renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda MTX 80 (1985)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník jawa1cz
Vloženo 25.7.2011
Aktualizováno 16.12.2012
Zobrazeno 4 114x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Honda MTX 80 je sice starší, ale velice spolehlivý stroj. Malé endurko, vhodné na naučení se jezdit, vyblbnutí se v terénu. Bez nutných velkých údržb - občas vyčistit vzdcháč a karbec, vyměnit svíčku a užíváte si dál...

První dojmy - Honda koupena za 3 200Kč, za rok a čtvrt vlastnění jsem do ní zainvestoval přes 15 000Kč, kdy jsem nechal udělat nové brzdové obložení vpředu i vzadu, nová sada páček spojka př. brzda, lanko přední brzdy, druhý karburátor na ND, oprava sacích klapech, oprava přírby z karbecu na klapky, v motoru nová gufera, všechna těsnění, výbrus, píst, čištění výfuku a výfukového kanálu. V prosinci 2012 prodána za 8 500Kč. Na Hondu budu rád vzpomínat, jako moje první motorka mě toho hodně naučila, hodně jsem si s ní užil jak radosti tak sraní při opravách ale měl jsem jí rád.

Recenze

Tuto motorku jsem si pořídil roku 2011 na začátku letních prázdnin, abych mohl s kamarády trochu enduřit. Koupil jsem jí v perfektním stavu - skoro vše jsou původní originální díly. Na to, že je to 80ka má výborné vlastnosti. Nyní jsem s motorkou velmi spokojen.

Během tohoto léta jsem provedl pár úprav a oprav...
Předchozí majitel na ní po celou dobu co jí měl snad ani nešáh, takže moto jsem trochu "probudil k životu". Jako první věc jsem vyměnil vyjetý převodový olej za kvalitní MOGUL 80-90W, vzduchový filtr byl totálně na sračky, ten jsem si vyrobil z materiálu, který se používá pro filtraci zahradních jezírek a nemůžu si štěžovat. Výměna obou pneu se zdála jako prkotina, kterou zvládne každý, přední jsem přezul doma ze starého popraskaného (navíc obráceně nandáného) částečně sjetého za krásný lehce jetý drapák DUNLOP. Bohužel vzadu byl sjetý enduro plášť (spíš už z něj bila slicka :D ) a na neeštěstí jsem koupil příliš tlustý (z finačních důvodů ojetý, ale stále slušný) drapák o rozmerech 120/90. Sundaní starého pláště byla nadlidská práce, takže jsem se neubránil návštěvě pneuservisu, kde s tím měli také slušnou dřinu, a to to dělali mašinou! Rovnou jsem si nechal nasadit koupený tlustý drapák a pádil domů. doma jsem ovšem zjistil že plášt je moc tlustý a musel jsem z obou stran ořezat postranní špalky, protože se z jedné strany dřel o blatník a z druhé o řetež. Stejně sem se neubránil částečnému uříznutí blatníku, alenaštěstí to nemá vliv na jeho funkčnost. Koupě obou nových duší byla samozdřejmostí. Mezitím jsem zlomil několik páček na řidítkách (celkem asi 3). Během těchto úprav došlo také ná vyčištění nádrže a karburátoru. Dále koupě nového prerušovače na blinkry, usazení urvaných blinkrů, občas nátáhnout nový kabel. A to už se pomalu ale jistě hrabu v elektrice a zjišťuji že blinkry i s novým přerušovačem blbnou protože na motorce nemám baterku. Následně zjišťuji, že moto nedobíjí baterku, kterou jsemsi zapůjčil. Takže mě ještě snad letos čeká vyřešit problém s dobíjením...

Drapákem se zvýšil odpor a s ním se zvýšila spotřeba a částečně i výkon, který je výrobcem udávaný na 7 kW (10 koní).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist