renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX-R 600 (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Zdeny88
Vloženo 30.6.2009
Aktualizováno 11.1.2011
Zobrazeno 10 463x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Byla to má vysněná motorka, avšak po dvou sezónách v sedle této kočičky se ukázalo, že to chce něco víc...

Více fotografii

Recenze

Úvodem:
Na začátku sezony 2009, když jste zase všichni vytáhli stroje a já mohl jen tiše koukat a závidět, jsem se rozhodl, že letos, když už mi konečně bude 21 let, s koukáním přestanu a nějaký stroj taky pořídím. Hned jsem začal zjišťovat co a jak ohledně řidičáku. Nebyla to žádná věda, jedna jízda abych si motorku osahal a hned potom jízda s komisařem. Podmínky udělení řidičáku na skupinu A neomezeno byly splněny a po týdnu se mi papíry hřály v kapse.
S motorkou jsem měl jasno, vždycky se mi líbily supersporty, ale měl jsem obavy, jestli na mě 600ccm nebude silná, protože dosavadní mé zkušenosti byly jen na Simsonu a poprvý jsem na silné motorce jel až v autoškole na Hornetu 600 a už ten mi dělal trochu problémy se vůbec rozjet a zžít se se skoro 100 koňmi ovládanými mou pravou rukou. O nějakém půlitru vhodný na začátky z trojice GS, CB, ER jsem ani neuvažoval z důvodu velikosti, toho že zachvíli omrzí atd.. Začal jsem po inzerátech pokukovat po nějakém tom Hornetu, SVčku 650 nebo FZ6 Fazer, pár se mi jich zamlouvalo, ale mé srdce stále táhlo ke kapotám. Tam byl výběr celkem jednoduchý. CBR je malinká, R6 po vyzkoušení taky, Ninja se mi v té době moc nelíbila a zbyl mi tu poslední adept GSX-R. Chtěl jsem model K6 a novější, protože tyhle roky jsou takové kompaktní, ani velké, ani příliš malé a co si budem namlouvat, opravdu se jim povedly!
Ujasnil jsem si co bych chtěl (aby měla co nejmíň najeto, aby byl stav původní popř. aby k motorce byly sundané originální díly, aby byl původ ČR a hlavně, aby byla modrobílá, protože tahle barva sedí Gixxeru nejvíc ). Dlouhé hodiny prosezené u internetu pročítáním všech možných i nemožných inzertních serverů, týdny čekání na ten pravý inzerát, které nebralo konce a pak to přišlo dlouho večer jsem ho objevil. Gixxero splňovalo všechny mé požadavky a tak jsem prodávajícímu hned psal. Druhý den jsem volal a domlouval si, kdy můžu přijet motorku omrknout. Domluvili jsme se na další víkend. S blížícím se víkendem se stupňovaly mé obavy, jak můžu vůbec rozpohybovat nadupanou šestku, když jsem měl problémy s Hornetem? Koukal jsem na různá videa na Youtube.com, jak se na takový motorce vůbec rozjíždí a ani jsem nikdy nechápal, jak se může vůbec motorka, na které je přede mnou velká nádrž, nízko uložená řidítka a přední kapota a za mnou nic až na malé sedlo ovládat.
Víkend byl tady a my jeli vsříc mé možná budoucí motorce. Když jsem ji uviděl, neměl jsem slov, něco tak krásného jsem neviděl. Majitel ji nastartoval, něco mi o ni řekl a pak jsem se jel projet. Teď jsem pochopil že všechny mé obavy byly zbytečné, ta motorka mi sedla, rozjezd v pohodě, ovládání taky, prostě nádhera...

První dojmy:
Protože jsem si netroufl jet první jízdu z Moravy k nám do Jižních čech, využil jsem služeb nákladového prostoru Transita. Když jsme se blížili v podvečer k domovu, chtěl jsem se ještě aspoň kousek poprvé projet, vyložili jsme Zuzanu ve vesnici pár km od domova, kde se naši zastavili na návštěvu. Takže první cesta cca 12km směr město a pumpa. Jel jsem pomalu, měl jsem z ní ještě hodně velký respekt a ani ji nějak netočil, přesto jsem si myslel jak jedu rychle, pohled na displej mě však vyvedl z omylu.

Začátky:
První měsíc jsem jezdil sám, protože jsem ještě nikoho neznal. Jezdil jsem pomalu, jen párkrát jsem za to trochu vzal, že se na tachometru objevovaly hodnoty aspoň trochu blížícím se hranici začínající 2xx. Párkrát se mi motorka zvedla i na zadní, takže jsem to ještě moc nepokoušel. Poté co mi několik autařů nedalo přednost, nebo pro mě z neznámého důvodu schválně předemnou zabrzdili, že jsem k nim dojížděl po předním kole, jsem byl rozhodnut motorku prodat a ušetřit se případným zraněním, nakonec jsem se z toho nějak otřepal a jezdil dál.

Jedeme dál:
S přibývajícími kilometry, přibývali kamarádi a já se s motorkou víc a víc zžíval, začal jí točit čím dál víc, až mě někdy krotil i omezovač. Auta mě přestala předjíždět a konečně jsem je předjížděl já. Zjistil jsem, že víc motorek je víc vidět (a taky slyšet) a tak odpadávalo nějaké nedávání přednosti ze stran ostatních řidičů.

Teď něco přímo k motorce:

Vzhled:

Ten je podle mě (jakožto nezaujatého uživatele neužívajícího stroj značky Suzuki ) bezkonkurenční. Krásné partie a křivky, integrované přední blinkry do zrcátek, zadní integrované v podsedadlovce, ukazatel zařazeného kvaltu, dioda signalizující počet otáček. A ta modrobílá ji dává šmrnc.

