renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 500 (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wochomurka
Vloženo 12.12.2010
Aktualizováno 25.4.2023
Zobrazeno 14 093x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Piaggio Beverly 500 s origo bočníma kuframa.

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Velkej skútr s velkejma kolama. Pohodlný na delší cestování i ve dvou. Přikoupil jsem vysoký plexi Biondi, takže na cestování ve dvou to bude ideál, na město a na jízdu solo používám nízkej originál.

Recenze

Najeto 4000km. Vyměnil sem gumy za Pirelli Diablo. Jízda je jistější, podélné nerovnosti semnou už necvičej, v zatáčkách je to paráda. Michelin GoldStandart nedoporučuju, hlavně za mokra je to s nima o život.
Jediná závada, co mě zatím potkala je vadné olejové čidlo. Originál stojí 800kč, já sem použil čidlo z felície 1,3, která má stejný tlaky, pasuje bezproblému a dostal sem ho zadara. Je to prý docela častá závada těhle motorů.
Spotřeba se mi ve městě pohybuje někde okolo 3,5l, na šoulačku s ostatníma autama výrobce deklarovaná 3,3l, když to vezmu solo pod krkem, tak do 4 litrů a ve dvou plně naloženej ve dvou, kde skútr měl hodně přez 400kg přesných 4,16, a to jsem dost času jel městským stylem brzda plyn.
Cestování ve dvou bezproblémů, 500km za den na nás nezanechalo žádné následky.
Na zimu plánuju přitvrzení zadních tlumičů, výměna oleje v předních, výměnu ložisek v krku, natažení kabeláže na navigaci na palubku, zahrádku na topcase a nějaký detaily.
Boční kufry z Beverly 200 jsem musel na jedné straně upravit, protože je pětikilčo o cca 20cm delší a airbox se při propružení dotýká vnitřní hrany.
Zatím jsem jel nejvíc na dálnici 175km/h a zrychlení cca. za 6 vteřin na 100. Nejpohodovější cestovka je někde okolo 110-115km/h a to i ve dvou.
Zatím se ještě peru s duálním brzdovým sytémem, kde pravou pákou brzdím jen pravý kotouč vepředu a levou levý vepředu a zadek. Z motky sem zvyklej na něco jinýho. Každopádně na dva metráky ty tři kotouče stačej.

UP 2012: Přes zimu vyměněná komplet ložiska v převodovce, zadním kole, předním kole. Vše SKF. Vyměněn komplet krk řízení. Tlumiče vyměněny za Malossi (Paioli), vyměněn řemen a válečky Malossi. Jsou tam teď trošku lehčí, přišel jsem o maximálku, teď jedeme cca. do 160km/h, ale dá se jet krokem, aniž by motor nějak protestoval. Je to teď takový hodnější. Přední vidle zrepasovaná, vylil jsem z toho jen takovou smradlavou srágoru. Místo předepsané 7,5W, jsem dal 5W a nalil jsem ho tam víc. Moto se tak neponořuje a vidle je citlivější.

UP 2013: Tak teď v zimě makám. Mám novej variátor RMS s polořemenicí. Je to od stejnýho výrobce jako originál, takže pohoda. Podařilo se mi rozebrat a vyčistit přepínač blinkru, takže ten ještě poslouží. Před vánocema jsem sehnal ještě jednu sadu disků, takže mám v plánu je obout do gum Heidenau K66, který budou parádní do jarních a podzimních srágor, nebo když bude na vyjížďce hodně deštivo. Přehozený je mám za 20 minut. Konečně se taky dostanu k výměně těsnení pod šroubama na ventilovém deklu a při tý příležitosti se mrknu na rozvoďák.

Pirelli Diablo maj najeto 5000km a nevypadá, že by to vzdaly. Myslím si, že celkově na zadku těch 8000km dám.

