No, nebudu se rozepisovat, co vše jsme s Tuonem v roce 2022 absolvovali, ale byly to okruhy v Brně (několikrát) a Pannonia Ring.
Celkově 3 sady gum, jedny brzdový destičky a HL benzínu a moře zážitků.
PODVOZEK
Nejvíc mě na Tuonu překvapují ty dvě různý tváře, které díky semi-aktivnímu podvozku má. Používám jen semi-aktivní mapy. Nikoliv manuální.
Kombinuju režim Sport s nastavením podvozku Road
- je to takový nejvíc pohodlný a funky, co se nadzvedávání předního kola týče (vypnuté AWC)
- když se přiblíží zakroucený silničky s lepším povrchem, přepnu jen podvozek na Sport a zadek krásně ztuhne... Pořád ale relativně pohodlný
Další zajímavá kombinace je režim motoru Track a nastavení podvozku na Track (pozor nutné nastavení předpětí). Ta motorka pak vůbec nepanáčkuje a jen se dere dopředu. Hodně efektivní na okruhu.
Ta změna je poměrně velká a z funky bajku na cesty je okamžitě okruhová střela.
No a nyní ke zkušenostem a upgrades, které přišly tuto zimu.
SERVIS
Na podzim jsem zavezl moto do Investomu na pravidelný servis. No, škodolibou poznámku technika při mém dotazu, že doufám, že tam nic zásadního nenajdou a jeho odpovědi - je to Tuono, vždy se tam něco najde, jsem raději přešel...
No, nic nenašli
- zkontrolovali ventilové vůle (ano jsem magor a manuál píše, že při okruhovém ježdění se má kontrolovat v 10K). Vše bylo v normě a složili to zpět.
- výměna oleje a olejového filru
- výměna chladící kapaliny
- výměna svíček (iridiové)
- kontrola ŘJ a výpisu
No, byl říjen a venku už 5 stupňů, takže po cestě domů bylo Tuono vyloženě podchlazený (chladící kapalina na 72 stupních ). Je fakt, že na Tuonu je jen jeden ukazatel teploty a to motoru a ten se prostě musí kontrolovat (hlavně směrem nahoru).
Doma jsem ještě vyčistil BMC filtr, doplnil chladící kapalinu (byla pod max. po cestě ze Zlína). Brzdová kapalina (Brembo) byla měněna v září, takže to bylo vyřešeno.
Držák SPZ
Po zkušenostech na vodě, kdy zkrácený držák SPZ se mi nejen moc nelíbil, ale přes díru pro vedení kabelů byl plný podsedlový prostor vody a jemného písečku (fakt se to blbě čistí), jsem se rozhodl vrátit zpět původní držák SPZ. Chápu, že je to věc individální, ale mně se ten origo prostě líbí víc.
DALŠÍ DOPLŇKY
Dále došlo k výměně ochranných průhledných samolepek na kyvce (původní nebyly přesně nalepeny a byla pod nimi na krajích už špína)
A protože karbonu není nikdy moc, tak přibyly ještě karbonový kryty stupaček a karbonový kryt řetězu (mimochodem už mám i karbonový bočnice a karbonový zadní blatníček - doplnění k original fabrickým karbonům). Vše objednáno na www.maxicarbon.com
Tankpad (boční)
- takový lehký doplněk, aby se kolena neklouzala a byla jistota v náklonech... Foto v galerii.
Prodloužení záruky:
Mezitím jsem ještě dokoupil přes dealera 2-letou fabrickou záruku, takže motorka je v záruce do 03.2025
Poslední optický upgrade
Moc se mi nelíbil ten origo klín, který má divný tvar a prakticky nic nekreje. Líbí se mi nový klín z modelu 2021, takže jsem objednal. Je složen ze 3 dílů a je k tomu třeba dokoupit ještě spojovací materiál a hliníkové podpory na obě strany pod vanu.
Ke klínu jsem dokoupil originál samolepky z Factory modelu 2021. Jedinou nevýhodou je, že červená samolepka na klínu má lesklou barvu. Potřebuji, aby byla matná, takže pokud máte tipy, jak zmatnit samolepku (nevím, jestli nestačí jen matný bezbarvý lak), tak sem s tím.
Nicméně výsledek je, dle mého, parádní a k modelu 2020, v tomto barevném provedení co mám, mi to pasuje mnohem lépe, než klín původní.
No a snad tímto končím, protože už tam opravdu není co vylepšit a změnit.
Tak ať to frčí a pořád plnej
Vlastník | jardusking | |
---|---|---|
Vloženo | 28.10.2021 | |
Aktualizováno | 23.4.2024 | |
Zobrazeno | 3 095x |
Jeste vyres vyfuk, ikdyz akrap, designove uplne na ..., jinak to slouzi .
Pecka! Čeká mě ještě hodně práce... Hlavně s tím už nic nedělej, nehodlám furt sypat prachy do motorky!
1 reakce
Paráda škoda, že do sezony ještě daleko, když už máš oba bajky víc než ready