PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 1200 GT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ckp13
Vloženo 21.5.2022
Aktualizováno 21.5.2022
Zobrazeno 2 457x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Skvělý cesťák, pohodlný, silný, maximálně vybavený, lehce ovladatelný.

Více fotografii

Motorka koupena od DK auto-moto s.r.o., Triumph Praha - Jako vždy skvělý přístup, maximální ochota a vstřícnost.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 RT: Skvělá motorka, ale trochu těžší než Tiger.
Ducati Multistrada V4: Krásná, výborná, ale oproti Tigerovi nemá kardan.

První dojmy - První dojem - panebože, ta je obrovská! Co jsem si to koupil? Druhý dojem - nikdy jsem ji naživo neviděl. Koupil jsem ji jen podle popisu. Ale ta bílá vypadá úžasně.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je pro cestovatele, ač polní cesty zvládne taky. Ale dálky jsou na ní radost! Není pro drobné slečny a drobné muže :-) Manipulace na místě je trochu obtížnější, ta hmotnost a výška sedla je prostě limitující. Ale i se 175 cm se dá ovládat celkem dobře.

Doplňky na motorce - Tiger GT ve verzi Pro je maximálně vybavený. V kokpitu je 12V zásuvka - pozor, je to DIN! Stejnou má i spolujezdec u svého sedadla. Standardně jsou vyhřívané gripy, teď jsem si uvědomil, že jsem je ještě nevyzkoušel. Možná, až sleze teplota pod 30° Standardní je i centrální stojan. Dokoupil jsem jen padák k motoru a top case. Na laku i na plastech je udělaná keramika a na řídítkách sedí Tomtom navigace.

Recenze

Na konci roku 2020 jsem koupil Street Triple RS. Lehoučký drobný naháč s 90 kW. Perfektní na blbnutí i ve střední vzdálenosti od domu a výborný i na cesty do práce okrajovými částmi Prahy. Ale jet s ním na Moravu? Nebo do Itálie? Brrr, to nikdy. Musím si koupit ještě velký cesťák...

Na Streeta jsem čekal hooodně měsíců. Covid v plném proudu, ekonomiky zastavené. Dost jsem se obával, jak to bude na podzim 2021, kdy jsem vybíral cesťák. Z tohoto důvodu jsem brousil nejen v Hinckley, ale i nedaleko na západě a o kousek dál níže na jihu.

Jako první jsem navštívil dealera BMW v Praze Stodůlkách. Znáte to, přijdete do show roomu a tam stojí tolik krásných motorek, že si chcete koupit všechny. Posadili mě na RT a věnovali se mi tak, jako bych byl jediný motorkář na zeměkouli a přilehlém okolí. Fakt jsem měl pocit, že dokonalejší spojení než já a RT nemůže nikde existovat A ještě ji má můj syn! Naštěstí jsem slezl a šel si vše promyslet domů.

Novou Multistradu V4 S jsem zvažoval dlouho. Je vynikající, sportovní a skvěle vypadá. Jediné co mě drželo při zemi bylo, že nemá kardan. A ten jsem chtěl.

No a konečně k Tigerovi. Věděl jsem, že nová verze 2022 zachová kardan a hlavně bude asi o půl tuny lehčí než předchozí Tiger Alpine Edition. Tohle nakonec rozhodlo společně s tím, že jeden Triumph mi už v garáži stojí a po roce a po 13000 km je absolutně bez jakékoliv závady. Objednal jsem Tiger GT Pro 1200, aniž jsem ho viděl, natož abych se na něm svezl

Jak už jsem psal, první dojem byl - ta motorka je obrovská! Se svými 175 cm cvičím s lehoučkým Streetem jako nic, ale tohle hovado? Jak na to polezu? Přece nemůžu vozit nějaký schůdek, či co? Až to na mě někde spadne, tak už mě nenajdou! Taky to nikdy nezvednu, když dojde na nejhorší! No co, už jsem ji zaplatil, takže dobře mi tak...