Podvozek:
Úroveň nastavení podvozku je maximální, takže se s tím dají určitě předvádět divy, já se v tom raději zatím nějak nevrtal a jezdím na seriovém nastavení. Tohle nastavení je pro normální užívání účelné a naprosto vyhovující.
Tlumič řízení má gixxero v základní výbavě sice naprosto nenastavitelný (aspoň nějaký než žádný), ale i tak je tam hodně znát.
Pneumatiky když jsem ji koupil byly sjeté tak, že byly vytvořeny 3 hrany a já tomu ještě dál pomáhal svým začátečnickým stylem. Jízdní vlastnosti dosti omezené, párkrát mi zadní guma ujela ale i tak jsem na nich najel nějakých 5tis. Km. Po přezutí na Dunlop Qualifier II je to pohádka, krásně padá do zatáček, ještě neklouzla a zdá se že ani nijak extrémně rychle neubývá.

Brzdy:
Přední čtyřpístkové třmeny Tokico ovládané radiální pumpou Nissin se origo brzdovýma destičkama zakusovala do kotoučů celkem statečně, ale u supersportu bych čekal něco víc agresivnějšího, možná je to tak ale lepší, alespoň se až tak nemusí hlídat brzdný účinek. Uvidíme jak si s tím poradí příští sezonu nové destičky od AP Racing spolu s brzdovou kapalinou Motul RBF 600. Páčka je nastavitelná v 6ti polohách, takže každý si svou polohu jistě najde.
Zadní brzda mi ze začátku přišla jako odstavená z provozu, ale když se sešlápne o něco víc, tak opravdu brzdí a funguje naproto normálně.

Motor:
Papírově 125 koní při 13500 ot/min. Co napsat, jede to no . Jinak jako každej jinej supersport, odspoda do těch 8 tis ot./min se nic neděje a jen se vezete, pak teprve začne ožívat, v 10 tis ot./min chytne „druhý dech“, který nakonec musí zkrotit omezovač, je to šestka, takže kdo chce jet musí točit, řadit, točit řadit a pořád dokola. Motor mi přijde oproti jiným značkám o něco hlučnější, prý typické pro GSX-R a to co se line z krátkého sériového výfuku je nádhera.
Spotřebu jsem přesně nezjišťoval, nádrž má 17l, kontrolka rezervy se rozbliká mezi 150 – 200km a na rezervu se dá bezpečně dojet do těch 50km, vše samozřejmě s ohledem na styl jízdy.
Jízda ve dvou. No, tady výkon celkem chybí, je třeba na to myslet a počítat s tím, že se motorka až tak rychle nerozjede. Musí se točit a jezdit o kvalt míň, pak je to v pohodě.

Pohodlí:
I přes mojí výšku cca 2m spokojenost, za plexi se bezproblémů schovám. Nějaký bolesti nebo podobně jsem taky nijak nepocítil. Místo pro spolujezdce nemohu posoudit, tak snad jen z pocitů, když jsem někoho vezl. Holky se vždycky přitulily a neměly sebemenší problém, kluci se netulí, protože by to vypadalo blbě a stejně bych jim to nedovolil a tak byli rozlámaný.

Vychytávky :o):
Teprve až na konci sezony jsem zjistil, že stupačky lze nastavit ve třech polohách, celkem příjemné zjištění, které určitě využiju.
Na motoru mám karbonové kryty, které snad zachrání při případném pádu víka motoru.
Na kyvce ještě rolny, pro snadnější a bezpečnější zvedání na stojan.
Nějaké větší úpravy v plánu nemám, jen asi koupím ještě padáky a vyrobím si samolepku se jménem, aby bylo hned jasné, komu že tahle motorka patří.

Co bych vytknul:
Jediný co bych asi vytknul je, nebo vlastně není „zavazadlový“ prostor. Vozím s sebou jen lékarničku se síťkou, k tomu se vejde maximálně ještě peněžeka s mobilem a tím končím. Mohli prostor trochu rozšířit, nevyužitého místa pod podsedadlovýma plastama je dost, ale je to supersport, tak alespoň něco.

Výbava:
Bylo jasné, že v tričku a kraťasech se na tom jezdit nedá a ani bych si jízdu určitě neužil.
Helma: Shoei XR-1000
Boty: Sidi Vortice
Kombinéza: PSI model Cobra (šitá na míru, jméno na zádech)
Rukavice: zatím z dob kdy jsem v 15ti začínal drandit na Simsonu, ale budou nové, nejspíš Clover RS-4 Kangaroo
Páteřák: zřejmě bude Clover Back Pro 2

Když motorku, tak Suzuki. Když Suzuki, tak GSX-R. Když GSX-R, tak modrobílou!

Závěrem bych se chtěl omluvit těm, kteří to dočetli až sem, nic jim to nedalo a nebavilo je to...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-MARVIN-
-MARVIN- napsal 08.08.17 v 07:58 10b.

Dominie
Dominie napsal 25.08.15 v 16:22 10b.

Nádherná.. až budu přemýšlet nad tím, na kterou motorku po čase přesedlat.. Asi je tohle jasná volba

TomasGSR
TomasGSR napsal 28.01.13 v 20:04 10b.

Super počtení, jasných 10b je to krasavice, tak hlavně vždy kolama dolu

adriisekk
adriisekk napsal 03.06.12 v 16:57

je to kočka

Kohoutek94
Kohoutek94 napsal 19.03.12 v 18:06

Krásná kočička. Jednou bych se chtěl prohánět na něčem takovém

Více komentářů



TOPlist