PROFIL MOTORKY

Simson SR 50 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Krovak
Vloženo 23.10.2020
Aktualizováno 17.11.2020
Zobrazeno 1 503x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 27.10.2020, Uskutečněno: 27.10.2020, Zhlédnuto: 59x


Vzhledem k tomu, že jsem měl minulý měsíc zase narozeniny, udělala mi žena radost a místo trapnýho tříminutového sexu jsem si vyžebral novou 5 Gang Getriebe od ZT- Tuning. Měl jsem totiž už pár měsíců podezření, že stará převodovka je na odchodu do ozubeného nebe, rozborka nakonec ukázala, že se teprve chystala. Klasika, 44z kolo začínalo vydírat hřídel. Každopádně, čekal jsem to horší, tohle by ještě najezdilo pěkných pár tisíc.

Dodání vcelku rychlé, 3 pracovní dny. Vzhledem k určení (60ccm) jsem usoudil, že zesílená verze za 220 éček nebude zapotřebí a vzal jsem základní verzi za 160, sadu gufer a kvalitní těsnění, ne ty naše slaboučký papírový hnusy.
Z kredence jsem vyhrabal ložiska z jiného nedodělaného projektu a šlo se na věc.

Rozborka byla celkem rychlá, čištění karterů od nánosů hnusu už pomalejší. Nakonec jsem je musel zlehka zabrousit, stoletej bordel jinak než mechanicky prostě dolů nešel.

Ložiska kliky šly téměř samy, ona klika z mrazáku a ložiska pod horkovzuškou jsou dobrá kombinace. Převodovku jsem podcenil, nebo měla o fous větší průměr, ale první ložisko jsem musel dolisovat, naštěstí tam bylo místo. Druhé po prvotním pokusu a jeho seknutí hned z kraje hřídele sundat stahovákem a znovu pořádně nahřát, pak už tam spadlo samo. Jen si teda myslím, že mělo drobátko víc, než 100°C z příručky.

Po složení karterů jde klika krásně zlehka protočit, převodovka je trochu tužší, ale co čekat od nového kusu. Chvíli jsem zápasil s řadicím automatem, než mi došlo, že na něm mám plechový výlisek otočený o 180°, pak už dobrý. Při testování převodovky mě málem omyli po zjištění, že nejde zařadit jednička. Hřídel řazení prostě odmítala vylézt do krajní polohy a já blbec to venku nezkusil, abych si ji náhodou nevytrhl. Na hulváta jsem ji po pár marných pokusech pomohl druhou rukou, pak se umoudřila a začalo to fungovat jak má. Lehké doladění řazení mě dostalo jen 0,4mm od doporučeného rozměru v příručce. Mimochodem, soudruzi se s tím moc neserou,axiální vůle ve stromečku je cca 0,4-0,45mm (tolerance 0,1 +0,4mm), taky ji mohli udělat menší, pitomci.

Původně jsem doufal, že ten werk dneska stihnu, ale nějak se s tím drbu, holt dokončení zítra.

Moc se mi ale líbily vytažený origo ložiska z převodovky. Jsou naprosto netknutý. Paráda.

Hodnocení (1x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • Pětikvalt - část třetí, z cyklu Blbci

    Tak jo, nikdo to za mě neudělá, jdu vyměnit ta nová gufera. Rozjímám nad tím, co bude dělat potom, až je vyměním a závada přetrvá. Protože není prostě možný, aby nový gufero nemakalo, navíc je od ZT-Tuning, takže vole tu

    Typ: Údržba
    Vloženo: 30.10.2020
    Uskutečněno: 30.10.2020
    Komentářů: 1x
  • Pětikvalt - část druhá, z cyklu Blbci

    Spěch je kolébkou mnoha chyb (neznámý mudrc, ověřeno vlastní persónou) Doma mě zdrželi. Zase. Půl čtvrtý na krku a já to fakt dneska chci zprovoznit. Mažu fofrem do garáže, potácím se v mnou vytvořeném bordelu, o všec

    Typ: Údržba
    Vloženo: 30.10.2020
    Uskutečněno: 28.10.2020
  • Potah sedla

    Po několika letech se druhý potah sedla začal poroučet, nastal čas na třetí. Zatím to vypadá na průměrnou životnost 10 let, to není úplně zlý. Opět to není vzhledově originál, ale má k němu podstatně blíž než předchozí.

    Typ: Oprava
    Vloženo: 23.10.2020
    Uskutečněno: 23.10.2020


TOPlist