PROFIL MOTORKY

BMW HP2 Enduro (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Petr-RSV
Vloženo 21.2.2011
Aktualizováno 15.3.2014
Zobrazeno 20 335x
HODNOCENÍ PROFILU OD 67 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Většina lidí by řekla, že to nejede, nebrzdí, kroutí se to v zatáčkách, vypadá to divně a cena je nesmyslná... A měli by pravdu. Jsou lepší motorky, ale mě na HP2 zkrátka baví jezdit. Na silnici ji zatím využiju tak na 80%, v terénu sotva na 50%...

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 950 SuperEnduro: HP2 má lepší charakter motoru, nižší hmotnost a těžiště, kardan, je celkově univerzálnější a na motardových kolech je to dravec i na silnici.

První dojmy - Vyrobeno pouze 2010 kusů celosvětově - je to celkem rarita. První dojmy? Pozitivní byl silný zátah ve všech otáčkách, pocit řízení silného a výjimečného stroje. Hodně mě překvapila ostrá přední brzda - na to že je to jednokotouč, dvoupístek - brzdí za studena luxusně. Naopak trochu v rozpacích jsem byl po prvních kilometrech z projevu kardanu, naklápění motorky do strany při plném plynu a odlišného řízení do zatáček. Motorka zkrátka vyžaduje jiný přístup, člověk už musí mít něco najeto a vědět co od této motorky čekat, aby jí propadl. Rozhodně to není stroj pro každého. Ovšem když s motorkou "srostete" budete hodně rychlí jak v terénu, tak v zatáčkách na asfaltu.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro velice úzké spektrum motorkářů. Potenciálním zájemcům doporučuji načíst veškeré recenze, zkušenosti majitelů na www.advrider.com a www.hp2enduro.com a udělat si střízlivý úsudek. Pokud by přesto byla koupě špatnou volbou, výhodou je, že HP2 neklesá na ceně a další rok ji dobře prodáte.

Doplňky na motorce - Komplet výfukový systém remus Hexacone Titanium, K&N filtr, zadní Ohlins, tlumič řízení Ohlins, maska a xenon Touratech, BMW protektory, chrániče rámu Wunderlich, gripy Domino, přídavná podsedlová nádrž 7,2 L, sklápěcí zrcátko, haltr, motard/enduro kola, různé textilní brašny - Touratech/BMW/Givi

Recenze

13.6.2012 Uběhl víc jak rok, co mi HaPina straší v garáži a každým novým kilometrem mě tato úžasná mašina přesvědčuje o svých kvalitách. Není to žádná modelka, která vás uhrane na prvním rande, o to víc si ji však zamilujete, když vás nenechá ve štychu při společných útrapách. Když nad tím přemýšlím, HP2 je takový BMW "levoboček", který v sobě nese geny podobné KTM. Z Bavorska podědila spolehlivost a vybrané chování motoru. Naopak po vzoru strojů z Mattighofenu má dravost v otáčkách, lehkost a obratnost. Je to vražedná kombinace, za kterou je však třeba zaplatit. Ceny ojetin se drží stále vysoko a nemají tendenci klesat. Nutno dodat, že po právu, protože když máte k motorce i motardová kola, po přezutí a nastavení podvozku získáte plnohodnotného velkého motarda, který hmotností a výkonem převyšuje současné novinky jako je Dorsoduro, Hypermotard apod. Nedávno jsem navíc objednal přídavnou podsedlovou nádrž, která zvýší dojezd HP2 na slušných 400 km, takže se dá i slušně cestovat. I kratší vyjížďka na tomto stroji je však silným zážitkem, který ještě umocní pocit při opuštění garáže, když člověk pochopí, že našel tu pravou...

31.8.2011 Ve starším Motohousu jsem našel test velkých motardů, kde je ve srovnání také HP2 Megamoto. Test jsem oscanoval a je na stažení ZDE. Dávám to sem proto, že materiálů s HP2 moc k nalezení není; navíc je tento test velice podrobně zpracován a protože jsem jel i na KTM supermoto 950, tak s výsledkem vcelku souhlasím. HP2 nemohlo vyhrát, kvůli vysoké ceně a odlišnému řízení od ostatních motorek, kterému člověk podlehne až po delší době - je nutné se s motorkou víc sžít, než na ní člověk pojede opravdu rychle...

