renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Ninja 650 (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník hrtak
Vloženo 6.9.2021
Aktualizováno 14.9.2021
Zobrazeno 2 129x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Třetí Kawa, Druhá Ninja, První 650 v naší moto domácnosti. Koupena pro mou (tehdy) snoubenku jako větší stroj na cestování i blbnutí poté, co malá KTM RC390 přestala stačit.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Harness (Uhříněves) - Skvělé jednání s panem Lelkem, nejdříve jsme chtěli jetou, nakonec jsme skončili u úplně nové :). V pohodě vyřízení protiúčtu na naší ex KTM RC390

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CBR 650F: důvod neuveden

První dojmy - Ninja 650 je fajnový stroj na kterém je hlavně snadné jezdit. Na jednu stranu si říkám, že to je něco, co by stačilo i mě, ale pak vždycky skončím u toho, že VFR800 má prostě větší výkon, má pohodlnější posez a skvěle se na ní cestuje. A pak si vždycky jednou za čas půjčím Ninju, vyjedu někam do okolí - do zatáček které znám a skvěle se bavím. Je to perfektní stroj pro středně pokročilé jezdce, takový univerzál pro pobavení i pro decentní cestování.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co chtějí okapotovanou motorku, ale už se nikam neženou. Pro ty, co přechází z menší třídy (250-400), nemají ambice na ostré sporty a hledají něco, u čeho zakotví na příští roky a pro holky, které potřebují pohodlně dosáhnout.

Doplňky na motorce - Padáky RDMoto
Kufr SHAD
Držák na telefon RAM Mount

Recenze

Ninja je třetí motorka mé drahé ženy. Její první motorkou byla Kawa ER5, po ní následovala KTM RC390 (viz https://www.motorka.../motorka/?mid=101001) - na té odjezdila tři celé sezóny a dá se říct, že to byla motorka na které se opravdu naučila jezdit. Přestože jsme se KTM snažili trochu přizpůsobit i cestování (gelové sedlo...) tak to prostě není stroj stavěný na dlouhé výlety. A stejně tak se občas stávalo, že by se užilo trochu víc výkonu a i ten kufr při nějaké popojíždění trochu chyběl. Po poslední dovolené v Alpách (kdy jsme Kawu museli 2x odstavit kvůli přehřátí) jsme se tak začali reálně bavit o tom, jestli nepřejít na něco většího. Po kladných zkušenostech s lehkou okapotovanou motorkou jsme tak začali hledat něco výkonnějšího v podobném duchu.



Věděli jsme, že to nemá být ostrý sport a tak jsme v podstatě měli v užším výběru CBR650R a Ninju 650. Při procházení inzercemi jsme se nakonec dostali k zajímavé zelené a lehce ojeté Ninje v Pražském Harnessu, Při osobní návštěvě jsme si ale nějak stále nebyli jistí jestli je to "ono". Prodejce se ale ukázal jako správný obchodník, a tak se o pár týdnů později ozval telefon, že je k dispozici nový kousek loňského modelu N650 v oranžové barvě. A tam už bylo jasno. Po oranžové KTM byla oranžová Ninja splněný sen mé hezčí polovičky a tak jsme si ji po nezbytném papírování vezli domů. První cesta po Praze v lednu 2018 žádná velká výhra nebyla a po tomto 10ti kilometrovém přejezdu tak voňavku čekalo pár měsíců stání v garáži, než bude to pravé počasí.



Jestli bych měl N650 popsat dvěma slovy, tak by to bylo "Zlatý střed". Středně velká motorka, pro středně pokročilé jezdce, k cestování na středně dlouhé vzdálenosti. První co jezdec při jízdě na Ninje zaznamená je extrémně klidný projev. Nic vás nepřekvapí, nezaskočí, ale možná ani nepobaví - aspoň né napoprvé. Za mě je to tak ale správně. Segment do kterého motorka (navzdory svému jménu) míří přesně toto vyžaduje - klid, spolehlivost, snadnou ovladatelnost a přesnost. Nestane se vám tedy, že byste vzali za plyn a motorka se vzedmula, ale zároveň vás dobře podrží v zatáčce a krásně se vede. Můj první dojem po první cestě byl, že bych si to na jednu stranu dovedl představit pro sebe na ježdění, ale na druhou stranu že tam neshledávám nic co by mě vyloženě lákalo. Nakonec se ale ukázalo, že i zábavný režim motorka má. Jen je schovaný daleko, daleko na otáčkoměru.



Chvilku mi trvalo jej objevit. Mojí motorkou posledních 10 let je VFR800. Je to 4 válec, má V-Tec, takže při 6500 otáčkách sepnou další dva ventily a VeFRa vystřelí kupředu. U dvouválcové Ninjy je to to trochu jinak. V 9000 otáčkách začne na budíku blikat výstražné oranžové světélko "přeřaď". Stejně tak mé vnitřní světélko dle vibrací stroje říká "přeřaď". Chvíli jsem je poslouchal a motorka byla mírná. Pak jsem ale zjistil, že světélko neznamená "přeřaď", ale "zábava" . Prostě ejhle, jakmile tohle začne blikat a motorku držíte nahoře pod krkem, tak začne být opravdu sranda. Ninja hezky letí a s ohledem na svou váhu se příjemně pokládá do zatáček. Tak přeci jen v ní něco je!

Ninja ale vskutku není plnokrevník na závody. Co ale zvládá skvěle je jak ježdění po městě, tak výlety. A výlety myslím jak ty krátké jednodenní, tak dlouhé dovolené. Neměli jsme problém za jeden den urazit celou cestu z Chorvatska až do Čech když to bylo potřeba. A navíc bez toho, aby motorka nebo jezdkyně nějak zásadně trpěly. Pro tyto případy jsme navíc Ninju vybavili kufrem SHAD, který je umístěný na né nijak zásadně pohledné konstrukci, ale žel vizuálně přívětivé systémové řešení Kawasaki nenabízí. Dále jsme nechali na řídítka nainstalovat osvědčený držák RAM Mount a tak se žena může vydávat na průzkumy okolí i po své ose :).



Jezdcům dále motorka nabízí i další komfort v podobě integrovaného ukazatele rychlosti na palubce, ABS, suprová zrcátka, ve kterých je zajedno dobře vidět a zadruhé je lze pohodlně sklopit žádá-li si to situace. Plexisklo je na můj vkus krátké. Pokud by byla motorka primárně pro mě, tak bych při svých 186cm zvažoval nějaké prodloužené aftermarket. Žena se svými 165cm je spokojená. Páčky jsou už z výroby dobře ovladatelné, pokud je měnit, tak hlavně kvůli vizuální stránce věci. U obou předchozích motorek jsme museli montovat jiné, aby na ně paní vedoucí pohodlně dosáhla, ale zde to nutné nebylo.



Designově je Ninja povedený kousek a ta oranžová jí velmi sluší. Libí se mi i zelené kousky, ale ostatní barevná schémata (černá, modrá...) ne. Motorka má relativně sportovní kukuč a přitom pohodlný posez, navíc se širokými a relativně vysokými řídítky. Proti mému cesťáku VFR800 neshledávám v posezu nějak zásadně velký rozdíl, byť je cítit, že oranžová motorka je pode mnou je výrazně užší. Co určitě moc pohodlné není je ježdění ve dvou, navíc ani ten výkon na to není úplně dělané. Na druhou stranu taky stárneme. Za mlada jsme ve dvou jezdili na Ninje250 a dalo se... dneska jsme rozmlsaný tou VFR :D. Koncovka výfuku je pak schovaná pod motorem, hlasitá příliš není a určitě by si zasloužila nahradit něčím divočejším.



Ninja je tedy zajímavá motorka. Já osobně na ní mám najeto odhadem 500-1000km a žádnou delší cestu. Žena si ji ale chválí a věřím že spokojených zákazníků má Kawasaki s tímto modelem spousty. U nás motorka nakonec očekávané nájezdy nesklidila. Po jedné plné sezóně se nám rodinka rozrostla a se všemi těmi těhotenstvími a kojeními jsme v zásadě o další dvě přišli... jen abychom se do toho kolečka vrhli znovu. Padlo tedy rozhodnutí, že když za předchozí dvě sezóny motorka dala suma sumárum 1000km, tak ji pošleme do světa, protože aby nám prostála doma další 2-3 roky nemá smysl. Až se Míša odhodlá a škvrňata povyrostou, tak pořídíme nějaký nový kousek. Jízdě zdar! :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PolarBearOne
PolarBearOne napsal 10.09.21 v 16:59 10b.

MarioV2
MarioV2 napsal 09.09.21 v 11:36 10b.

Hezká mašina a informativní popis, 10 bodů.

fleet.admiral
fleet.admiral napsal 07.09.21 v 15:05 10b.

Pedl
Pedl napsal 07.09.21 v 11:59 10b.

Pěkná barva.

Paulano
Paulano napsal 07.09.21 v 07:54 10b.

Krásná mašina a ta oranžová jí opravdu sekne!

Více komentářů



TOPlist