renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Zephyr 550 (1993)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Carlos89
Vloženo 16.11.2008
Aktualizováno 25.5.2021
Zobrazeno 6 345x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Vzhledově nepřekonatelná motorka ve své kategorii. Masivní vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 554 ccm. Výkon "jen" 20 kW, lineární průběh točivého momentu, 6-tistupňová převodovka, perfektní brzdy. Najeto cca 44 500 km, z toho 3000 km mou maličkostí.

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Ne zrovna nejlehčí a nejmladší. Naprosté minimum elektroniky, což je dobře. Na volnoběh typický rachot vzduchem chlazeného motoru. S širšími řídítky velmi dobře ovladatelná.

Recenze

Veliký nahatý čtyřválec, zadní kolo (18") větší než-li přední (17"). Točivý moment 40 Nm při 6000 ot./min. ve spojení s 6-tistupňovou převodovkou dodávají této 200 kg krásce slušnou dynamiku. Motor táhne už od 3000 ot./min., ale nechá v klidu točit až k 9000 ot./min. Vzhledem ke stáří motocyklu to raději moc často nezkouším. Dymanicky lepší než ER-5, tedy alespoň dle mého názoru, ER-5 má ale trochu jiný charakter motoru, takže to může být tím, že mi prostě nepadla do ruky. Zephyr má krásný čistý zvuk (jako vysavač), ten se okolo 6000 ot. mění v brutálnější. Ideální cestovní rychlost 110-120 km/h při cca 5000 ot. Můj styl jízdy Kawě zřejmě vyhovuje, protože jsem se dostal na průměrnou spotřebu 4,3 l / 100 km (sledováno na 1200 km), což u takovéto motorky je opravdu málo. Cestování je velmi pohodlné, není problém i 200 km v kuse. Tomu napomáhá i větší cestovní štítek, který poskytuje velmi slušnou ochranu. Zephyr se řídí naprosto perfektně, ze začátku jsem se bál jeho velké hmotnosti, ale těžiště je uloženo poměrně nízko. To umožňuje snadné překlápění motorky v zatáčkách. Větší hmotnost stroje je cítit pouze tehdy, když se zablokuje zadní kolo, to pak má člověk plné ruce práce. Na brzdu zadního kola proto opatrně...

Zatím jediná investice: seřízení ventilů (nutno objednat speciální podložky na vymezení vůlí), u prodejce Kawasaki cca 14 dní. V sezoně nebyl žádný problém. Na jaře mě čeká výměna náplní, seřízení podtlaků karburátorů, výměna pneu.

Zatím naprostá spokojenost.

Na jaře 2009 proběhla výměna všech náplní a filtrů, vyčištění, seřízení podtlaků a hladin karburátorů. Zephyr se od té doby chová živěji ve středních otáčkách, jak se seřízení projeví na spotřebě se ukáže časem.

Spokojenost trvá.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hansdorf
hansdorf napsal 26.05.21 v 18:40 10b.

Musíte se zlepšit, pane správče.

S ohledem na tvoji výšku a věk ses rozjezdil a měl bys vystoupat na 750 možná i 1100.
Zephyry mám za jedny z nejhezčích japonských mašin i povedených , a dodnes jsem z nich vedle.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 26.05.21 v 04:52 10b.

kuku
kuku napsal 20.06.09 v 10:56

Tyhle zrcátka jsou fakt pěkný

BaluJarda
BaluJarda napsal 10.03.09 v 16:51

-pavlík-
-pavlík- napsal 23.11.08 v 18:08

To jsme rádi, že ti Zefírek dělá radost Zdraví Janča a Pája z Č.K.

Více komentářů



TOPlist