PROFIL MOTORKY

KTM 690 Enduro (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kafoholik
Vloženo 24.11.2020
Aktualizováno 16.1.2021
Zobrazeno 1 103x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Enduro , docela i cestovní. Koupená na fungl nových SM kolech. Bez úprav, pouze originální plexi štítek navíc a polepy AMR.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM LC4 Adventure: Už něco pamatuje . Většina prodávaných má mouchy a zraje na velký servis. Cestovní jsou kapoty a nádrž, jinak je spíš enduro... Servisní intervaly ještě dost krátké.
Yamaha XT 660 Z Tenere: Parádní motorka... by to byla, kdyby byla o 50 kilo lehčí, měla o 20 koní víc a trochu podvozek. Jako taková se mi hrozně líbí, ale když si navíc uvážím nesmyslné ceny ojetin...
KTM 990 SM-T: Jako zábavný nástupce V Stromu ideální. Byla jedna pěkná na prodej, ale nějak se to táhlo. Nakonec vyhrála zatím 690 kvůli hmotnosti, ale SM-T je stále ve hře.
KTM 990 Adventure / S: Nakonec padla volba na lehčí, podle původního plánu. A taky, mašina na dlouhý trasy nemusí žrát jako malá dodávka...
BMW F 800 GS: Po svezení jsem to zavrhl... je moc hodná na můj vkus.

První dojmy - Na svůj věk byla při nákupu v extra stavu, nenašel jsem chybu. Najeto cca 25 tisíc, ale vypadala na míň. Ani klasická kosmetika od bot a podobně. Byla k tomu kupa papírů, protokoly, katalog, škrtící sada... Při koupi měla lehký převod, na SM kolech trochu rarach, ale chtěl jsem něco takového. Doma byl ještě V Strom, KTM měla být jako že na hraní, ale civilní. Domů se jelo po ose 180 km, i když bylo kam ji naložit...

Motorku bych doporučil pro - Je to cenduro, ačkoliv asi jedno z nejschopnějších. Není pro střelce na hardcore akce. Projede co kroska a nezdržuje zas tak moc, ale není to kroska. Má stabilně naladěnou geometrii. Úžasně cestuje v rychlém terénu a po špatných cestách. Vhodná i na dálkové offroad jízdy, ale je třeba počítat s obtížnější montáží zavazadel dozadu a nádrží na cca 2,5 hodiny. Servisní intervaly cestování umožňují, tato verze má 7500 km olej. Naprosto nevhodná pro dva, i když lze. Silniční přesuny jsou nudné, ale mohou být vyloženě rychlé, snad krom dálnic. Klidná jízda je kolem 100, 130 na dálnici snáší, 180 jsem zkusil a bylo to hned. Je za všech okolností stabilní na podvozku, motor má výkonu bohatě a umí být agresivní. Velmi dobře brzdí, vše jde hladce. Nad 4 tisíce zatahuje až do omezovače fest. To ale může pro někoho znamenat větší únavu při cestování, agilní motorka vyžaduje více pozornosti. Vibrace nejsou zásadní, vyvažovák ( zde jen jeden dole ) svou práci dělá jak má. Je třeba být pozorný při řazení, mezi 5 a 6 se při nedbalém řazení nahoru podaří někdy falešný neutrál. Tento model je ještě bez ABS a dalších vychytávek, což je super. Není žádný rozumný důvod aby na takové motorce byly. Váží tak cca 140 kilo, jedna z nejlehčích 690. Mapy se dají přepnout, ale pod sedlem. Soft mapa motorku dost zklidní, možná se hodí na dlouhé přejezdy...

Doplňky na motorce - Plexi štítek, originál KTM z Powerparts. Plotna nad zadní blatník, Touratech. Výztuha ( AL zarámování ) chladiče, originál. Airbox nahrazen Storage kitem od Rade/Garage, plus přestavba na malý molitanový filtr ( komplet sada od R/G, krabice , filtrbox a dva filtry, hadice). Úprava držáku RZ na krátký, plastový, s homo světlem a osvětlení RZ. Bez zásahu do původních dílů.

Recenze

Po příjezdu mi bylo jasné že během servisu to chce delší převody. Takže druhý den proběhla výměna oleje a montáž 16 zubů pastorku, řetěz vyšel, vzadu je 45. Ale, nakonec jsem po nějakých km nasadil originál 15 zubů a asi mi to vyhovuje nejlíp, na motardech i enduro kolech.

Při ježdění v provozu na SM kolech je potřeba si hlídat rychlosti, protože jak je řiditelná a poměrně výkonná, tak o sobě dává vědět až tak na 130 km/h. Na rovných cestách je to dost nuda a ve městě visí řidičák na vlásku. V zatáčkách paráda, odřel jsem trochu stupačky a supersporty se chytají jen když jsou delší rovinky nebo velké poloměry zatáček.
Je třeba dávat pozor na omezovač, zasahuje drsně a bez varování to fest škubne, nic příjemnýho.
A na místních silničkách se štěrkovými fleky a dírami to je třeba tak nějak s rozumem, SM kola drží fest a pak najednou vůbec.

Na endurových kolech je motorka klidnější. Hodí se na rychlou jízdu cestami a pěšinkami, podvozek je u té ne R verze komfortnější, takže nemiluje dlouhé vícenásobné rolety. Jezdím nastavení standard mínus dva kliky odskok, speed uprostřed a SAG podle manuálu. Sport jsem zatím nedával, tak nějak mi to univerzálně vyhovuje. Přední Conti TKC a zadní Mitas E09 je úplně v pohodě obutí na silnici a tvrdší podklad, a to i na rychlejší jízdu nebo cestování. Do bláta jako je letos to ale není, předek nedrží vůbec , zadek zabere celkem, ale taky nic moc.
Objednány Motoz Euro Enduro 6, ale ještě málo najeto. Asi 50 km offroad, nicméně zdá se že i na blátě drží normálně. Na silnici samozřejmě trochu opatrněji, ale mají homologaci, jde to.

Palubka nemá palivoměr. Ale je tam kontrolka a po rozsvícení počítá km na rezervu. Funguje to v pohodě, ukazatel mi chybí jen když zapomenu jestli jsem minule natankoval před odstavením.

Tento ročník nemá ani kontrolku mazání, tak chce koukat na okénko před jizdou. Ale olej nebere nejak moc, asi 0,5 litru na 4000 km aktuálně.

Origo nejdou zhasnout světla pokud běží, to bude chtít úpravu.

Pri potřebě změny předpětí centrálu to chce odklopit nádrž, nebo extra tvarovaný klíč. Asi dám X trig preload adjuster a bude klid.

Výfuk originální, něco váží. Ale hlavně trochu překáží na levou nohu, je docela vystouplý v mistech nad stupačkou. Možná je to o zvyk za jízdy, ale když se stane že lehne na nohu, tak nic moc, boty jsou v těch místech měkké.

Celkem od léta najeto asi 4 tisíce km, poslední dobou po změně ze SM kol na klasiku ježdění spíše v terénu . Oboje kola v TP, obě sady s kotouči i rozetou a patřičným blatníkem. Výměna obnáší jen přehození kol a blatníku, cca 30 minut.
Tacho odblokováno , nastavení obvodu jde přes tlačítka. Odblokovat jde tento typ budíku odstraněním jednoho kablíku z multikonektoru. Hodnoty pro SM kola 1900 a Enduro 2205 - originál hodnoty, vyhovují, ukazuje hodně přesně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
atilla3778
atilla3778 napsal 28.11.20 v 10:39 10b.

Více komentářů



TOPlist