renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Piaggio Beverly 300 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dave-lister
Vloženo 26.6.2022
Aktualizováno 26.6.2022
Zobrazeno 1 953x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9


Vloženo: 03.03.2024, Uskutečněno: 02.03.2024, Stav tachometru: 58685 km, Zhlédnuto: 117x


Ke konci sezóny jsem zjistil, že se mi lehce ztrácí chladící kapalina. Myslel jsem, že to bude vodní pumpa nebo nějaká hadice. Po odstrojení plastových deklů jsem zjistil, že chladící kapalina kape v místě kde dosedá válec na blok motoru, v místě kde je svorník hlavy válce. Zbytek sezóny jsem dojezdil a chladící kapalinu vždy doplňoval.

23.1.2024
V práci jsem dostal ten den volno a tak měl čas rozebrat skútr. Bylo potřeba odstrojit všechny plasty, sedačku a její vanu. Pak už šlo rozdělit skútr na přední část a zadní čast kde je motor. Zadní část je vlastně kyvná vidlice jako u běžné motorky, akorát na ní sedí všechno co má co dočinění s pohonem.



23.1.2024
Následovala demontáž hlavy válců a samotného válce. Těsnění po válcem bylo celé ztvrdlé a při demontáži válce se celé rozpadlo na tisíce kousků. Únik chladící kapaliny se potvrdil, těsnění bylo v místě úniku prasklé a byla vidět stopa chladící kapaliny. Jak je možné že se dostane chladící kapalina až ke svorníku válce a vytéká mezi blokem motoru a válcem? Svorník prochází zkrz vodní plášt válce, zespoda to utěsňuje ploché těsnění a na druhé straně o-kroužky. Díky ním se nedostane chladící kapalina k maticím hlavy válce, kde by mohla unikat přímo do motoru.


23.2.2024
Po delší pauze jsem pokračoval dále. Měl jsem už nakoupené všechny potřebné díly, včetně spotřebních věcí. Nové pneumatiky, variátor, řemen, filtry, svíčka a sada těsnění motoru. Když byl motor na ponku, rozhodl jsem se vyměnit také silentbloky přes které je motor upevněn do rámu. Bohužel je díra slepá a nejdou jednoduše vylisovat ven. Pomocí dlouhého šroubu a ořechu jsem vytlačil ven jádro, pak jsem pilkou nařízl vnější pouzdro, lehce ho ohnul a následně vyklepnul ven. Nalisovat nová pouzdra už byla hračka, dlouhý šroub a dva patřičně velké ořechy.


1.3.2024 + 2.3.2024
Měl jsem všechny potřebné díly a tak jsem šel motor smontovat. Hlavu válců jsem už v předchozích dnech svépomocí opravil. Zabrousil jsem ventily, vyměnil jejich gufera a dosedací plochu válce jsem pomocí brusné pasty a třením o válec srovnal. Všechny díly jsem v práci v mycím stole důkladně omyl a vyfoukal stlačeným vzduchem. Motor šel bezproblémů složit, jediná pakárna byla dostat píst do válce. Náběh ve válci je krátký a kroužky jsou extrémně tuhé. Po složení motoru jsem se trochu obával spojení motoru se zbytkem motorky, protože jsem na to byl sám. Nakonec to šlo dobře. Motor stál sám na zemi na stojánku, s přední částí motorky jsem najel do motoru, připojil zadní tlumiče. Takto to už drželo po hromadě a zbýval šroub pro spojení motoru a kyvného ramena. Nakonec stačilo pod rám hodit hever a motorku vyheverovat kousek vzhůru. Ty dvě části se k sobě zavřeli, kyvné rameno zapadlo mezi silentbloky v motoru a já jen prostrčil šroub. Svatba byla tedy hotová a zbývalo složit tu hromadu plastů, která z toho byla. Po složení motor naskočil na první pokus, to bylo pozitivní. Problém byl s chlazení, které jsem musel asi na třikrát ovzdušňovat. Nejdříve motor velice rychle dosáhl provozní teploty a ručička dále stoupala až červenému poli. vůbec nechtěla klesnout, myslel jsem už, že je něco špatně, ale nakonce po několikátém ovzdušnění konečně otevřel termostat a chlazení začalo pracovat.


Mimo jiné byly další věci opraveny:
Výměna obou pneumatik za Continental ContiTwist
Výměna oleje v motoru a v zadním převodu
Nové lanko na otvírání kufru
Nové silentbloky motoru
Nová chladící kapalina
Nový variátor a řemen
Nové všechny filtry
Nová svíčka

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Milan1963 (273) napsal 06.04.2024 v 16:20

Tak takhle rozebrat skútra...
Udělat to já, už by nikdy nevyjel.

elvis78 (133) napsal 04.03.2024 v 10:07

Bevrly je pěkný stroj
dobrá práce


Nejnovější záznamy v deníku
  • Oprava tlumičů a výměna ložiska krku řízení

    Oprava proběhla už vloni. Došlo k výměna ložiska krku řízení, výměna kompletních zadních tlumičů, oprava předních tlumičů, výměna ložisek předního kola a výměna oleje v motoru. Ložiska krku řízení jsem koupil originá

    Typ: Údržba
    Vloženo: 03.03.2024
    Uskutečněno: 28.01.2023
    Tachometr: 49499km


TOPlist