Yamaha Tracer 7 / 700 (2020)

Vlastník Makao
Vloženo 7.4.2021
Aktualizováno 15.4.2021

Lehká a ovladatelná motorka, která je zábavná od spodku. Využití celého výkon motocyklu

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Spo: Patřila mezi favority... po osedlání tohoto stroje jsem pochopil, že je to motorka pro lidi, kteří mají hodně času a velké cestovatelské ambice. Cesta kratší než 400 kilometrů by mě na této motorce nebavila.
Kawasaki Versys 650: Neměl jsem možnost se na ní nikde svézt :(, tak jsem ji z nákupního seznamu vyloučil.
Yamaha Tracer 9 / 900: V nízkých rychlostech pro mě nepoužitelný stroj. Kultivovanost motoru mi vyhovovala od 160 km a výše, rychle bych přišel o řidičský průkaz, navíc velké vibrace, které se přenášely do řiďítek.

První dojmy - padla :)

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří se ve 100% pohybují po asfaltu, nechtějí naháče ani těžký cestovní bike, ale něco na půl cesty a mohou s tím bez problému procestovat svět.

Doplňky na motorce - Páčky, Plexi, Centrální stojan, Zadní kufr, Komfortní sedlo

Motocykl hodnotím po ujetí zhruba 6500 kilometrů, psát recenzi po ujetí pár stovek kilometrů mi nepřišlo objektivní, přišlo by mi to jako hodnotit ženskou po pár dnech vztahu, kdy je člověk plný euforie a vzrušení.
Po roce co jsem jako začátečník sedlal Hondu NC750x jsem začal hledat vhodného nástupce. Honda mě přestala brzy dostačovat a jízda na ní se pro mě stala postupně nudným přesunem z místa A do místa B. Věděl jsem, že chci motocykl na cestování a kladl jsem si otázku zda zůstat u dvouválce, nebo přesedlat na tři nebo čtyřválce.
Nevybíral jsem ani tak motocykl, jako takový, ale hledal motor, který mi bude svou charakteristikou osobně vyhovovat. Čtyřválec mi svým charakterem nesedl a u tříválce mi přišlo, že mu jeden válec přibývá nebo chybí a že to nebude nikdy ono, takže jsem se rozhodl zůstat srdcem u dvou válců, kdy je pro mě priorita zátah od spodních otáček.

Konečná volba padla na Tracera 700 s osvědčeným motorem používaným i v MT07, kterou jsem měl možnost zkusit a neskutečně mě tahle motorka s řadovým dvouválcem bavila. Tracera jsem neměl nikde možnost před koupí projet. Jednalo se o novinku roku 2020 a v srpnu jich bylo již pouze pár v prodeji. Žádné předváděcí kusy a nákup probíhal ber nebo nech bejt.
Věděl jsem, že zpřevodování a naladění motoru nebude jako u MT07 a modlil se, aby to nebyl průšvih. K traceru jsem objednal páčky, zvýšené plexi, neboť vetšina plexi na cestovních motorkách je v základu dělaná pouze na krásu, aby na showroomech motorky vypadaly dobře. Dále centrální stojan, zadní kufr a gelové sedlo. Do zvýšeného plexi od Yamahy je dobré investovat, měřím 180 cm a až do konce otáčkoměru rychlosti mě vzduch obtéká a nemám potřebu na motorce zalehávat a to mám poměr trupu vůči spodní polovině těla v převaze, takže jako bych měřil 190. Co jsem nakonec nevyužil je příplatkové gelové sedlo, které je vyšší než originál a přišlo mi tvrdší. Pro mě základní sedlo je pohodlnější a pří vyšším gelovém sedlu mi větrný štít přestával dobře fungovat.
Jako nedomyšlené je uchycení centrálního stojanu, který je níž než hlásič náklonu a na motorce vypadá nevzhledně, nakonec ho tuto sezonu budu sundávat ani ne tak kvůli vzhledu, ale bezpečnosti, kdy s ním často brousím silnici.
Tahle motorka je takový hybrid. Je to něco mezi naked bikem a cesťákem. Takový vyšší okapotovaný naháč. Jedná se o velmi lehkou a velmi snadno ovladatelnou motorku, reakce na plyn je ukázková a motocykl se krásně vodí někdy až intuitivně.
Pro mě pohodlná i 600 kilometrů v kuse bez bolesti zadních partií. Dobrý posez a výborná viditelnost ve zpětných zrcátkách. Motorka vyniká hlavně v rychlých zatáčkovitých úsecích, kdy je radost motorku přehazovat z jedné strany na druhou a dobře snese i naší typickou rozbitou okresku.
Oceňuji motorku při předjíždění balíku aut, kdy člověk potřebuje okamžitě zrychlit, dostat se před auto a zase vystřelit, tak v tomle oboru nemá tracer konkurenci spolu s jeho ovladatelností a svoji výškou. Při průjezdem městem si člověk chrochtá blahem, jak je ta motorka agilní a zábavná. Bál jsem se, jak se motocykl bude chovat například při přesunu po dálnici. Na NCčku jsem se po přesunu po dálnici ze Slovenska chtěl po 5 kilometrech nechat teleportovat. Tracer to zvládá velmi slušně a hbitě a i při vysokých rychlostech pohodlně. Maximální rychlost budíku jsem dostal na číslici 199km/h a to musí být trochu vítr v zádech. Konstatní rychlost na dálnici se dá držet okol 186 až 190km/h. Do 160km/h motorka tahá parádně a i s většíma kubaturama budete držet krok a od 160km/h začíná motor vadnout. Co mě zklamalo jsou brzdy. Klidným cestovatelům budou bohatě dostačovat a dobře sloužit, ale když z motorky žďímete všechny koně, bez zadní brzdy se bohužel neobejdete a je nutno jít na brzdy s předstihem. Norma Euro 5 přinesla motoru velmi krátké převody a je nutno stále řadit. Pro mě je to největší bolest celé motorky. Často se mi stává, že motorku dostanu do omezovače, pokud by byl v příplatku QuickShifter, bral bych ho všemi deseti. Budoucím uživatelům bych proto radil nešetřit na oleji. Je důležité dát společné náplni s převodovkou kvalitní olej, budete často spojkovat i při předjíždění a není čas na chyby. Já používám do motorky Motul 300V 10W-40 4L a řazení je přesné jak švýcarské hodinky. Na Motulu 5100 katastrofa. Škoda, že motocykl v Yamaze nebyl osazen výfukem s lepším projevem .Výfuk je vyložené vykastrovaný a pokud by ho měl člověk vyměnit, tak jediná současná možnost je Akrapovič s cenovkou od 38000,- Kč. Co se týče cestování ve dvou tak na žádné velké cestování se spolujezdcem tahle motorka není stavěna a myslím si že ani určena, spolujezdec Vám na ní bude vadit :) Spotřeba po celou dobu okolo 5,6 litru. Při klidné jízde se dá jet prý okolo 4 litrů. Motorka bez jediné závady a věřím že tomu tak bude i na dále. Jsem spokojený majitel a motocykl mi sedl a jsem za tento bike od Yamahy velmi vděčný :) Za mě 8/10

findejs1310
findejs1310 napsal 14.04.21 v 17:08 10b.

Sympatická

Perpe
Perpe napsal 10.04.21 v 06:56

Super motka,měl jsem ji,

Perpe napsal 10.04.21 v 06:56 10b.

Nihilath
Nihilath napsal 09.04.21 v 20:20 10b.

Pěkná recenze, motorka je povedená, dobře jsi udělal :)

XJ500
XJ500 napsal 09.04.21 v 07:57 10b.