Na ST mám ujeto prvních cca 300km a tak si zapíšu poznatky, abych se k nim mohl později vrátit.
Objednal jsem si čiré turistické plexi od MRA (asi za 2100Kč) a USB zásuvku s voltmetrem, kterou hodlám nahradit originál v kapotáži. Je na relé, takže se vypne s klíčkem. Cena asi 450Kč, obojí objednáno v Miramoto, dodání bude asi za 2-3 týdny. Originální plexi je i s montáží Touratech na mou výšku a helmu nízké.
Brzdy :
Duální brzdy jsou paráda, nevím jak jsem bez nich mohl žít. Do teď jsem na všech motorkách brzdil oběma brzdami, teď stačí jen přední a rozdělovač brzdí automaticky i zadní, takže se předek daleko míň potápí. ABS jsem párkrát aktivoval na zadní brzdě, na přední jen jednou schválně na otestování. Vypnout nejde (teda pokud nevyndám pojistku nebo neudělám vypínač).
Motor :
Režim T je skutečně Tourist nebo Terén Motor jde jak na gumičce, má zpožděnou reakci na plyn a malé reakce na změnu zatížení. Akorát pak je malá rezerva výkonu při předjíždění. To vše platí jen na kvalty 1-4, pětka zatáhne znatelně víc a musím si na to dávat pozor.
Režim S mám už asi odblokovaný, ten tahá už na jedničku jako kjáva a občas cítím, jak při řazení dvojky nebo při neopatrným puštění spojky zvednu přední kolo a ťuknu s ním do asfaltu. Jezdit jde v klidu od 2 tisíc otáček, ale nad 6 tisíc se toho už moc víc neděje, není tam žádná výkonová špička. Asi mi to nevadí Maximálku jsem ani nezkoušel. Při skutečných 130ti (na tacho 140kmh, ověřováno navigací) točí motor na šestku asi 4,500 otáček.
Převodovka :
Trochu hrubší, ale zdaleka ne tak jak na mým starým GSu. Neutrál se hledá snadno, šestka jde občas zařadit s jakoby odporem na páčce. Ale nikdy se mi nestalo, že bych nedořadil, nebo dal falešnej neutrál nebo byl nějakej problém s řazením vůbec. Spojková i brzdová páčka jsou nastavitelné, takže jsem si to hned nastavil na svoje tlapky.
Spolujezdec (170cm) :
Zatím jen pár kilometrů - dobrý. Sedlo jsem koupil s motorkou už přešitý a zvedlý, nicméně jsem ty mezikusy pod uchycením vyndal a nechal v originální výšce. I tak je tam bobik, kterej zabraňuje, aby mi dcera sjížděla při brždění na záda. Kufr s opěrkou byl kvitován.
Jízdní pozice :
Na mých 192cm a 115kg naprosto vyhovující - sedlo v horní pozici. Ani nebudu zvyšovat řidítka. Občas kolenama zatlačím až do bočních plastů - to je tím, že jsem zvyklý sedět hodně vepředu. Když se posunu malinko dozadu (místa je habakuk), nejen že mám kolena ve správných prolisech nádrže dál od plastů, ale je i logicky pohodlnější úhel nohou.
Doplňky :
Objednané plexi už jsem zmínil, samozřejmě pak přidám do deníku. Originál je i ze zvýšením montáže od Touratechu trochu nízko a je úzké, nicméně i tak jsou turbulence malé.
Vyhřívání ruček Oxford Adventure - super. Montáž byla snadná, ani jsem ho nedával přes relé. Samo se po pár minutách vypne. Na plný výkon pálí i přes zimní rukavice (párkrát jsem jel skoro hodinu v teplotách kolem nuly - to víte, březen, za kamna vlezem)
A hlavně - koupil jsem si jednotlivé kusy nářadí, abych mohl sundat obě kola - s originálním nářadí neuděláte nic. Chtěl jsem něco takového (jako mělo BMW), tak jsem to poskládal z nástavců goly. Cena celkem asi 1.000Kč. Váží to půl kila a vejde se krásně pod sedlo. Ještě tak sehnat nějaký pytlík - asi použiju starý obal od lékárničky.
Spotřeba :
Zatím nevím, druhou nádrž jsem ještě nevyjel. Na tripu mám nějakých 290km, zbývají ještě 2 dílky na palivoměru z pěti. Chci zkusit vyjet i rezervu až do dna, abych si udělal představu o dojezdu. Počítač na palubce ukazuje 5,9 l/100km, což je paráda, protože jsem samozřejmě testoval jak to jede
Pokračování příště - snad už bude kde otestovat naložený kufry a delší výlet.
Vlastník | Slávek-TDM | |
---|---|---|
Vloženo | 5.3.2021 | |
Aktualizováno | 5.3.2021 | |
Zobrazeno | 2 123x |
Velká Tenerka se mi vždycky líbila
> zadní blatníček?
..promaž řadičku, pokud jsi neudělal..