Přestože mi nehoda pochroumala sebevědomí a snížila mou víru ve vlastní řidičské schopnosti, mou lásku k "motorkaření" oslabit nedokázala. Brzy jsem začal přemýšlet, co dál. Nejdříve jsem chtěl koupit druhou NTV 650. Již dlouho se prodává tu na Motorkářích, fyzicky však stojí v AD Moto ve Chvalkovicích na Hané. Uvažoval jsem o její koupi již dříve - jako o druhém, záložním / na dily stroji. Je to ta "plamenná", kterou tu má registrován "doktor VFR". Možná znáte... Přestože se mnohým ten airbrush nelíbí, mě přijde zajímavá...
Odradil mne však přístup bazarníka, pana Davida Audyho, který neplnil to, co jsme si dohodli. Přestože z moto po ohřátí kapal olej, neměl se k tomu se na to podívat a případně opravit (možná už věděl, že by se mu to ani nevyplatilo...ale sliboval, že na to koukne).
Korespondencí s doktorem VFR mi potvrdil, že se na svou bývalou byl také podívat a bolelo ho srdce ze stavu, ve kterém ji shledal. Je skoro jasné, že ten, kterému ji prodal, ji brzy naboural a pak dal do toho AD moto. O nehodě svědčilo více věcí...
Zvítězil u mne tedy druhý plán - opravit svou milovanou. Nejen že to vyšlo levněji (ale ne o moc) než kupovat pojízdnou novou, ale hlavně takové jako chlapáčtější. Přišlo mi totiž zbabělé a alibistické jednu rozsekat a hned koupit další (i když peníze bych na to měl).
Naštěstí jsem krátce před tím poznal kamarádku, která má rovněž NTV 650 a motorky a techniku má v malíku. Ta mi s opravou pomohla. Bez ni bych na to asi nikdy neměl trpělivost. Hodný pan námořník Kubeša z Opavy mi zase za 8000,- prodal skoro celou rozebranou Reverku, kterou jsem naplnil kufr a zadní sedačky své Vectry B. (Pan David Audy chce 7000,- jen za obě šavle). Většinu dílů jsem tedy měl. Řídítka jsem jakž takž narovnal, přikoupil štítek (890,-, MTT Brno) a pár drobností a 31. dubna Reverka vstala z mrtvých a radostně zaržála.
Mám ještě pár restů. Třeba zjišťuji, že nefunguje ventilátor na vyměněném chladiči. To budu muset nějak řešit. Jezdím hodně ve městě a tam bych mohl uvařit. Také padací rám s přídavnými LED reflektóry sklízel hodně obdivu a nyní leží v dílně našeho slavného Ústavu Akademie věd. Určitě půjde narovnat, ma Io sono po´ pigro...
Reverka se tedy dostala skoro na sériový stav. Zůstalo jí přešívané sedlo (výborná věc - to origo je dost hrozné - mám ho doma), a navíc vyhřívané ručky a miništítek. Jo, a chrániče rukou. Také dobrá věc... Časem přidám ten rám s "LEDkáči".
A co hlavně - mám pocit, že jede lépe než před nehodou. Aby ne, s pozbytím polokoapotáže, dvoureflektoru, předřadníků na xenony, alarmu, padacího rámu, kilometrů nesmyslné kabeláže (ta eletrika tam byla udělána dost prasácky)... shodila odhadem 20 kg. Ale nejen, že lépe táhne...mám pocit, že i vibrace jsou menší a příjemnější. Plný plyn při 3000 ot/min samozřejmě stále poskytne neopakovatelný zážitek "příjemných vibrací" výbuchů dvouválce. Ale když motor jen tak udržuje rychlost, je klidný od 2500 až k omezovači. Jen v něm po nastartování něco klape na vyšších tónech. Po ohřátí se zlepší. Tak snad se mi v nejnevhodnější chvíli nerozskočí a nezablokuje kolo. To že se těmi "g", které to při nárazu dostalo něco hnulo, je pochopitelné. Jen nevím jestli se dá zjistit, zda je tam problém, co by do budoucna mohl být "časovanou bombou"...
Zatím spokojenost...
PS: Jo, a ta promáčklá nádrž mi zatím zůstala jako memento
Vlastník | chorcheee | |
---|---|---|
Vloženo | 15.1.2012 | |
Aktualizováno | 19.4.2017 | |
Zobrazeno | 7 322x |