PROFIL MOTORKY

Voge 300 Rally GY (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník maciiik
Vloženo 18.8.2023
Aktualizováno 23.2.2024
Zobrazeno 3 276x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Tenhle stroj jde evidentně na odbyt, ale majitelé se tím moc nechlubí - takže jsem se rozhodnul pro tenhle coming out.

Více fotografii

Motorka koupena od Dirtbikes Opava

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 300 Rally: Cena + nutnost dokoupit věci, které na Voge jsou v základu + všude zmiňovaná investice do podvozku + fakt, že chci vyzkoušet, jestli mě takový stroj bude bavit => Voge 110k Kč vs Honda odhadem přes 200k Kč

První dojmy - Mám dlouhé nohy, ale vyhrabat se na tyhle štafle mi dává zabrat. Na to, jak "malý" motor to má, je to velikostí "dospělá" mašina.

Motorku bych doporučil pro - Nemůžu se rozhodnout, snad ne pro bastlíře... :-D Každopádně vzhledem k výšce sedla je to stroj spíš pro vyšší postavy.

Doplňky na motorce - Vyhřívané hefty, +1 zub vpředu, rozšíření stojánku, prodloužená řadička, potah sedla, zvýšení řídítek, nastavitelné páčky spojky a brzdy, hrazda za plexi + držák na telefon, hodinky s teploměrem od Oxfordu, plotna na nosič

Průměrná spotřeba - 3.375 l/100km

Recenze

Chtěl jsem zkusit lehoučký off a mít nějaký strojek na horší silnice a (nejen) studenější část roku, přitom zbytečně nepřeplácet. Zůstatkovou hodnotu jsem neřešil.

Začnu za mě největším mínusem firmy Voge a tohohle stroje a tím jsou schválené rozměry pneu v TP / COC listu. Z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu jsou rozměry imperiální (3.00x21 vpředu a 5.10x18 vzadu) a schválené nejsou žádné alternativní rozměry. Jestli jsem koukal správně, tak u ostatních modelů Voge jsou schválené rozměry metrické. Akorát na webu Voge Benešov jsem vyhrabal údaj "90/90-R21" vpředu a "140/80-R18" vzadu (což je mi samozřejmě k prdu, protože to nemám v TP). Na předek jde na netu ve schváleném rozměru něco vybrat, ale na zadek je výběr horší. Samozřejmě můžu nazout gumy s metrickými rozměry, ale PČR / STK / pojišťovna, že... Ohledně nazutých OEM gum: Vzhledem k mému použití ok, s poznámkou, že se vyhýbám velkému blátu, neb jsem původně tzv. leštič a nerad bych pucoval moto od bordelu... Na suchém asfaltu jde samozřejmě poznat, že to nejsou silniční gumy, ale drží solidně. Na mokrém je to už trochu o hubu. Podle internetu mají solidní výdrž (8k-10k km?) a pokud by bylo možné je sehnat, asi bych se nebránil je nazout znovu.

Druhým velkým mínusem je od 1. ledna 2024 palivo - Rally má striktně uvedeno použití E5. Opět: po netu jsou zmínky, že lidi jezdí i na E10, a "nemají problém" - zatím. Jak to bude stroj snášet dlouhodobě jsem ještě nikde nevyčetl a vzhledem k [mé nízké] spotřebě teď tankuju prémiovou E5ku u OMV. Zku*vená EU!!!

Dalším (tentokrát ale jednoduše řešitelným) "mínusem" je tovární zpřevodování do terénu. V běžném provozu je jednička fakt jen na "odpíchnutí od obrubníku", řetězovku to prostě má hrozně do pomala - tak jsem si hned na začátek poručil +1 zub na kolečku s tím, že se po záběhu při prvním servisu rozhodnu, jestli změním i rozetu. S jedním zubem navíc tacho ukazuje rychlost téměř bez odchylky (50 km/h na tachu = 51 km/h na radaru u silnice) a po záběhu jsem se nakonec rozhodnul zatím pokračovat s originál rozetou - tj. originální převod je 14/48, já mám 15/48. V obci jezdím na pětku. Z toho, co jsem vyčetl na netu, není neobvyklý převod klidně až 15/45 - na dynamiku to prý nemá zásadní vliv a dá se tak údajně cestovat 100-110 km/h bez otravných vibrací. Těch 100-110 je ale v pohodě i s mým převodem.

Už u Meteoru se mi hodně líbil zvuk jednobuchu a střílení do výfuku, tady je zvuk taky pěkný, dokonce bych řekl, že do výfuku Rally střílí ještě víc. V TP mě překvapila kolonka "vnější hluk vozidla: 97 dB / 4.500 ot./min" - Němci na internetu řeší, že se s tím asi nepodívají do Rakouska. Co ještě říct - snad jen že se mi ještě nestalo, aby se mě soused ptal, jestli jsem to jel já "na tom enduru", protože (cituji): "Mělo to parádní zvuk."

