Jak už to tak každoročně bývá, aktivity na moto se přesunou do garáže a člověk vymýšlí, jak danou věc posunout a vylepšit.
Na paškál přišlo opět Tuono a vzhledem k tomu, že už tam je takřka vše, co jsem tam chtěl mít, tak jsem si říkal, že to bude jen o vyčištění BMC filtru a to bude asi tak vše.
Komplet servis Tuona proběhl v rámci záruky 13.9.2023 (olej, chladící kapalina, brzdová kapalina, kompletní prohlídka) v AMG Moto Ostrava. Hlavně jsem chtěl vyměnit olej před okruhovým dnem na Slovakia ringu. Už měl za sebou dva okruhové dny a byla nutná výměna a spojil jsem to v rámci záručního servisu (záruka platná do 03.2025). Jinak vyměnuji olej cca 1-2x mezi servisy během roka.
Co mě potěšilo, tak ŘJ vesměs bez chyb, takže paráda.
Jenže, začaly lehce prosakovat přední teleskopy (jen takové špinění) a díky kámošovi, co jezdil kross jsem dospěl k závěru, že nechám zrepasovat celý podvozek. Volba padla na Halbicha v Praze.
Složitější bylo, jak v mých podmínkách dostat motorku do luftu. Nakonec to vyřešila tyč skrz uchycení zadní kyvky a podepřená dvěma kozičkama a předek zavěšen (ono už tam moc váhy nebylo) na dvoják žebř za klemy.
Když už byl zadní shock venku, tak jsem ještě udělal servis na tzv. "dog bone", což je kost přepáčka na zadní kyvce. Viděl jsem spoustu hrůzných videí, ale tak trošku zbytečný strašení. Kost jak nová, promazal jsem vazelínou, ale jsem rád, že jsem to udělal...
Proběhl servis u Halbicha s tím, že dopředu mi dali o něco silnější pružinu (na mých 90kg i s kombinézou) a došlo ke komplet repasi (silonový kluzáky, gumičky, gufera) obou předních teleskopů a zadního shocku. Olej v zadním shocku byl prý už hodně špatný (je ohříván od svodů výfuků). Takže 4 roky jsou fakt max. a 12.500km taky. Ohlins tvrdí, že výměna oleje, případná repase po 3.5K km na okruzích a 10K na silnici. Ono už to prosakování dalo asi něco tušit.
No a když už jsem byl v rozborce, tak jsem ještě doplnil Tuono o další doplněk a to carbon kryt rámu.
No a ještě se mi zdálo, že se trošku klepe více tachometr. Tak jsem pro jistotu rozhodil předek a zjistil, že jedno uchycení bylo špatně usazeno. Takže fixnuto a vše je krásně pevný a parádně to drží.
No a tady je výsledek...
Takže Tuono má zrepasovaný podvozek, vyčištěný filtr, nainstalován carbon kryt rámu, kompletně prohlídnutý a připravený na sezónu. V březnu ještě po delší trase vyleju "zimní" olej a hurá vstříc dalším kilometrům plným zábavy a moře endorfinů, který dává Tuono měrou vrchovatou...
Ať vám to jezdí!
Vlastník | jardusking | |
---|---|---|
Vloženo | 28.10.2021 | |
Aktualizováno | 23.4.2024 | |
Zobrazeno | 3 079x |
v lepším stavu než z fabriky...
1 reakce
No, co se týče spasovani předku a dashe, tak ano. Tam jsem to opravil. Jinak fakt jak nový... Už se těším na teplo a vše to otestovat.
Tak to má vypadat
Parádní péče, užívej km v sedle a ať to jezdí.