PROFIL MOTORKY

Jawa 250/652-5 (1985)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MotoTraveller
Vloženo 11.1.2009
Aktualizováno 25.1.2009
Zobrazeno 12 369x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Soutěžní enduro Jawka. Stroj se kterým se jezdili soutěže včetně 6-ti denní. Je to motorka pro pořádné chlapy,která se 40 koňmi a pérováním alá ČZ vám zaručeně při zaváhání vyrazí řidítka z rukou .

Více fotografii

Recenze

Jednoduchý stroj ktrerý s minimem nářadí opravíte kdekoliv. Například díky vodotěsnému bezkontaktnímu zapalování nemusíte řešit průjezdy vodou ani štělování předstihů jak to u Jawek bývalo. Převodovka je kazetová takže stačí povolit pár šroubků a celá převodovka je venku, pak již stačí vyměnit co zrovna chcete,ale já zatím nic neměnil. Tlumiče jsou od výrobce ČZ, které se na Jawky osazovaly pro použití ve Svazarmech na tréninky. Pro důležité závody byla Jawka osazována tlumiči Marzochi a WP a dále přední kotoučovou brzdou. Věškeré tlumicí jednotky jsou nastavitelné pomocí přifukování a pomocí planžet. Bohužel tlumiče ČZ trpí na netěsnosti takže je s nimi pořád zábava. Motor je držák, řinčí jako železářství což je podpořeno vzduchovým chlazením, ale jede jako z praku což by člověk do takového stroje neřekl. Na silnici není problém atakovat hranici 160km/h a pěkný turboefekt díky klapce dokáže motorku postavit na zadní při akceleraci i na 3.rychlostní stupeň. Spotřeba se pohybuje od cca 5-10L dle terénu.



S kombinací nostalgie, divokého a hrubého motoru,který již při startování dokáže pěkně skopat(nebrat pantofle),ale nádherně táhne je jízda v terénu i po silničkách nezapomenutelný zážitek. Starší koncepce rámu a tlumičů v terénu způsobují, že jezdec musí být pořád ve střehu a pevně se držet řidítek jinak ho Jawka jakse patří ztrestá



PÁR technIckých Informací

Motor : vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec

Rozvod : sání membránovým ventilem (klapka)

Vrtání x zdvih : 70x64 mm

Zdvihový objem : 246 cm3

Největší výkon : 30kW(41k) / 8750min

Zapalování : bezdotykové Motoplat

Převodovka : kazetová v olejové lázni

Spojka : suchá 4-lamelová

Počet převodových stupňů : 6

Sekundární převod : částečně krytý řetěz

Rám : uzavřený ocelový trubkový dvojitý

Přední vidlice : teleskopická ČZ nebo Marzochi

Zadní vidlice : kyvná s dvěma centrálními jednotkami ČZ nebo jednou WP

Zdvih pérování předek : 300 mm

Zdvih pérování zadek : seřiditelný 300-315 mm

Rozvor : 1500 mm

Brzdy : bubnové možnost přední kotoučové

Hmotnost : 111 kg

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Siki
Siki napsal 08.11.19 v 17:48 10b.

Nadhera, blahopreji :)
Maximalku si velmi dobre pamatuju, jako spratek jsem ji chtel pocatkem devadesatek vyzkouset a pri kraveni vedle auta se mi nejak ve 140 zadrela :) Kazdopadne vibrace riditek v tech rychlostech byly brutalni :D
Byl jsem mlada lama, nasledne oziveni bylo velice zdlouhave, taktez jsem valcil s elektrikou takze startovani byl porod a nakonec sla z domu za cca 15-20 tisic.
Ale jela jako z praku a dost mi silnym spodkem (na 2t) pripomina (s odstupem par desitek let) Yamahu WR450. Alespon ve srovnani s predchozi Cagivou 125 VMX z r 1984 rozhodne :D
Diky za pripomenuti let kdy byla sranda

StepanP
StepanP napsal 12.06.19 v 22:07 10b.

Tak tohle to je naprostá pecka.
Můj vlhký sen.
Dal jsi jí nový život. Nádhera

Pája13
Pája13 napsal 29.01.19 v 21:10 10b.

Bitrak, nejkrásnější Jawa všech dob. moc pěkná.

fantom_004
fantom_004 napsal 06.10.17 v 13:32 10b.

Paráda pokoukáníčko :) TO je snad sen každého Jawaře a ČZetaře

Koprkam
Koprkam napsal 06.05.14 v 21:44 10b.

Super stroj. Je fantastický, že se v dnešní době najdou lidi, kteří takovéto skvosty drží ve vynikající kondici. 10b

Více komentářů



TOPlist