Dnes, v pondělí 2.10., když jsem přijel z práce a podíval se na předpověď počasí, bylo jasné, že pokud se do Orlických hor nepodivám dnes, tak letos už vůbec.
Studený vítr, ale sluníčko, manželka byla pro, pokud pojedu pomalu :)
Krátce po 16. hodině jsem vytáhl Travelku z garáže a vyjeli jsme.
Vedlejšími silnicemi Lično, Solnice, Kvasiny, Deštné v Orlických horách s cílem na parkovišti v Luisině údolí, které se nachází vysoko nad Deštnou. Vede tam pěkná, uzoučká silnička s novým asfaltem. Stoupání asi 14% samá vracečka.
Jawa 250 Travel, zatížena 180kg, tedy na maximální nosnost, vyběhla kopec sebejistě. Dvojku, do plných, trojku a zase dvojku, vracečka... a tak se to párkrát zopakovalo, až se ukázalo malebné Luisino údolí. A voňavé. Každé z mých oblíbených míst má své nezaměnitelné kouzlo a vůni. V létě je tam příjemně, ale na podzim už nám tam byla vlezlá zima. Krátká procházka a rychle dolů.
Pokračovali jsme dál přes Zdobnici a Rychnov nad Kněžnou domů.
Postřehy z jízdy ve dvou:
1. Je to větší zodpovědnost, do zatáček mnohem pomaleji, ale o to ochotněji se motorka klopí.
2. Na horších cestách jdou zadní tlumiče často na dorazy. Chtělo by to silnější pružiny a větší zdvih...
3. Ideální cestovní rychlost je na okreskách 60-80 km/h. Tam, kde je dobrý přehled a asfalt, tak i 100.
4. Vzhledem k použitelným rychlostem v nepřehledných serpentinach dostatečný výkon Jawy i plném zatížení.
5. Fantastická přední brzda. Zatímco motor poznal zátěž enormně, přední brzda je tak naddimenzovaná, že je jí zcela jedno, jak motorku naložím.
6. Motor díky skvěle odstupnňované převodovce a průběhu toč. momentu, zvládá veškerá stoupání hravě, ale na rovince, tím spíš, když foukne proti, má problém přehoupnout se přes 90 km/h. 100 km/h (110 tachometrovych je strop). Samozřejmě je nutností mít kola řádně nafoukana. Zadní dávám na maximální, co povoluje výrobce pneu, tj.250 kPa. Předek cca 180 kPa.
7. Zmenšit rozetu o 2 zuby, (z továrních 37z na 35z), je při jízdě ve dvou hraniční.
Zmenšit rozetu ještě víc znamená udělat z motorky nudného lenocha, který bude takřka nepoužitelný pro jízdu ve dvou, či na horách.
Mám v plánu mírné navýšení výkonu, tak uvidíme, jak se vše pro sezonu 2018 povede.
Vlastník | AlešT. | |
---|---|---|
Vloženo | 25.5.2008 | |
Aktualizováno | 28.8.2018 | |
Zobrazeno | 48 592x |