V Braníku jsem se při přebírání tvářil tak, že tyhle mastodonty sedlám odjakživa a že odjedu po zadním. Vydrápal jsem se do sedla v dolní pozici a opatrně jsem se rozjel. Jelo to sametově a smrt v očích postupně mizela. Po dvaceti metrech už tam nebyla

První cesta - na pumpu, cca 400 metrů. Ještě jsme si na sebe úplně nezvykli, ale jde to. U stojanu trochu nemotorně - i hodně odlehčený Tiger se na místě posunuje jinak, než Street. Hlavně pozor, nejsem autem tak abych si nedal tu lepší naftu

Zajiždím... to je vopruz, však to znáte. Prvních 160 km můžu točit jen 3500 otáček. Ale co s tím, když na křižovatce se rozjíždím a hned je tam 4000 otáček? Tiger si hlídá celý proces zajíždění. Jakmile překročím povolené otáčky, displej se zabarví do červena. Funguje to skvěle. Podvědomě zvolňuji a displej mi přestává nadávat. Na šestku můžu jet až 97 km/h Prvních 160 km je nekonečných...
Další zajíždění je podobné, časem se dostávám na 137 km/h a potom na 167 km/h - je to náhoda ty sedmičky na konci?

V okamžiku, kdy se velký Tiger rozpohybuje mizí veškerá hmotnost a motorka se skvěle ovládá. Ač to vypadá nesmyslně, do zatáček se pokládá líp a ochotněji než můj Street! Samozřejmě ta hmotnost skoro čtvrt tuny tam je a před zatáčkou je dobré s tím počítat, ale díky dvěma kotoučům opracovávaným Brembo stylema se dá z plné rychlosti rychle a bezpečně zpomalit. Dokonce i zadní brzdu cítím a používám - tohle na Streetovi neznám.

Semiaktivní podvozek u Tigera je paráda. Po nastartování si mě motorka zváží (citlivě nezobrazuje to, co zjistila ), nastaví si nějaké paramery na vidlici a na tlumiči a můžeme vyrazit. Na hladkém asfaltu jede jako můj sportovní naháč, na rozbitém asfaltu se jaksi přepne a začne žehlit. Tam, kde se Streetem poskakuji jako dvoutýdenní koza jede Tiger jako parní žehlička. A ta jistota v zatáčkách!
Tiger v nejvyšší silniční verzi GT Pro má spoustu různých asistentů, kteří na mě dohlíží, když to někde přeženu. Ale dají se vypnout... Samozřejmostí jsou jízdní režimy. Před nákupem jsem rád, že tam jsou, po nákupu mám trvale režim sport a na ostatní jsem zapomněl

Quick Shifter - u Streeta jsem měl pocit, že líp už udělat nejde. Řadí spolehlivě i dolů mezi 2 - 1, ale nějak nemám srdce ho "trápit" a pomáhám mu spojkou. U nového Tigera je však QS ještě lepší. Takový sametový chod, líp to snad fyzikálně ani nejde! Klobouk dolů, mávám do Hinckley.

Umíte se rozjet do kopce? Určitě jo, někdy to prostě jinak ani nelze. Já to umím taky. Tiger má asistenta rozjezdu do kopce - Hill Hold. Vynikající vychytávka. Kdo vyzkouší, nechce jinak (podobně jako QS). Je to prostě pohodlné. Naloženou motorku do prudkého kopečku se svými 175 cm nohama neudržím. Jasně, rozjíždím se přes zadní brzdu, jenže tohle za mě může udělat Hill Hold a já se víc soustředím na to, aby mě nepřejel ten kamión, který zrovna teď přijíždí zleva... Prostě zastavím, ještě jednou silněji zmáčknu přední brzu a zabrzdí se mi zadní kolo. Sundám ruce z řídítek, čistím mrtvoly z plexi na helmě a čekám na zelenou. Přidám plyn, brzda povolí a odjíždím...