V první a druhé verzi téhle recenze jsem pomluvil celkem dost věcí, některé z nich bych teď s odstupem korigoval:

- spolujezdec jen jako nouzovka =>tady samozřejmě beze změny; někteří majitelé na možnost spolujezdce rezignovali a levou stupačku spolujezdce obracejí "vzhůru nohama" a používají ji jako madlo při vyprošťování moto (asi si ještě nepropíchli nohu stupačkou)

- sedlo je fakt měkké, tak do hodinky se prosedí => to byl dojem, který jsem získal v těch největších vedrech, kdy jsem jezdil v kraťasech se zpocenou prdelí; sedlo je sice měkké, ale v motohadrech se zdá být docela ok; netrvalo dlouho a pořídil jsem potah sedla, ten taky dělá svoje; nejdelší vyjížďka zatím byla něco málo přes 300 km a rozhodně jsem netrpěl - naopak, na ty naše rozbité silnice je to pohodlný strojek

- jízda ve stoje: řídítka celkem nízko => vyřešeno nástavci 28 mm z Aliexpressu a s výsledkem jsem náramně spokojen (řídítka jsem nechal ve stejné poloze, tj. nelaboroval jsem s vykloněním nahoru nebo dolů); nemusel jsem řešit žádnou délku kabelů apod. (snad jsem nikde nic nepřehlédnul a nedoprasil)

- páčka spojky/brzdy - stěžoval jsem si na nemožnost upravit sklon páček trochu dolů (vpravo tomu brání banjo pumpy) => tohle nemá jednoduché řešení; pořídil jsem ale (ehm... z Aliexpressu) nastavitelné páčky a stížnosti tak nějak pominuly, nebo zmírnily (možná i v souvislosti se zvýšením řídítek)

- tuhá spojka - nejdřív jsem si stěžoval na tuhou spojku, pak se to trochu zlepšilo, ale jak jsem teď v lednu začal jezdit, tak zase říkám - tuhá spojka; vyjížďka na hodinku a půl asi ok, ale pak už je to znát

- žádná ochrana rámu v místě, kde šoupu kotníkama => jako první pokus jsem nalepil stříbrnou pásku ("duct tape"), která byla po pouhé jedné vyjížďce kaput; druhý pokus byla "karbonová" páska (ehm... z... víte odkud) a ta jakž takž drží a nešoupe se tak moc; ještě jsem přemýšlel o nějakém tankpadu, ale nenašel jsem nic, co by vyhovovalo aspoň tvarem/barvou/cenou

- přední brzda si snad ještě trochu sedne => no... nestalo se tak, brzda je to teda bídná, i když jsem ji hned nedrtil; bavíme se ale o použití na cestě - mimo asfalt to je spíš plus; stejně jsem si ale pořídil do zásoby TRW desky na doporučení z německého Voge fóra a časem asi vyměním; v kombinaci se zadní se s tím dá v klidu žít, jen to chce na silnici pro jistotu držet trochu větší odstup od druhých

- má to jen odo a jeden trip, ocenil bych dva tripy (1x trip jako denní počitadlo a 1x jako nájezd od natankování) => pochopitelně beze změny; jenom si ještě přisadím: tlačítka pro přepínání a reset jsou teda fakt, ale fakt! pekelná (titěrné čudlíčky, které se naprosto debilně mačkají)

- mám dlouhé nohy a když si sednu vpředu, už se nevejdu kolenama do prolisů => s odstupem se mi to nezdá tak akutní, to už musím sedět fakt skoro na nádrži, což se mi sem tam stane spíš "v zápalu boje" někde mimo silnici, když jsem líný jet vstoje; běžně si tak moc dopředu nesedám

- ukazatel otáček+km - mám pocit, že občas "lítá" => je to tak a není to žádná tragédie, prostě to není analog

- v záběhu mi vycházela spotřeba lehoulince pod udávanou 3,2L/100 km, teď mi to vychází jenom o chlup víc (viz záložka tankování); na netu někdo uvádí i přes 4 litry na sto, dokonce tady kolegové udávají ještě víc, i přes 5... holt asi jezdím na pantátu (a hodně silnici)

- pekelně topí na nohy (řešení: nejezdit v kraťasech) => na podzim, když skončila sezóna kraťasů, se to pro změnu hodilo

- stojánek je jako párátko, budu muset pohledat nějaké univerzální rozšíření => čínští soudruzi mi poslali univerzální rozšíření, které moc univerzálně nesedělo, ale nějak jsem si s tím holt poradil

