řemenem. Nádrž měla tvar válce a byla umísťovaná za řídítka.

Druhé provedení se upevňovalo, dnes již standardně, dolů do rámu před šlapadla. Motorem bylo poháněno zadní kolo pomocí řetězu. Nádrž byla tvarovaná tak, aby šla umístit na sedlovou trubku. Řetěz byl kryt plechovým chráničem.

Poslední verze se umisťovala k nebo nad zadní kolo. To bylo poháněno buď klínovým řemenem nebo řetězem. Nádrž byla umístěna stejně, jako u druhého provedení. Toto provedení se uplatňovalo hlavně u dámských kol. Jediným odlišením mezi těmito modely byl výfuk. Válec byl u prvního modelu otočen o 180°.

Tento motor vznikl v době po druhé světové válce, jako reakce na velký hlad po motorizaci širokých mas obyvatelstva. Určitá část vyrobených kusů byla dodána Německé poště, pro poštovní doručovatele v malých vesnicích.

Výrobce měl s tímto modelem velký úspěch, takže pokus o výrobu podvozku vlastní konstrukce na sebe nenechal logicky dlouho čekat. K tomu došlo v roce 1954. V počátku se Zündapp spoléhal jen na výrobu jednoduchého bicyklového podvozku, do kterého montoval svůj motor. Bylo to tedy stále jen motorizované kolo. To nyní označoval jako Combinette.

Teprve později osadil motor i převodovku kombinovanou se šlapadly a celkovým zakrytováním. Vybavený byl novým karburáterm Bing Hercules. Objem byl zvýšen postupně až na 70 ccm.

Výkon vzrostl na 2,3 Koně. Takto provedený moped se označoval jako Zündapp Combimot KM 257. Vyráběný byl někdy do roku 65. Počet vyrobených kusů KM48, Combinette ani KM 257 mi bohužel není znám.

Posledním modelem, který konstrukčně vycházel z KM48 byl Zündapp Combinette 433. S předchůdcem již neměl takřka nic společné. Motor dával 2,6 koně při objemu 50ccm. Vybavený byl 3 rychlostní převodovkou, tlumičem sání a měl odpérovaná obě kola. Pyšnit se mohl i kompletně zapouzdřeným řetězem.

Motor mám v plánu zastavět do meziválečného bicyklu značky Tudor. Zadní náboj je klasické torpédo Sachs, brzda jedna - špalíková přímo na přední kolo. Takže při rychlosti 20-30 km/h to asi bude celkem hukot No nicméně na renovaci musí počkat až budou ostatní stroje hotové.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist