Konečně se mi podařilo najít důvod špatného výkonu, který mě trápil celý loňský rok. Potvrdila se mi moje domněnka, že za tím bude naprostá volovina, na jejíž opravu stačí pár desítek korun a pár minut, ale přijít na to mi trvalo skoro rok.
Před zimou jsem se ještě pokoušel najít poslední možné příčiny. MZeta už se mnou jezdila hůř, jak minikroska s motorem z křoviňáku. Když jsem zkoušel svíčku, jak hází jiskru, tak přestala házet z otáčky na otočku. Prostě házela a najednou ani jiskřička. Chvíli jsem se pokoušel zjistit, čím to je, ale po chvilce jsem se na to vykašlal a po 2 týdnech jsem stroj uložil k zimnímu spánku.
Ze stodoly jsem MZetu vytáhnul až nedávno s tím, že se jí pokusím dát dohromady a doufal jsem, že nebudu muset nakonec dělat GO.
Jelikož svíčka neházela jiskru, první co jsem udělal, že jsem chtěl opravit zapalování.
První krok byl samozřejmě výměna svíčky za úplně novou, což nepomohlo. Nepomohla ani výměna fajfky a kabelu, dokonce ani výměna cívky nepomohla. Navíc jsem zjistil, že celá původní sestava, kterou jsem tam měl (svíčka, fajfka, kabel a cívka) na jiné MZetě funguje zcela bez problému. Bylo jasné, že problém bude někde jinde.
Takže jsem se začal hrabat v zapalování. Kladívka se zdály být v pořádku. Po víkendu jsem tedy zajel koupit nový kondenzátor a v týdnu jsem ho namontoval.
Když jsem motorku projel, byl jsem moc mile překvapený. MZeta jezdila téměř stejně dobře, jako když jsem jí koupil. Jen to možná bude chtít vyladit karburátor, předstih, případně úplně vyměnit kladívka.
Takových měsíců člověk hledá takovou volovinu, až ho k tomu přivede úplné selhání stroje. Ale hlavně že jezdí. :)
Vlastník | kosata | |
---|---|---|
Vloženo | 14.11.2011 | |
Aktualizováno | 14.11.2011 | |
Zobrazeno | 1 250x |