16.8.2011 HP2 mě dokáže každou projížďkou překvapit něčím novým. Pořád si na ni teprve zvykám a udivuje mě, jak je snadné krotit takový výkon v terénu. Na radu zkušenějších jsem změkčil podvozek, tlumič řízení a ještě víc upustil gumy. V terénu je to teď úplně jiná motorka. Vyměnil jsem gufera ve vidli i olej. Při tvrdším offroadu nebo opravdu agresivní jízdě po silnici na motardových kolech si motorka vezme i nějaký olej. Na 5000 km jsem doléval asi 0,5 litru. Úbytek byl ale spíš nárazový. Když jezdím větší porce km cestovním tempem, tak si nevezme snad nic. Kola měním asi každé 3 týdny podle nálady (na motardech to má taky něco do sebe). V terénu jezdím se známým, který má KTM 950 Superenduro. Jezdíme zhruba stejným tempem, ale kolega má víc zkušeností, takže se od něj můžu něco přiučit. Výměna kol je otázka asi deseti minut, pokud to dělám sám. Ve dvou lidech je to hned. Jedinou komplikací je nutnost první vymontovat brzdové destičky na předním kole - jinak nejde sundat brzdový třmen. Po technické stránce dávám BMW za jedna - tak jednoduše udělanou motorku, kde je všude dobrý přístup (krom spojky), jsem ještě neviděl. Z mého pohledu je to skutečně ryzí BMW podle původní myšlenky - spolehlivá motorka, bez zbytečné elektroniky, relativně lehká, s vynikající průjezdností terénem a nízkými provozními náklady. Jedinou vadou na kráse je tak pořizovací cena, která se dá překousnout, jakmile HP2 člověk propadne .

30.4.2011 Tak máme přezuto na zadní C-02 a teprve teď se dá motorce v terénu věřit. O víkendu jsem jel XL Sand Rally na Slovensku. Byl nespočet pádů, ale na motorce to nejde vůbec poznat. Musím pochválit celkově velmi odolnou konstrukci. Řídítka, páčky, bustery, blinkry - všechno drží. Např. blinkry i když jsou pevné, tak se nezlomí, ale "vyháknou" se ze svého uložení - povolí se torx a blinkry se vrátí na své místo. Jen plastové chrániče motoru dostaly dost zabrat a jsou zralé na výměnu. Ještě s nimi tuto sezonu odjezdím a pak je koupím nové - na to že jsou z plastu vydrží hodně! Hliník by při častých drobných pádech udělal asi větší paseku.

20.3.2011 Na motorce přibyly enduro gripy Domino, chránič rámu Wunderlich a homemade neoprenový chránič rámu v místě kolen. Proběhl zatěžkávací test tlumiče řízení. Nečekal jsem, že to bude mít až tak zásadní vliv na řízení motorky a šetření sil. Vyjeté koleje, oranice, šikmé přejíždění menších klád, hluboký písek = bez problému. Zkušený jezdec se bez něj asi obejde, ale mně jakožto začátečníkovi ušetří hodně sil a troufám si říct, že jsem díky němu ustál několik možných pádů. O víkendu jsem zkoušel i nějaké menší skoky. Motorka má pořád rezervy, na dorazy jsem se zatím nedostal - zdvihy 270 a 250 mm jdou hodně poznat. Přišly i první lehké odložení v bahně (zalepená guma bahnem a vysoké sedlo ) a motor to snesl v pohodě. Motorka se aspoň dobře zvedá, když leží opřená o válec. V lese šla už trochu cítit spojka (několikrát jsem zapadl v bahně a došlo i na tlačení s plným plynem). Do budoucna to vidím na výměnu za keramickou od TT. Stejně tak budou nutné offroad zrcátka s kloubem a menší blinkry s gumovým uložením. Dneska jsem se navíc přihlásil na XL Sand Rally SK Malacky, tak uvidíme jak to motorka i já přežijem ...

12.3.2011 Konečně jsem přezul na pořádné gumy. Ve předu je teď Mitas C-17 a vzadu Metzeler Karoo. Na motorce přibyly chrániče rámu Wunderlich. Motorka je optimálně nastavena na rychlý offroad v dakarském stylu, díky tlumiči řízení se dá letět po cestě kombinace hlína/písek i 150kmh. Jsem z té motorky úplně mimo - co ta si nechá oproti Tenere líbit, to mi hlava nebere. Jen ta výdrž zadní gumy nevypadá vůbec dobře, protože drifty jsou vysoce návykové. Kdo to nezkusil, nepochopí...

