PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 GT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Edien
Vloženo 1.7.2023
Aktualizováno 1.7.2023
Zobrazeno 4 670x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jednoznačně mezi TOP 5 cestovními endury na světě. Skvělý stroj plný techniky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:CARTec motor Triumph (Brno)

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Harley Davidson Pan America 1250: Nádherný velký kus stroje, super motor, dlouhý rozvor. Aktuální model ještě neměl quickshifter, celkem horko od motoru. Nakonec vyhrál kardan :-)
Honda CRF1100L Africa Twin: Nevyužil bych její terénní potenciál, přijde mi nižší pro moji postavu.

První dojmy - Mohu potvrdit obecné recenze, kde testeři u nás i v zahraničí uvádí, že je velmi točivá a člověk si myslí, že sedí na stroji o třídu nižším. Jak řekl Sršeň v její recenzi, kam se podíváš, tam jede. Úžasný podvozek, skvělý motor, na daný objem "štíhlá" motorka.

Motorku bych doporučil pro - Kdo rád našlapané cestovní enduro, chce i malinko ušetřit proti BMW GS či MTS V4, a kdo se má rád, tomu bych ji doporučil :-)

Doplňky na motorce - Vše dostupné instalováno kromě vyhřívání zadního sedla, hlídání slepých úhlů (blind spot radar) a kontroly tlaku pneu (TPMS).

Recenze

Přesedlal jsem ze Suzuki V-Strom 650 DL. O ní se říká, že je obratná a proti velkým strojům mrštná. Mohu s klidem říci, že Tiger 1200 v silničnější verzi GT je minimálně stejně mrštný. Model 2022 odlehčili o 25 kg!!! Ta motorka je tak obratná a točivá, že jsem s tím měl zprvu problém. Když ji porovnám např. s dlouhou HD PanAmericou, kterou jsem měl půjčenou celý den, tak tu jsem musel do zatočení jakoby lehce nutit, ale pak šla pěkně do směru. Tento Tiger točí, jen se podíváte, kam chcete jet. Když už srovnávám s PanAmericou od HD, tak je zde pomocí dvou chladičů výborně odvedeno teplo pryč. Na PanAmerice, při stání v letním dni na světlech, vám to uvaří vajca... Ale motor má zase PanAmerica úžasný, to se musí nechat...

S nákupem jsem očekával motorku, na které se nebudu při své výšce skoro 190 cm hrbit, kde se mohu krásně narovnat i s nohama. Zde 100% splněno. Hned jsem si nastavil vyšší ze dvou pozic sedla (87 cm) a klidně bych 1-2 cm ještě přidal. Vybral jsem silničnější verzi GT PRO s 19" kolem vepředu, protože po šutrech a lese jezdit nehodlám a ani nebudu. Dle zkušeností prodejce je silničnější verze na tom na silnici pochopitelně i trochu lépe v jízdních vlastnostech proti verzi Rally s 21" kolem vepředu. Volba byla jasná. Jsem silniční cestovatel. Kdybych chtěl jezdit po lese a kamení, koupím si úplně něco jiného. Silniční verze GT i terénnější verze Rally mají ještě povariantu Explorer s obří 30l nádrží. Takhle velkou nádrž jsem nepotřeboval. Stejně po 200 km potřebuji zastavit, protáhnout se, na pumpě člověk často splkne, uleví si. A dojezd na základní nádrž 20 l je kolem 350 km a to mi stačí. O větší nádrži bych snad uvažoval, kdybych jezdil destinace jako Maroko, Irán, ale tam se nechystám, líbí se mi tady u nás v Evropě. Nepotřebuji víc pruhů jen proto, že je to více adidas.

Motorka je vybavena semiaktivním podvozkem Showa a spoustou dalších bezpečnostních a komfortních prvků. Tohle jsem chtěl ne proto, že je to drahý , ale proto, že se nepovažuji za super jezdce, a vítám cokoliv, co mne trochu "pohlídá". A to jsou třeba jízdní režimy, jako např. do deště, který krouhne výkon a rychlost, kontrola trakce, náklonová, akcelerační a jiná čidla, která optimalizují zásah ABS, světla, která přisvítí do zatáčky, kvalitní brzdy Brembo Stylema atd. Radost mám z tempomatu, který jsem dříve neměl, ale i z hill hold funkce (rozjezd do kopce), rychlořazení shift assist a hlavně z kardanu. Řetěz a jeho čištění je to, co mě na předchozí motorce ubíjelo. Při mém pracovním vytížení jsem rád, že stihnu očistit hmyz. Motorka si vás zváží a upraví si podvozek. Kromě toho, že za jízdy v milisekundách reaguje na kvalitu povrchu, si může každý jezdec upravit komfort podle sebe a to dokonce za jízdy. Můžete tedy v běžném režimu ROAD na pěkné cestě přitvrdit a na děravé okresce změkčit podvozek. Je to pár kliknutí levým palcem.

Standardní verzi GT Pro, která už má v základu kde co, jsem si ještě dovybavil vyhřívaným sedlem, větším krytem motoru (z Rally verze), všemi ochrannými rámy, hliníkovými kufry a takovou tou ptákovinou na horní hraně plexi. Chtějí za to přes 4000 Kč, ale doporučuji to všem tak nad 185 cm výšky. Standardní plexi v nejvyšší poloze je super, pokud se ale tak 5 cm přikrčím. Pak se dá jet i s vyklopeným plexi na přilbě, jste v klídečku. Čili postavy do řekněme 182 cm. S tímhle malým nevzhledným udělátkem, neboli aerodynamickým deflektorem, si myslím, že se právě o těch 5-6 cm posouvá hrana toku vzduchu nahoru. Dá se to naklápěním i štelovat. Při mé výšce 188 cm mi pak s deflektorem masivní tok vzduchu jenom lehce líže vrch helmy. Nevypadá to nic moc, ale funguje to. A vzhledem k tomu, že rád jezdím s otevřenou helmou (lépe slyším, vidím, cítím, vnímám - včetně hmyzu :), tak byla solidní větrná ochrana pro mne podmínkou.


Někdo si stěžoval na navigaci. Software motorky s obřím displejem umí spoustu věcí (ovládání kamer, komunikaci, hlasové ovládání atd.). Vestavěná navigace za pomoci aplikace Triumph ve vašem mobilu, pracuje s daty, které se přebírají z Googlu a ukazuje vám pouze směry, vzdálenosti, šipky. Fungovalo mi to dobře, až moc přesně. Na 10 metrů přesně vám to řekne, kdy máte odbočit. Sem tam se navigace splete v ideální trase, ale to každá navigace. Na hlavní tahy a průjezdy Evropou je to super a uvažuji, jestli budu svůj Tomtom Rider 550 vůbec instalovat. Na jízdu ve městě tam mám ještě držák na mobil s bezdrátovým dobíjením, kde mám v mobilu další dvě navigace, a další krám na řídítkách, no ještě nevím...

Pod sedly není prakticky žádný úložný prostor. Výrobce zde ale připravil zajímavou schránku na mobil, která je voděodolná, vypolstrovaná a s USB portem. Samotná motorka má ještě venku ve standardu jednu 12V zásuvku vpředu a jednu vzadu.


Ještě se vždy zasměju, když si vzpomenu na Sršňův test téhle motky. Na samý závěr vytkl jedinou věc - keyless zamykání, startování. Že ten klíček není kam dát, kam zastrčit, že to je největší ptákovina týhle motorky. Tehdy jsem se tomu smál a nechápal, proč mu to vadí. Poté, co jsem keyless modul asi 100x hledal, jsem ho pochopil. Musel jsem si určit jasná dvě místa, kde jedině "klíček" bude, kam ho budu pokládat, a zásadně nikam jinam. To dodržuji, protože jinak by mi ruply nervy z neustálého hledání klíče. Na klasické motorce je ve startování, tady ale není opravdu kam dát. ))

Shlédl jsem spousty testů téhle mašiny i v angličtině. Vesměs samá dobrá hodnocení. Spousta těch testů se snažila tuto motorku porovnávat s BMW GS. Někde jsem dokonce četl, že s daným výkonem a krouťákem je nový Tiger 1200 nejsilnější cestovní enduro s kardanem na světě. To mi přijde jako jízlivá narážka na GS Navíc je proti GS o cca 17 kg lehčí při srovnatelné výbavě. Nicméně já géeso nechtěl, prostě se mi nelíbí, jak je s těmi motory do stran široké. To byl jediný důvod, proč jsem od počátku o GS vůbec neuvažoval. Možná hloupý názor, ale je to přece o emocích a každému z nás se líbí a vyhovuje něco jiného. Já mám rád štíhlý a vysoký koně... Věřím, že jsem pomohl informacemi všem, kteří nového Tigera zvažují. Vím jak je těžké najít skutečné informace a zkušenosti, zvláště o novém modelu motorky. Tak kolama dolů!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bazalka
Bazalka napsal 05.03.24 v 14:32 10b.

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 05.07.23 v 17:44 10b.

Fandy2
Fandy2 napsal 04.07.23 v 07:54 10b.

Shadowmaster
Shadowmaster napsal 03.07.23 v 21:14 10b.

Pěkné!

ckp13
ckp13 napsal 03.07.23 v 12:09 10b.

Mám tohoto Tigera už rok a najel jsem cca 20 000 km. Je to přesně jak píšeš - kam se podíváš, tam jede. Skvělá motorka! Lehce otočíš heftem a jsi v červených číslech. Podvozek je vynikající.
Souhlasím s hodnocením bezklíče, podle mě je to pitomost. Dříve jsem vozil jeden klíč, který se nedal za jízdy ztratit. Teď vozím ovladač a kdyby mu došla baterie tak musím vozit ještě klíč s čipem. Obojí v kapse s možností to někde vytratit
Ten 12 V mini DIN konektor v kokpitu je k ničemu. Při určitých otáčkách vyleze zástrčka ze zásuvky a kontakt je v tahu. Udělá to opakovaně třeba 5x za minutu a 100x za den. Navigaci (TomTom) jsem proto připojil přes pojistku a vypínač přímo na baterii a na konektor jsem navždy zapomněl.

Více komentářů



TOPlist