renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Derbi GPR 125 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník DrahcirA
Vloženo 2.9.2009
Aktualizováno 2.9.2009
Zobrazeno 4 671x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


super stroj pro moto začátky, ale pořádně žere

Více fotografii

Recenze

- popis

Jezdit jsem začal v 16ti na skútru Gilera Runner VX 125 (r.v. 2004). Super stroj s maximálkou vyšší než většina 4t 125 ccm motorek. Ale po roce a půl mě omrzel a začal jsem uvažovat o skutečné motorce. Vzhledem k tomu, že jsem si chtěl i trochu zajezdit, padla volba na ojetý 2t supersport Derbi GPR a nelituju - motorka mi dala vše, co jsem potřeboval - úžasnou ovladatelnost, zrychlení i maximálku (skoro 160 km/h). Díky vzhledu mnohem větší kubatury semi všichni plechovkáři (auta) stahovali za krajnici a já si mohl užívat rychlé jízdy. Nejlepší pocity jsem ale zažíval v zatáčkách, do kterých derbi padala úplně sama do velkého náklonu a skvěle držela stopu (pokud to stav silnice dovolil, ale po vesničkách se na ní skutečně jezdit přes 80 nedalo).



Jinou kapitolou ovšem byly náklady a údržba. Spotřeba mi nikdy neklesla pod 6 litrů a někdy jsem dosáhl i 10 l / 100km. Připočtěte k tomu 500 kč každých 500 km za olej a máte už celkem slušný náklady. A co se týče údržby motorky, ta je nespíš vyhrazenajen pro autorizované servisy (jestli v ČR vůbec nějaké jsou). Při napínání sekundárního řetězu vám napnutí neindikuje žádná stupnice (k čemu, když počet otáček matice na každé straněse tak dobře počítá). Šroub k nastavení volnoběžných otáček je šikovně ukryt tak, že jsem rád, že se mi ho vůbec podařilo najít (manuál ukrýval "super" obrázek, na kterém nebylo nic vidět). Chtěl jsem vyčistit karburátor a po odmontování nádrže jsem ke své radosti zjistil, že plastové pouzdrovzduchového filtru brání přístupu ke karboši a jde vymontovat až po rozebrání rámu motorky (a to jsem se neodvážil udělat). A manuál...dvěma slovy...na hovno. Jsem rád, že teď jezdím na japonské motorce, kde je vše krásně uživatelsky přístupné.



Abych trochu ospravedlnil svoji kritiku v druhém odstavci, musím říct, že Derbi GPR je i přes velké náklady a "šikovně vyřešenou" konstrukci, úžasná motorka srovnatelná s Aprilii RS nebo Cagivou Mito.Jsem alerád, že jsem se jí zbavil, v 11 000 najetých km už jsem se obával zadření motoru.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-MILHAUSE-
-MILHAUSE- napsal 10.09.09 v 08:25

pěknej stroj

cb36
cb36 napsal 03.09.09 v 14:03

Vypada dospěle moc pěkna

Více komentářů



TOPlist