21.2.2011 Hápédvojku jsem koupil teprve nedávno. Zatím mám najeto jen nějakou tu stovku na asfaltu. Snil jsem o ní už nějaký ten rok, ale cena byla a je stále hodně vysoká. Narazil jsem ale na výjimečný kus, kterému jsem nemohl odolat. Od prvního majitele s velmi dobrou výbavou a stavu nové motorky. Cena tomu bohužel odpovídala, ale žijeme jen jednou . Motorku koupil původní majitel v Německu. Asi v 1000 km provedl celkem zásadní upgrade. Koupil titanovou koncovku Remus včetně komplet svodů, filtru a naladění. K tomu přidal Ohlins zadní tlumič, homologovaný xenon od Touratechu a tlumič řízení Ohlins. Všechny původní věci k motorce mám a jsou téměř nepoužité (jednou se třeba budou hodit). Součástí výbavy jsou také dvě sady kol - motard a enduro, takže už žádné kompromisy s volbou pneu. Na cestování je k motorce supervelká textilní brašna a pak jedna menší na krátké výlety. Jediné, co na motorce plánuji vylepšit, je přídavná nádrž pod sedlo - dojezd by narostl z cca 250 km na 380 km. V současné době řeším zadní stupačky. Originál BMW kupovat nechci, takže nechám vyrobit nějaké na CNC.
No a jízdní vlastnosti? ŠÍLENÉ. Nadopovaný boxer pod zadkem, kolem 170 kg suché váhy a kardan. Motor je hodně tvrdý asi jako na RSV a na enduro má celkem dlouhé kvalty. Dvojka jede od 20 asi do 120 kmh . Musel jsem si chvíli zvykat, přeci jen je to skok z 50k na 115 koní a dvojnásobný objem . Co mě ale u této motorky dostalo je její hmotnost. Papírově je sice jen 15kg lehčí než moje bývalá Tenere, ale pocitově je to sakra znát! Těžiště dělá divy, s klidem bych ji tipoval na 160 kg suché váhy. Kardan je také příjemná změna. Když bych měl popsat dojem z řízení, tak na mě HP2 působí jako hodně tvrdá a syrová mašina. Řízení rozhodně není nijak sterilní jak se o BMW říká a člověk si to užije i na silnici. Projev motoru je tak výrazný, že při prvních pokusech zvedání na zadní se mi motorka fakt hodně stáčí krouťákem na stranu. Budu se to muset naučit kompenzovat nějakým protipohybem. Jde to krásně vidět při řazení z jedničky na dvojku a plném plynu - motorka se znatelně zhoupne na stranu. Dále mě mile překvapila přední brzda. Je to sice jen jednokotouč a dvoupístek, ale brzdí to o třídu lépe než dvoukotouč na Tenere (napoprvé mě to překvapilo, jak razantní byl nástup). Mezi různé vychytávky v sérii patří třeba ukazatel zařazené rychlosti, odhadovaný dojezd km, počítadlo motohodin, zásuvka 12V, dvoupolohová páka zadní brzdy... Navzdory recenzím je řazení u mého kusu velice přesné a tiché. Spotřeba od 4 do 6 litrů, cestovní rychlost klidně 140 kmh (štítek funguje výborně!), maximálka 220 tachometrových (motorka na to zrychlí hned, jen je krátký převod). Podvozek bude potřeba nastavit na moji menší hmotnost, už teď je mi jasné, že je celkem na tvrdo a v terénu nebude žehlit... Je toho hodně, co napsat, budu to sem přidávat průběžně, až naberu víc zkušeností. Jakmile ji dostanu trochu do ruky, tak namontuju drapáky a vyrazím zkusit štěstí na nějakou lehčí trať v okolí.
A ještě nějaká BMW videa (třeba srovnání s KTM 950 superenduro, Erzberg, ježdění na sněhu...)





Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Piki
Piki napsal 18.09.20 v 20:41 10b.

Paráda

Pepa66
Pepa66 napsal 07.04.15 v 11:10 10b.

Ahoj Peťo, teď jsem narazil na tvoje HPčko a musím uznat že to je prostě dravec. To stejné bych si představoval i já, teď to ještě nějakou cvilku nepujde (jsem zatím na vozejku) ale jak se zretýruju zase vyrazím. Mám v Poštorné bratránka a zajedu se potom za ním podívat, já jsem ze Znojma takže to nemám daleko. V každém případě bych tě chtěl pozvat na moto sraz který pořádám v Šatově 29-.31.5 2015 , bylo by to super podívat se na HPčko věřím že tuhle mašinu málo kdo viděl. Já osobně bych si ji moc rád prohlídl v enduro provedení, měl jsem před tím F650GS Dakar a byl jsem moc spokojen. Doufám že dorazíš dík čau Pepa 66.

JA-NE
JA-NE napsal 09.02.15 v 15:19 10b.

skoda ze z toho nedociahnem na zem. uplne najlepsia volba co sa endura tyka podla mna.nech sluzi

kubass21
kubass21 napsal 01.02.15 v 15:26 10b.

Moc hezká!!

Maxim
Maxim napsal 29.06.14 v 01:42

neskutecny co s tim predvadis. doufam, ze Te v Buchlakach jeste potkam, mam se co ucit 10!

Více komentářů



TOPlist