Co dál? Blinkry blinkají, stěrače stírají... Blinkry se u Triumphu vypínají automaticky. Krátký "stisk" - blikne třikrát a vypne. Delší "stisk" - bliká celou dobu na křižovatce a vypne po ujetí cca 60 metrů buď sám nebo manuálně.

Plexi je pro jezdce kolem 175 cm naprosto dostačující. V horní poloze mi jde vzduch těsně nad helmu, takže můžu jezdit s pootevřeným plexi na helmě. Vzduch cítím do ramen, ale nijak mi to nevadí. Ale já to srovnávám s naháčem Ovládání nahoru a dolů je v několika polohách a jde lehce jedním prstem.

Pneu - Metzeler Tourance. V zatáčkách drží jako přibité. Nový model Next 2 by měl být ještě lepší, uvidíme za rok.

Sedlo pro spolujezdce vypadá pohodlně a je pro i středně malé/velké pozadí dost prostorné. Zatím ho však žádný baťůžek nevyzkoušel a tak jsou to jen moje dojmy. Navíc to porovnávám se svým Streetem, který má vzadu jen krovku
Přístup pod sedlo spolujezdce je jednoduchý, klíčkový. Přední sedlo se celkem jednoduše dá vyndat a nasadit zpět ve dvou polohách, takže přístup k baterii (lehoučká Li-Ion) je snadný.

Málem bych zapomněl na motor. Po Praze se ploužím nejčastěji na dvojku nebo i na jedničku. Pod 3000 otáček motor nechce trojku a domáhá se přeřazení. Potom jede krásně plynule, absolutně žádné cukání. Po opuštění pražských rush-hours motor svými 130 Nm zatáhne jako lokomotiva a ručička rychloměru se mi začne rozmazávat Už jsem zaznamenal i nejaké nepatrné vibrace, ale přes gumu ve stupačkách jsou téměř nepostřehnutelné a musel jsem dlouho hledat, ve kterých otáčkách se projevily. Ve kterých? Ta hlava děravá!

Nějaká negativa? Fakt ne. Ale něco najít musím, že? Takže bezklíčkové "zapalování". Funguje výborně, ale nějak mi uniká smysl této fíčury. Klíček funguje úplně stejně a nemůže se mu vybít baterie. Pro tento případ se musí vozit speciální klíček, který se přiloží na tajné místo, chvíli se tam musí držet a Tiger se aktivuje a jde nastarovat. Bez této cool vymoženosti bych se obešel. Chápu však, že doba si žádá i maximální konektivitu kamkoliv a tak ji Tiger má. Někde. Nehledal jsem. Displej se oproti předchozímu na Streetovi výrazně zlepšil. Konečně vidím otáčkoměr!!! Ovládání je naprosto intuitivní. Škoda jen nevyužité plochy nalevo i napravo od kruhového otáčkoměru, tam bych si dovedl představit pár údajů zobrazených dle přání každého uživatele.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
big-baui
big-baui napsal 30.06.22 v 20:09

Jediné, co mě na mém Tigeru štve, je zvuk motoru na 6 rychlostní stupeň...tohle se nepodařilo a poslouchat to 1000 km v kuse, raději se zastřelím.

JA-NE
JA-NE napsal 26.05.22 v 08:15 10b.

Verny znacke Za mna neuokukane cenduro a urcite dobra volba

TTenk
TTenk napsal 25.05.22 v 18:54 10b.

Já jsem jednostopá myš, ale jako cesťák bych spíše to BMW. Ikdyž píšeš těžší, cesťák - pohodlí? Ale tyhle mašiny jsou pro pracháče no ? takže jen snít ??

Vasko969
Vasko969 napsal 24.05.22 v 22:19 10b.

Skvelá recenzia Gratulujem !!!

Grenes
Grenes napsal 24.05.22 v 07:06 10b.

fakt hezký, jen by mě zajímalo jak se jezdí na tomhle rozměru kol. :)

Více komentářů



TOPlist