Při loňském repasu vidlice jsem si všimnul že u jedné trubky se neprotáčí to vnitřní uložení co je dole v trubce. Přestože by to nemělo mít na funkci vliv, myslím si že to byl důvod, proč vlastně ta vidlice vloni přestala fungovat, přestože olej v ní měl ujeto jen 9tkm.. Na podzim jsem po cca 6,5tkm opět olej vyměnil, funkce se opět zlepšila. Jenže po poslední výměně se již po nějakých 1600km opět dostavil houpavej pocit..a to je (i přes jízdy v náročnějších podmínkách z cest mimo silnice) přeci jen trochu brzo.. Napřed jsem si říkal že možná ten Motul zas není taková hitparáda a tak jsem teď pořídil na výměnu Denicol, olej kterej mi doporučili v Prochymoto..
Při vypouštění oleje jsem si všimnul že z pravé vidlice vytéká výrazněji špinavější olej než z levé vidlice a tak jsem pravou vidlici nakonec rozebral a jednalo se o trubku s tim přidřeným spodkem.. Vzhledem k tomu, že jinak v té vidlici není nic jiného, co by mohlo znehodnocení oleje způsobovat, přisuzuji to právě zmíněné trubce.. A tak, přestože jsem ve fázi rozhodování o změně stroje, jsem se rozhodl, že než aby se každé dva tisíce měnil olej, pořídim trubku novou, resp. vyměním obě.. Ať už si stromka nechám, nebo půjde do světa.. A tak nyní čekám až nové trubky dorazí. Vidlici pak zkompletuji, zaliju Denicolem a budu doufat že problém bude vyřešen.
V mezičase motorku trošku čistím a tak došlo i na pročištění brzdových třmenů. Ale vzhledem k tomu že jsem je čistil i na podzim, tak zas tak moc zabordelený nebyly a pístky se pohybují pěkně.
Update:
Nové trubky dorazily. Kvůli ceně jsem nesahnul po originálu, ale po druhovýrobě. A po rozbalení nastalo malé rozčarování - u nových trubek se totiž to uložení také neprotáčí.. A teď jsem trochu v rozpacích, zda vůbec má smysl výměnu trubek provést, nebo trubky vrátit.. No a teď babo raď..
Vlastník | HonzaLK | |
---|---|---|
Vloženo | 26.12.2021 | |
Aktualizováno | 30.12.2023 | |
Zobrazeno | 2 604x |