bmw_renocar_rijen



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Slávek-TDM
Vloženo 5.3.2021
Aktualizováno 5.3.2021
Zobrazeno 1 623x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Report Slovinsko a dojmy po 3 tisících km

Vloženo: 23.07.2021, Uskutečněno: 23.07.2021, Stav tachometru: 64700 km, Zhlédnuto: 220x


Mám najeto necelý 3 tisíce kilometrů, tak je čas na první hodnocení motorky.
Na motorku jsem postupně koupil 2 další plexi. MRA - lehce kouřové od miramoto.cz za 2.150Kč. Není špatné, ale obratem se mi podařilo koupit originál turistické, které je čiré a ještě lepší. Takže MRA mi zbylo do rezervy a originál taky.
Jinak jsem domontoval vypínač ABS - vytáhnul jsem 2 dráty z pojistky (tu jsem zachoval na plus kabelu). Je to vratná úprava, ale ne že bych vypínač zatím potřeboval Servis mě čeká o víkendu, jinak do motorky jen liju benzín.
Zjistil jsem lehký úbytek oleje - asi 2mm v kontrolním okénku. To odpovídá asi dvěma deckám na skoro 3 tisíce km, naprosto v normě.

Spotřeba
Změřená spotřeba od plné do plné nádrže se pohybuje od 5,2 do 5,9 litrů na 100km. Průměr je asi 5,4 litru, paráda. Do rezervy (blikajícího posledního dílku a zobrazení dalšího tripmasteru na tachometru s písmenem F) ujedu mezi 270 - 300km. Pak se dá dotankovat přibližně 17 litrů, takže by v nádrži mělo být ještě nějakých dalších 5 litrů benzínu = cca 80-100km. Palubní počítač je co se týče spotřeby trochu optimista, ukazuje mi průměr 5,2.

Pneu
Michelin Anakee 3 jsou docela dobrý pryže. Akorát přední ubývá zdá se mi víc než zadní. A navíc pěkně hučí. No nic, mám ještě jednu sadu, tak je tam před delší dovolenou obuju znova.

Pohodlí a jízda ve 2
Upřímně sedlo kvalit mého starého BMW R850GS (ale tam bylo už druhovýrobní gelový) nedosahuje. Je drobet nakloněný dopředu a trochu mě to pořád nutí sedět blízko nádrži.
Jízda se spolujezdcem a naloženýma kuframa je parádní, vůbec o nich nevím. Navíc celková šířka motorky s origo kuframa je jen 88cm (změřeno).

Brzdy
Skvělý. Duální, předek se skoro nepotápí, přesný a ostrý tak akorát. ABS vyzkoušeno, funguje

Výbava
Pořídil jsem si pod sedlo sadu nářadí na sundání kol - v originál nářadí je toho fakt málo. Vozím v kufru malej kompresor a sadu na opravu pneu pro případ defektu - na baworáku už se mi hodila v Albánii.
Taky jsem pořídil 2 tankvaky SHAD. Malý (jen na telefon a drobnosti) a velký (na cokoliv :)). Bylo to proto, že u velkého tankvaku nebyly magnety a u malého ano. Takže jsem to zkombinoval a můžu vozit to i to. Případně velký tankvak použít místo sedla spolujezdce na popruhy a malý na nádrž na magnety, když pojedu někam dál sám. To bych ale sundal i topcase s nosičem a uspořil víc jak 10kg hmotnosti za sebou.
A nakonec zatím poslední investice byla náhrada originál autozásuvky 12V za 2x USB 2,1A a voltmetru. Dobíjí za jízdy 14,9V plus mínus.

Motor
Na režim S výkon naprosto dostatečnej. Zkoušel jsem jet přes 200 bez zalehnutí (tachometrových na německý dálnici :)) a ještě by to šlo víc. Ale s horním kufrem se mi nechtělo. Kolem 3 tisíc otáček je takový pásmo, ve kterým má motor jiný zvuk a trochu vibruje. Dá se jet i pod 2 tisíce bez protestů, ale nejlepší pocit z něj mám kolem 4-5ti tisíc. Točí i 8, nicméně od 6ti výš už táhne stejně, bez špičky.

Podvozek
Trochu jsem přenastavil SAG a útlum. Je teď malinko tvrdší, ale i v zatáčkách stabilní. Už se projevuje ojetá přední pneu lehkou nervozitou v zatáčkách. Poserproužek vzadu je pryč, vepředu je tak 5mm na každý straně. S naloženýma kuframa a mitfárou jsem měl vzadu nastaveno 5 kliků z maximálního předpětí, vepředu 2 viditelný kroužky na matici.

Shrnutí
Musím říct, že jsem opravdu spokojený. Za cenu, za kterou bych u BMW dostal o 5 let starší GSo bez výbavy mám plně vybavenou motorku, která umí minimálně to samý stejně dobře. Jediný co mi vlastně vadí je ta váha. 270kg je mazec, kdybych jezdil jen sólo, určitě bych se díval o třídu a 50kg níž. Až bude dcera mít vlastní řidičák, půjdu do Tenéré 700. Ta mi opravdu sedla, ale ve 2 to není ono.

Slibeny Slovinsko dam asi do zvláštniho záznamu deníku.

Hodnocení (2x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
llubik (0) napsal 21.10.2021 v 21:25

Ahoj,letos i já pořídil dá se říct vytouženou ST a i já jsem na ,,drobnosti,,spokojený.Já dal pro změnu Rumunsko s kamarády 4000 tis.km.,Ke tvým poznatkům dodávám,nebo poradím.Plexi mám stejné,ale i tak jsem ho doplnil horním deflektorem od ťamanů a lepší,foukalo mi pod kšilt a teď to zvedá pěkně nad helmu.Se sedlem se dá celkem lehce lehce manipulovat,respektive ho narovnat,což mi taky vadilo,pomocí výměny gumových dorazů pod sedlem,udělal jsem svoje řešení,ale na Youtubu jsem pak objevil i ty čachry s dorazama a poslední věc jsou ty vibrace.I já mám první řadu ST,tj.do 13 roku a tam je problém se spojkovým košem.Od 2014 jsou koše inovované,takové pevnější provedení,bez pružinového útlumu.Ten je totiž kámen úrazu a po několika desítkách tisíc kilometrů se ,,neviditelně,,uvolní a kolem 3 tis.otáček se projevují vibrace do rámu,udělal jsem úpravu která pomohla,ale až narazím na inovovaný koš,koupím,nový vyjde na cca 15 tisíc ,Tak ať je zima krátká,zatím ahoj L

MikeScooter (0) napsal 26.07.2021 v 18:23

Paráda


Nejnovější záznamy v deníku
  • Prvních 300km

    Na ST mám ujeto prvních cca 300km a tak si zapíšu poznatky, abych se k nim mohl později vrátit. Objednal jsem si čiré turistické plexi od MRA (asi za 2100Kč) a USB zásuvku s voltmetrem, kterou hodlám nahradit originál v

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 03.04.2021
    Uskutečněno: 02.04.2021
    Tachometr: 62000km
    Komentářů: 2x


TOPlist