renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 250 Travel (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AlešT.
Vloženo 25.5.2008
Aktualizováno 28.8.2018
Zobrazeno 48 592x
HODNOCENÍ PROFILU OD 70 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 02.10.2017, Uskutečněno: 02.10.2017, Stav tachometru: 21800 km, Zhlédnuto: 18x


Dnes, v pondělí 2.10., když jsem přijel z práce a podíval se na předpověď počasí, bylo jasné, že pokud se do Orlických hor nepodivám dnes, tak letos už vůbec.

Studený vítr, ale sluníčko, manželka byla pro, pokud pojedu pomalu :)
Krátce po 16. hodině jsem vytáhl Travelku z garáže a vyjeli jsme.
Vedlejšími silnicemi Lično, Solnice, Kvasiny, Deštné v Orlických horách s cílem na parkovišti v Luisině údolí, které se nachází vysoko nad Deštnou. Vede tam pěkná, uzoučká silnička s novým asfaltem. Stoupání asi 14% samá vracečka.

Jawa 250 Travel, zatížena 180kg, tedy na maximální nosnost, vyběhla kopec sebejistě. Dvojku, do plných, trojku a zase dvojku, vracečka... a tak se to párkrát zopakovalo, až se ukázalo malebné Luisino údolí. A voňavé. Každé z mých oblíbených míst má své nezaměnitelné kouzlo a vůni. V létě je tam příjemně, ale na podzim už nám tam byla vlezlá zima. Krátká procházka a rychle dolů.
Pokračovali jsme dál přes Zdobnici a Rychnov nad Kněžnou domů.

Postřehy z jízdy ve dvou:
1. Je to větší zodpovědnost, do zatáček mnohem pomaleji, ale o to ochotněji se motorka klopí.
2. Na horších cestách jdou zadní tlumiče často na dorazy. Chtělo by to silnější pružiny a větší zdvih...
3. Ideální cestovní rychlost je na okreskách 60-80 km/h. Tam, kde je dobrý přehled a asfalt, tak i 100.
4. Vzhledem k použitelným rychlostem v nepřehledných serpentinach dostatečný výkon Jawy i plném zatížení.
5. Fantastická přední brzda. Zatímco motor poznal zátěž enormně, přední brzda je tak naddimenzovaná, že je jí zcela jedno, jak motorku naložím.
6. Motor díky skvěle odstupnňované převodovce a průběhu toč. momentu, zvládá veškerá stoupání hravě, ale na rovince, tím spíš, když foukne proti, má problém přehoupnout se přes 90 km/h. 100 km/h (110 tachometrovych je strop). Samozřejmě je nutností mít kola řádně nafoukana. Zadní dávám na maximální, co povoluje výrobce pneu, tj.250 kPa. Předek cca 180 kPa.
7. Zmenšit rozetu o 2 zuby, (z továrních 37z na 35z), je při jízdě ve dvou hraniční.
Zmenšit rozetu ještě víc znamená udělat z motorky nudného lenocha, který bude takřka nepoužitelný pro jízdu ve dvou, či na horách.
Mám v plánu mírné navýšení výkonu, tak uvidíme, jak se vše pro sezonu 2018 povede.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • 2018 aneb 10 let spolu

    Co říci o motocyklu Jawa 250 Travel po deseti letech? Je to stroj, který konstrukčně vychází ze 70. let. Konkrétně z Jawy 350, typ 634. Motor pochází ze stejné doby, ale s Jawou nemá nic společného. Je kopií z Hondy C

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 08.08.2018
    Uskutečněno: 07.08.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 2x
  • Výměna tachometru MMB

    K rozhodnutí vyměnit tachometr při 22000 najatých km, mě přivedl můj známý, kterému jeho elektronický tachometr vypověděl službu. Měl najeto kolem 10.tis. km, tachometr ukazoval nesmysly, rafička lítala, jak chtěla, nak

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km
    Komentářů: 4x
  • Jeseníky - Šerák

    Jen krátký záznam z výletu do Jeseníků. 1.7. 2018 Rodina jela Fábií 1.2 HTP, které jsem s přehledem stačil :) Na vrchol Šerák vede nejprve čtyřsedačková a poté dvousedačková lanovka. Levná není, ale nahoru se vyplatí

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 29.07.2018
    Uskutečněno: 29.07.2018
    Tachometr: 22000km


TOPlist