Soutěžní enduro Jawka. Stroj se kterým se jezdili soutěže včetně 6-ti denní. Je to motorka pro pořádné chlapy,která se 40 koňmi a pérováním alá ČZ vám zaručeně při zaváhání vyrazí řidítka z rukou .
Recenze
Jednoduchý stroj ktrerý s minimem nářadí opravíte kdekoliv. Například díky vodotěsnému bezkontaktnímu zapalování nemusíte řešit průjezdy vodou ani štělování předstihů jak to u Jawek bývalo. Převodovka je kazetová takže stačí povolit pár šroubků a celá převodovka je venku, pak již stačí vyměnit co zrovna chcete,ale já zatím nic neměnil. Tlumiče jsou od výrobce ČZ, které se na Jawky osazovaly pro použití ve Svazarmech na tréninky. Pro důležité závody byla Jawka osazována tlumiči Marzochi a WP a dále přední kotoučovou brzdou. Věškeré tlumicí jednotky jsou nastavitelné pomocí přifukování a pomocí planžet. Bohužel tlumiče ČZ trpí na netěsnosti takže je s nimi pořád zábava. Motor je držák, řinčí jako železářství což je podpořeno vzduchovým chlazením, ale jede jako z praku což by člověk do takového stroje neřekl. Na silnici není problém atakovat hranici 160km/h a pěkný turboefekt díky klapce dokáže motorku postavit na zadní při akceleraci i na 3.rychlostní stupeň. Spotřeba se pohybuje od cca 5-10L dle terénu.
S kombinací nostalgie, divokého a hrubého motoru,který již při startování dokáže pěkně skopat(nebrat pantofle),ale nádherně táhne je jízda v terénu i po silničkách nezapomenutelný zážitek. Starší koncepce rámu a tlumičů v terénu způsobují, že jezdec musí být pořád ve střehu a pevně se držet řidítek jinak ho Jawka jakse patří ztrestá
PÁR technIckých Informací
Motor : vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec
Rozvod : sání membránovým ventilem (klapka)
Vrtání x zdvih : 70x64 mm
Zdvihový objem : 246 cm3
Největší výkon : 30kW(41k) / 8750min
Zapalování : bezdotykové Motoplat
Převodovka : kazetová v olejové lázni
Spojka : suchá 4-lamelová
Počet převodových stupňů : 6
Sekundární převod : částečně krytý řetěz
Rám : uzavřený ocelový trubkový dvojitý
Přední vidlice : teleskopická ČZ nebo Marzochi
Zadní vidlice : kyvná s dvěma centrálními jednotkami ČZ nebo jednou WP
Zdvih pérování předek : 300 mm
Zdvih pérování zadek : seřiditelný 300-315 mm
Rozvor : 1500 mm
Brzdy : bubnové možnost přední kotoučové
Hmotnost : 111 kg
Nadhera, blahopreji :)
Maximalku si velmi dobre pamatuju, jako spratek jsem ji chtel pocatkem devadesatek vyzkouset a pri kraveni vedle auta se mi nejak ve 140 zadrela :) Kazdopadne vibrace riditek v tech rychlostech byly brutalni :D
Byl jsem mlada lama, nasledne oziveni bylo velice zdlouhave, taktez jsem valcil s elektrikou takze startovani byl porod a nakonec sla z domu za cca 15-20 tisic.
Ale jela jako z praku a dost mi silnym spodkem (na 2t) pripomina (s odstupem par desitek let) Yamahu WR450. Alespon ve srovnani s predchozi Cagivou 125 VMX z r 1984 rozhodne :D
Diky za pripomenuti let kdy byla sranda
Tak tohle to je naprostá pecka.
Můj vlhký sen.
Dal jsi jí nový život. Nádhera
Bitrak, nejkrásnější Jawa všech dob. moc pěkná.
Paráda pokoukáníčko :) TO je snad sen každého Jawaře a ČZetaře
Super stroj. Je fantastický, že se v dnešní době najdou lidi, kteří takovéto skvosty drží ve vynikající kondici. 10b