- v zrcátkách je za mě celkem dost vidět, akorát teda do nich stačí dloubnout a hned se hnou (myšleno v kloubu, ne v závitu na řídítku); plánoval jsem sklápěcí, ale na ty moje couračky zatím v poho; na fotkách mám zrcátka přehozená, takhle mi je tam namontovali mekánici při kompletaci moto - napraveno, ale zatím nevyfoceno

- stupačky jsou čistě kovové; škoda že nemají vyndavací gumu => to je prostý fakt, beze změny

Co bych napsal ještě dál... No je toho dost:

Displej - lesklý jako kráva a v noci svítí taky jako kráva. Jeden trip a pouze hladové oko. To vymyslela nějaká hlava toto. Oceňuju aspoň ukazatel kvaltu, i když bez něj bych to taky přežil.

Seřídil jsem přední světlo, dvě žárovky jsou sice bludičky, ale ujde to. Bavíme se taky o stroji, se kterým stejně v noci nepojedu stopade... Akorát jsem nepochopil, proč jsou tam žárovky, když všechno ostatní je LED. Asi náklady, řekl bych? Každopádně je hezky vidět, že ty žárovky jsou čínské - svítí totiž tak nějak dost žlutě. A to až tak žlutě (rozuměj hnusně), že se snad hecnu a vyměním je za nějaké bělejší. Taky jsem přemýšlel o LED náhradě, ale jednak už se mi do toho nechce teď víc sypat, ani se v tom hrabat

Na rámu je vidět příprava pro hlavní stojan. Nabídka prakticky nulová. Teda v originálním příslušenství rozhodně není. Nechci být šťoura, ale já bych vlastně řekl, že žádné originální příslušenství neexistuje. Jediný stojan, který jsem našel, byla nějaká čínská kovařina, dokonce to nebyl ani Aliexpress. Hmm...

Originál řadička se zdá být ok, dokud člověk nenazuje enduro bagančata. To je pak zatraceně krátká. Vyřešeno sklápěcí řadičkou z Aliexpresu, která je cca o 2-3 cm delší a je to znát. Fakt doporučuju!

Různé jazykové mutace manuálu mají občas dost rozdílný počet stran a není to jen o velikosti fontu nebo množství obrázků. Například italský manuál má skoro dvakrát víc stran než český. Dále pak například Italové mají výměnu oleje a filtru každých 5.000 km. To mi vzhledem k objemu olejové náplně (1,3-1,4 litru) přijde skoro až moc (ve smyslu, že 5k km je na ten objem až až). Český manuál zřejmě kopíruje německý (Voge se k nám dováží z Německa) a předepisuje výměnu oleje a filtru při pravidelné prohlídce jednou za rok nebo každých 10.000 km, což považuju za slušný masakr. Můj soukromý odhad je, že jde o úlitbu německému zákazníkovi, kterého by krátký interval [v kombinaci s původem stroje] mohl odradit od koupě, což by potvrzovala servisní knížka, ve které jsou jednak kolonky pro "servisní prohlídku" v 1.000 km, 10.000 km, 20.000 km atd. a k tomu navíc kolonky pro tzv. "údržbu" v 5.000 km, 15.000 km, 25.000 km atd., přičemž pro zachování záruky jsou vyžadované pouze "servisní prohlídky", nikoliv "údržby" - ty jsou pouze doporučené. Nebo jenom blouzním a ti Italové si to tam naordinovali pro jistotu dvakrát častěji.

Jen tak mimochodem - zahlídnul jsem, že v Anglii dávají na Rally záruku pět let. Ne všude - asi záleží na prodejci. Přijde mi to už trochu optimistické - lidi si to podle mě pořizují jako levný stroj, kterému budou nakládat. Nechme se ale překvapit...

Všichni zmiňují vibrace motoru. Vibrace tam jsou, bavíme se přece o jednoválu, ale při normální jízdě (= netočím do bezvědomí - to je asi ten styl na pantátu viz výše) se mi to zdá v normě. V závislosti na kvaltu je třeba točit aspoň 3,5-4 tisíce a víc, jinak vibrátor. Zhruba od 7 tisíc pak zase. Je to holt malý čínský jednobuch - "sestímsmiř". Pokud jde o přesuny, tak s převodem 15/48 je pro mě těch 100-110 na pohodu, ale každý si tu pohodu představuje po svém, že...

Mohlo by se zdát, že tady vytahuju špínu, ale opět viz výše špínu já nerad - ale taky tady nechci předstírat, že je to stroj bez chyb. Na YT můžu doporučit např. kanály "nathanthepostman" (anglicky), "La Cueva de Hormigo" (španělsky s anglickými titulky), dost videí je taky v portugalštině. Doporučuju se svézt na předváděčce a rozhodnout se sám. Nad čím někdo mávne rukou je pro jiného nepřekonatelný problém. Já jsem si dal demojízdu dvakrát - už poprvé mě to chytlo, podruhé jsem se chtěl spíš ujistit.

