renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 440 (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Damien_Blade
Vloženo 5.8.2023
Aktualizováno 5.8.2023
Zobrazeno 428x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 15.08.2023, Uskutečněno: 15.08.2023, Stav tachometru: 10569 km, Zhlédnuto: 33x


Konečně jsem se pustil největší komplikace na motorce.

Moje Kawa je bohužel typ KZ440A. Bohužel proto, že tento typ neměl od výroby klasický vzduchový filtr, ale dvoukomorový systém a pro filtraci jen jakousi vložku s výměnným molitanem.


Do druhé komory se tak vkládala daná vložka a molitan - viz ilustrační obrázky níže.





Celý systém by tak měl vypadat takto:




Jiné typy daného modelu, tedy zejména KZ440B měl možnost vkládat klasický filtr


V mém případě vše komplikovala skutečnost, že se jedná o stavbu. Autor úpravy musel kvůli snížení sedla eliminovat druhou komoru, do které se běžně vkládá "kartuše" s molitanem a tento princip napodobil v zjednodušené variantě na konci první komory. Vzal původní kus z druhé komory se sítkem a dal tam kus molitanu.




Toto řešení nebylo ani elegantní, ani dle mého vhodné a zejména špatně udržovatelné. Za mě osobně je filtr prostě filtr a dva pruhy molitanu jej nemohou nahradit. První komora airboxu musela pryč. Byla zde ale komplikace, že vzhledem k úpravě motocyklu to byl ježek v kleci. Airbox měl jít původně ven směrem dozadu k zadnímu kolu, jenže autor úpravy udělal změny pro nové sedlo a uložení baterie. Tudy už ven airbox nemohl. Směrem k přednímu kolu by to bylo proveditelné, ale kostra motocyklu se tímto směrem zužuje a airbox kostru kopíruje - tedy směrem k zadnímu kolu se rozšiřuje.

Velmi velmi jsem se chtěl vyhnout destrukci první komoře airboxu, ale nešlo to. Sundal jsem karburátory a musel airbox "vyřezat" ze svého lůžka.








Systém jsem nahradil dvojicí klasických filtrů (hříbků) s kolenem 45° a průměrem ústí průměr 48mm = (extremebike.cz; AF02248) 560,00 Kč

Hadičku od výdechu z ventilového víka jsem svedl za motorem pod kyvnou zadní vidlici.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
callowsick (463) napsal 16.08.2023 v 19:43

Asi bych vzal radši molitany s prirubou… lip filtrujou a tyhle obyč košíky mají většinou v místě nasazení košíku na gumu priruby o něco menší svetlost. Na malorazce mi to dělalo predcasnej omezovač otacek

Kawalumpik (11) napsal 16.08.2023 v 16:33

Jsi řezník, ale dobrej.


Nejnovější záznamy v deníku
  • Řídítka

    Už jsem měnil řídítka několikrát a věděl jsem, že to nebude jen tak. Původní nevypadaly špatně, ale byly velmi nízko. https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/40/651920_3597784d1a093394b385cbc59f168872.jpght

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 02.10.2023
    Uskutečněno: 02.10.2023
    Tachometr: 11582km
  • Nejlepší zážitek

    Stal se mi "nejlepší zážitek", jaký jsem za 11 let s motorkami zažil. Těžko se to klasifikuje, nejlepší, nejvíc vzrušující, adrenalinový nevím. A nějak mě ani nepřekvapuje, že jsem to zažil zrovna s touto motorkou, od kt

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 25.08.2023
    Uskutečněno: 25.08.2023
    Tachometr: 10807km
    Komentářů: 1x
  • Výměna oleje a přední brzda

    OLEJ Od servisu a výměny oleje najeto cca 500 km. Raději počítám s tím, že na motorku nebylo před tím dlouho šáhnuto, proto první výměnu jsem bral jako výplach. Navíc se dělala i nová spojka. Proto raději preventivní n

    Typ: Údržba
    Vloženo: 19.08.2023
    Uskutečněno: 19.08.2023
    Tachometr: 10691km


TOPlist