UP 2013: Tak mi vytekl olej z vidle. Simerinky Ariette vzdaly jízdu po tankodromu D1 na rekord na Brněnským okruhu. Moje záda to málem vzdaly taky. Vyměnil jsem olej v obou nohách, Motorex 7,5W a Gufera Kyoto. Musím říci, že chování je zase ohodně lepší, jak při předešlém experimentu. Mám taky pocit, že zase začíná bejt v čudu ložisko krku řízení. To zjistím až v zimě. Nevím, jestli je to "ne" kvalitou ložiska, nebo absolutně zoufalým stavem našich silnic (díky bohu za tu přední 16" tku).
Nakoplý zadní disk se mi nevyplatí opravovat. Srovnání je dražší, než koupě ojetého, takže jen obuju předek do Metzelerky Feelfree Wintec a zadek nechám, jak je.

UP2014: Vyměněn přepínač blinkru za novej. Starej to vzdal a přestal se vracet. Ložisko krku jsem jen vyčistil a namazal pořádnou vazelínou od Mogulu. Vazelína od Mobilu je pěkný šajze, protože tam zatuhla. Takže problém s krkem vyřešen.
Vyměnil jsem taky olej, a to Mogul Moto 4t a poslechově se mi zdá, že je motor tišší, než s Castrolem Act EVO Scooter. Je i levnější,takže u něj zůstanu.
Začínám třetí sezonu na svíčkách Brisk a jedinej rozdíl mezi "tovární" NGK a Briskem jsou tři stovky. Na rozdíl od NGK mě ještě Brisky nenechaly ve štychu.

UP2015: Opět se mi dostal minulou sezonu do krku nějakej bordel. Nevím kde udělali soudruzi z itálie chybu, ale nějaký jednoduchý těsnění tam mohli dát. Takže rozebrat, vyčistit, namazat a zase složit, už v tom začínám bejt dobrej :) . Přestal se mi lehoučce vracet plyn a lanko začalo dřít... vážení přátelé, vyndat plynové lanko je chuťovka na celý den. Nedovedu si představit, že to dělám někde obloženej bagáží u krajnice. Příští sezonu preventivně koupím novou sadu. Diabla maj namotáno něco přes 9000km a maj něco okolo 2mm vzorku. Zkusím pokořit desítku a už se na ráfky těšej Metzelerky FeelFree. Až Pirellky shodím, pokusím se o nich něco napsat.

UP2016: Letos to byla v garáži docela nuda. Rozebral jsem jen vario a spojku, vyčistil, složil a nic jinýho. Olej jsem dal tentokrát Ipone 5w40, který měli v BikersCrownu v akci a olejový filtr jsem od nich vzal taky. Ono ve filtrech totiž není rozdíl až na cenu. Svíčku jsem dal opět preventivně Briska.
Pirellky nakonec namotaly 9800km na zadku a guma už nedržela, na bocích byla oskákaná a radši jsem je dal pryč. Metzeler zrovna měl nějakej výpadek, gumy v tý době nebyly k sehnání a když už ano, tak zadek stál v rozmezí 2500-3000kč. Nakonec jsem koupil Dunlopky Scoot Smarty. Něco už jsem na nich nahrkal, takže můžu říci, že jsou optimum na turistiku a na pohodový ježdění. Pěkně vedou, dá se s nima klidně překlápět zatáčky a neustřelujou ani za deště. Nejsou ovšem dělaný na ostrou "palbu", kde se s nima blbě trefuje stopa a hůře se rychle překlápějí. Prostě na pohodu. Hlavně jsem je pořídil obě i s přezutím za necelé 3000kč. Jen si pohlídat směr otáčení. Předek se motá jinak, jak zadek.

UP2017: V zimě opět docela nuda. Opět nějaké to rozebrání a vyčistění varia a spojky. Řemen motá poslední sezonu. Je tam Malossi a má 11000km bez nějakých velkých známek viditelného opotřebení. Ven půjde preventivně a pořídím si ho zase. Osvědčil se, nebudu laborovat. Měnil jsem přední brzdový destičky. Bremba za RMS a rozdíl v brzdění je nulový. Takže RMSek bych se dobudoucna nebál. Začíná se mi párat sedlo, takže původní povrch letos domře a budu muset sehnat nějakého šikovného čalouníka.