I přes tu kritiku výše jsem zatím spokojený. Jízdu mimo silnice sice nemůžu moc komentovat, protože prdlačky umím - snažím se hlavně nerozbít si někde hubu. Že to není závodní stroj snad nemusím vysvětlovat... Každopádně teď vymetám silnice/místa, o kterých jsem věděl, ale na které jsem dřív kvůli rozbitému asfaltu nebo silničnímu obutí ani nepáchnul. Užívám si rozbité okresky, vyhledávám zkratky a objevuju nová místa - k hledání můžu doporučit Kurviger a Drive Mode Dashboard (DMD2). Tam, kde jsem předtím na silniční moto trpěl, se vezu jako král...

Jak to bude se spolehlivostí těžko říct, nejvíc mám obavy z dostupnosti náhradních dílů, ale s tím jsem do toho šel. Motor je KLX300, tam by to nemuselo být tak zlé, nějaké plasty jsem viděl na Alíku, zbytek nevím. Co je ale zajímavé, že tenhle strojek není až taková novinka, jak by se mohlo zdát. Pokud to chápu správně, tak v Latinské Americe je už pár let k mání, a to jako Loncin (ne Voge) a s karburátorem - takže bych čekal, že nějaká "základna" náhradních dílů by měla existovat, ne že se teď bude teprve budovat. Ve finále asi bude hodně záležet na českém/německém dovozci. Nevím. Takže raději nepadat, nebourat! Ale to se týká každé mašiny...

Ještě přihodím postřehy z německého Voge fóra - tam se teď řeší, že se ve výrobě šetřilo mazivem; jmenovitě na krku řízení, přepákování zadního tlumiče, uložení kyvky, dokonce zmiňují i ložiska kol. Pak mám ještě pocit, že jsem někde viděl zmínku o regleru - že je snad někde vlevo pod plasty chráněný před vodou nějakým gumovým vehementem, který bohužel funguje úplně naopak - prý se v něm chytá/drží voda, a když se jí nasbírá větší množství, tak jde regler do kytek, takže bylo doporučeno udělat do té gumové šprcky dírku (snad na to ještě někdo narazím a upřesním to tu).

*** Když na něco přijdu, zase to tu budu aktualizovat. ***

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
eman65
eman65 napsal 21.02.24 v 19:01 10b.

díky za info

Mmm
Mmm napsal 05.11.23 v 13:09 10b.

I mně překvapila vyhovovala mi i výška ať slouží

pajapaja
pajapaja napsal 04.10.23 v 17:34 8b.

BorisMira
BorisMira napsal 03.10.23 v 22:52 10b.

AHOJ BYL JSEM SE NA NÍ MRKNOUT VE ZLÍNĚ A MUSÍM ŘÍCT, ŽE VYPADÁ V REALU FAKT DOBŘE. JE TO OPRAVDU KOZA. JSEM NALOMENEJ A FAKT SE MI LÍBÍ. ŠKODA, ŽE JSEM SE NEMOHL PROJET. JEZDIL JSEM NA XT 600, PERÁK, ČZ 250 475. TEĎ JAK JE RODINA A PRÁCE KOLEM BARÁKU, TAK JE MÁLO ČASU NA VŠECHNO, VIDÍM TENHLE STROJEČEK NA IDEÁLNÍ PROJÍŽĎKU PO POLŇAČKÁCH, KOLEM KOMÍNU A SEM TAM NA NĚJAKÝ VÝLET. ŘEČI, ŽE TO NEPOJEDE A ŽE TO VIBRUJE JAK PRASE, TAK TOMU MOC NEVĚŘÍM. S ČZ 250 A S MOJÍ VÁHOU 130 KG MRSKÁM 80-90 A ÚÚÚPLNĚ TO STAČÍ. VÍC MÁM STRACH VALIT A TO Z NÍ DÁM I TROCHU VÍC . NO A TOHLE MÁ PÁR KONÍKU NA VÍC ŠKODA, ŽE TU NENÍ VÍC PROFILŮ, PROTOŽE UŽ JICH OPRAVDU NĚKOLIK JEZDÍ. TAK PIŠ DÁL A DOUFÁM, ŽE TĚ NEZKLAME. AŤ SI MŮŽU UDĚLAT PĚKNÉHO JEŽÍŠKA

Holubp
Holubp napsal 25.08.23 v 08:11 10b.

pěkná, ať dělá jen radost.

Více komentářů



TOPlist