renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 550 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MEK0TA
Vloženo 17.9.2022
Aktualizováno 27.3.2023
Zobrazeno 720x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Rozklad téměř na prvočinitele aneb počátek prvního servisu

Vloženo: 12.03.2023, Uskutečněno: 12.03.2023, Stav tachometru: 97841 km, Zhlédnuto: 41x


Nadešel čas na generální inspekci stavu mého nového skvostu. Už jsem to nechtěl dále oddalovat, rozhodl jsem se tedy v sobotním odpoledni, že Katanu přesunu z garáže na dílnu, aby se na neděli "aklimatizovala". V neděli, ihned z rána, jsem po příchodu na dílnu započal s neméně důležitou přípravou - to jest veškeré potřebné nářadí nanosit na místo činu, ale také krabice, do kterých budu ukládat všechny orgány.
A tak jsem tedy započal s rozebíráním. Občas se objevil nějaký drobný problém se vzdorujícím šroubem, který snad 40 let nikdo nepovoloval, ale většinou se zadařilo. Celkový stav dopravního prostředku prakticky odpovídá stáří, pokud budeme uvažovat péči ve stylu "jezdím a dělám jen to nejnutnější" - jinak řečeno, trocha rzi, spousta nánosů špíny všeho druhu, celý motor od oleje, 3 ze 4 blinkrů polorozpadlé, byť na první pohled solidně zakamuflované, páčky na řídítkách ohnuté, sem tam něco chybí, sem tam je něco jiné, než má být, a tak bych mohl pokračovat ještě dlouho. Pozitivní však je to, že elektroinstalace nebyla cílem žádného radikálního kutila. Když pominu pár drobností, oxidaci a znečištění, tak je ve velmi dobré kondici. Alespoň co jsem zatím zjistil.
A co je výsledkem dnešního počínání? Téměř celá motorka je rozebrána, zbývá pouze rám, kola, řídítka, brzdy a stojany. K tomu se dostanu příště. Což bohužel netuším, kdy bude. Ale doufám, že brzy. Jakmile dokončím tuto první fázi (rozebírání), následuje fáze č. 2: čištění a podrobné zjištění kondice jednotlivých dílů.
Pravděpodobné nechám otryskat rám, kyvnou vidlici apod., abych tyto dílce mohl znovu důkladně nalakovat, docela si to zaslouží. Velký servis si nejspíš zaslouží i motor - k tomuto účelu jsem si na CNC plazmě vyřezal z plechu speciální stojan, aby byla práce na motoru snadnější. Už teď je jasné, že bude třeba přetěsnit téměř vše, a co bude třeba dále, to se uvidí, jakmile se do motoru pustím. Karburátory snad nebudou ve špatném stavu, ale nerad bych to zakřiknul. A co bude potřebné vykonat dále, to se může čtenář dozvědět v dalším záznamu k mé krásné, rozebrané Kataně.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
TommyPchalek (0) napsal 16.03.2023 v 23:41

Tyhle rozebírací fáze jsou krásné a zábavné. Ovšem pozor na to "nevím kdy bude čas" - najednou je jeden měsíc pryč, člověk ani nemrkne a na motorce se zatím nic neudělalo Znám až moc dobře sám, motorky v garáži čtyři, člověk neví kam dřív a projekty stojí kvůli nedostatku času

Ať se dílo zadaří a jsem zvědavý na postupnou proměnu/obnovu mašiny

1 reakce

MEK0TA
MEK0TA 09.07.2023 v 22:20

Jo jo, už to stojí několik měsíců, protože není čas Ale celkem jsem s tím počítal...



Nejnovější záznamy v deníku


TOPlist