renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Cagiva River 500 (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kotzitzaq
Vloženo 16.5.2008
Aktualizováno 6.8.2014
Zobrazeno 4 267x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nahatá Italka pro každého začínajícího motorkáře (páni, to je alespoň úvod).

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - . . .

Recenze

Je to ideální stroj pro začínajícího mototrkáře a to hned z několika důvodů:

1. Snadno zvládnutelný výkon - tedy...pokud lze o výkonu hovořit. Ono 28 kw není žádná střelba a ve spojení s "nízkootáčkovou" charakteristikou jednoválce to není právě sportovní náčiní na agresivní jízdní styl s vytočeným motorem.

2. Je jednoduchá - jednoválec, vzducháč, plnění karburátorem. Jde to snad ještě jednodušeji? S tím souvisí bod č. 3

3. Nemá servis - na GS500, ER5, nebo CB500 časem mechanika najdete. Ne tak na River. Majitel se tak musí role servismana ujmout sám a vše se hezky naučit (občas metodou pokus - omyl, občas pomohou rady zkušenějších na internetu). Tedy ideální pro skutečného začínajícího motorkáře. Ne pro poloslečinky fotící se mobilem u zrcadla, co mají v garáži od papínka nový supersport/superbike s 25 kw v TP - nezávidím, pouze konstatuji. Mimo seřízení vůle u výfukových ventilů (jejich dostupnost je vskutku..no..."ukázková"), lze vše provést během pauzy na cigárko. Tedy zatím co ti ostatní budou pokuřovat, jelikož Vy máte Italku a ta si dožaduje neustále patřičnou pozornost. Po pár letech na Riveru si můžete koupit libovolnou motorku a jezdit s ní do servisu, jelikož budete vědět, že základy už umíte .

4. Je levná - pokud se tedy zaměříme na pořízení (25-50.000 Kč, dle stavu a ročníku) a na náklady na palivo (dlouhodobě okolo 4,5 l/100km - režim 50/110-120/130 km/h). S dostupností dílů je to horší, ale naštěstí se po bazarech najde dostatek kousků na díly (River, Canyon, W16). Pokud se to ani tak nepodaří, tak snad jen Motorobert v Brandýsku u Kladna. Ale je nutné počítat s delší čekací dobou - chvilku trvá, než se díly dostanou z Thajska do Itálie a poté do ČR .

5. Na svoji cenu má pěkný vzhled - USD vidlice Marzocchi, brzdy Brembo - 2xkotouč, vzadu centrál - to vše prodlouží penis začínajícího bikera minimálně o 3,274 cm. Navíc ji nepotkáte na každém rohu. A to se počítá!

6. Je spolehlivá - zní to velice zvláštně u Italky, ale je to tak. Pokud se tedy naučíte brát všechno tak trochu po Italsku. Šrouby se neustále povolují, žárovky častěji praskají, občas něco nefunguje 100% jak má, čas od času vydává strašidelné zvuky, ale jede, brzdí a zatáčí. Vyžaduje k tomu možná trochu více péče než Japonská produkce, ale dokonce i proklínaná volknoběžka startéru mi po 15.000 km co jsem s ní najel stále funguje. Od prvního dne, kdy ji mám prapodivně chrčí, ale funguje stále stejně (chytá na první ťuknutí).

Klady:
Jednoduchost - lehký servis a opravy
Vzhled - brzdy Brembo, USD vidlice Marzocchi
Není příliš rozšířená - nepotkáte ji na každém rohu
Má svou duši - jak řekl můj kamarád (MV Agusta) - Na Italce jsi pouze na návštěvě a záleží především na její vůli!

Zápory:
Chybí výkon
Potřebuje neustálou péči (může být některými vnímáno také jako výhoda)
Dostupnost dílů (a jejich častá potřeba)
Nízko umístěný výfuk (dřít budete v podstatě neustále)
Má svou duši - což nemusí být vždy výhoda

Závěr:
Uchýlím se k použití "limonádového" sloganu: "Když ji miluješ, není co řešit"
Bohužel teď se dostává do role trápeného přibližovadla na každodenní dojíždění do práce a tak místo poklidného důchodu ji čeká každodenní proplétání pražským provozem. Na což ale díky své úzké stavbě a nízké hmotnosti zvládá také velice dobře. Je to tedy buď super motorka pro začátečníka, nebo jako druhá motorka na kratší dojíždění do práce, kde by se velkoobjemový motor trpěl více než malá vzduchem chlazená pětistovka a kde tolik nevadí její nižší výkon.

Naučila mne mnoho...posloužila ještě více. Jednou se rozloučila nedobrovolně (krádež) a teď již dobrovolně...
25.08.2011 BYE BYE BABY!!! Ať novému majiteli slouží!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
trifonov
trifonov napsal 28.01.09 v 23:22

nenáročná a jednoduše krásná

Doly
Doly napsal 12.12.08 v 16:06

Fešanda

KnightRaider
KnightRaider napsal 25.08.08 v 21:22

pěkná mašina přeju hodně šťastných km bez nehod dávám 10

naprcccs
naprcccs napsal 22.07.08 v 22:27

krásná

Více komentářů



TOPlist