UP2020: Nějak na to ježdění nemám čas, tak jsem do větší výměny dojezdil až teď. Řemen Malossi mi bez problémů vydržel 12000km. Bez nějakých trhanců, poškození nebo spuchření. Takže za mě dobrá volba pro maxíky. Teď teda dost podražil, takže jsem místo něho pořídil řemen Polini Evolution. Kvalita by měla být podobná, tak uvidím. Cena byla slušná. Válečky a vodítka RMS mi tam vydržely od roku 2013, takže vyměněny opět za RMS. Staré neměly ani plošky, byly pravidelně opotřebované. Takže taky OK volba. Po 30000km jsem vzadu vyměnil brzdové destičky. Ve svíčkách dále pokračuju v Briskách, ještě mě nezklamaly. Už je používám i v autě. Olej vyměněnej zase Ipone 5w40, v převodovce opět Mogul Gyrol 80w90. Nakonec jsem ještě vyměnil vzduchový filtr Hiflo. Ten starý RMS už to měl opravdu za sebou.

UP2022: Vyměnil jsem zadní originální kotouč za Ferodo. Už měl své za sebou. Díky duálu brzdí stejně jako přední kotouče, takže se nefláká. Olej jsem dal Repsol 5W40, a do převodovky Mogul 80W90. Jinak žádný problém. Vypadá to, že v nejbližší době přejde Beverlyna definitivně manželce, a já si pořídím kolegyni na cestování. Jen ještě nevím co, nejspíše to bude V-Strom 650.

UP: V-Strom je v garáži. Beverlyna přechází na manželku, přes zimu seženu nějaký polepy, a bude z ní Beverly 500 beruška edition.

UP2023: Vyměněný vzduchový filtr a svíčka. Pokračuju v Brisku. Vyměněná plynová lanka, protože ty původní už to měla za sebou, a plyn se špatně vracel. Problém je v tom, že na B500 se už prý nedělá zavírací lanko. Takže jsem koupil dvě otevírací, a musel jsem si do objímky vyříznout závit. Nadšený z toho nejsem, ale funguje to. Namontoval jsem vyhřívaný rukojeti Oxford. Ty jsou na spínaném kabelu, takže si s tím snad nikdo nebude hrát, a nevybije baterku. Přidal jsem držák mobilu, a USB zásuvku. Napájení jsem u B500 vyřešil tak, že USB zásuvku jsem dal na konektor napájení alarmu, který tady není namontován. Pod tachometrem jsem našel ještě jeden konektor, o kterém netuším, co měl napájet. Každopádně je spínaný, takže na něm visí rukojeti.

UP: Vyměnil jsem Dunlopky za Pirelli Angel. Dunlopky už opravdu ne. Nezahřejou se, blbě jdou do zatáčky, člověk se s nima trochu pere. Pirellky jsou trošku jiná liga, prakticky to saný, co jsem výše psal o Diablech.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
crazyrabbit
crazyrabbit napsal 10.04.17 v 19:29 10b.

pomohlo, díky

Trinnlee
Trinnlee napsal 11.01.16 v 18:39 10b.

pěkná recenze...

JRM-66
JRM-66 napsal 02.12.15 v 00:01 10b.

Dobré počitaničko, kľudne pridavaj dalšie pismenka nech je čo čitať, mám tiež niečo od Beverly v merku najradšej od 250 po 500 tak uvidim čo najdem v dôstojnom stave!

Pjercak
Pjercak napsal 03.02.12 v 22:48

Kurna nějake zimní edice toz paradni skutr /10

Jarda-Bekr
Jarda-Bekr napsal 13.12.10 v 12:17

Zdar krajane. Krásnej stroj! Doufám že se někde potkáme. Ode mě jasnejch 10 bodů

Více komentářů



TOPlist